Wiadomości

McDonald's wycofał słodkie napoje gazowane z zestawów promocyjnych

2021-01-22, Autor: tora, źródło: Finanse WP

Klienci nie kupią już zestawu promocyjnego McDonald'sa z colą czy oranżadą. Sieć wycofała słodzone napoje gazowane z oferty – podaje WP Finanse. Powodem jest podatek cukrowy.

Reklama

Bez coli czy fanty w zestawie OkazYEAH

Od kilku dni w zestawach OkazYEAH z zimnych napojów do wyboru jest tylko woda mineralna gazowana lub niegazowana. Patrycja Pazio, Corporate Relations Specialist w McDonald's, potwierdziła serwisowi WP Finanse, że powodem wycofania popularnych słodkich napojów jest podatek cukrowy:

„Wymiana napoju słodzonego na wodę w zestawach okazYEAH! dostępnych w aplikacji mobilnej McDonald’s jest efektem wprowadzenia w Polsce podatku cukrowego” - informuje Patrycja Pazio.

„Jednocześnie wpisuje się ona w działania prowadzone przez naszą markę od kilku lat, mające na celu oferowanie gościom bardziej zbilansowanych posiłków” - dodaje przedstawicielka sieci.

Zaznacza, że McDonald's pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi klientom zakup wybranego napoju w zestawie promocyjnym. Obecnie można założyć, że firmie po prostu nie opłacało się oferować słodzonych napojów gazowanych w promocji, skoro te napoje z powodu podatku cukrowego mocno podrożały.

Podatek cukrowy - jak jest naliczany

Przypomnijmy, podatek cukrowy wprowadzony został w Polsce w styczniu. Wysokość podatku cukrowego jest zależna od zawartości cukru lub innych substancji słodzących w produkcie. Opłata wynosi 50 gr w przypadku dodania do 5 gr substancji słodzącej innej niż cukier do 100 ml napoju. Dodatkowo doliczana jest opłata zmienna wynosząca 5 gr za każdy gram cukrów powyżej wspomnianego limitu. Ponadto napoje zawierające substancje aktywne - takie jak kofeina czy tauryna są objęte dodatkową opłatą w wysokości 10 gr na litr napoju.

Rząd: to nie podatek, tylko troska o zdrowie Polaków

Rząd zastrzega, że celem nowej daniny nie jest ratowanie finansów państwa, tylko skłonienie Polaków do zdrowszej diety. Z danych NFZ wynika, że nadwagę ma już trzech na pięciu dorosłych Polaków, a co czwarty jest otyły. Narodowy Fundusz Zdrowia szacuje, że w 2025 roku 30 proc. Polaków będzie otyłych. Jednak czy droższe napoje słodzone skłonią Polaków do rezygnacji z ich zakupu i zmiany nawyków żywieniowych? Przykłady krajów, w których od lat obowiązuje podatek cukrowy pokazują, że w żadnym z nich nie nastąpił spadek otyłości wśród obywateli.

Brakuje Wam słodkich napojów w zestawach promocyjnych McDonald'sa?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 538

Prezentacje firm