List intencyjny o współpracy na rzecz rozwoju transportu kolejowego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii podpisali Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM oraz zarząd PKP PLK. To kolejny ważny krok w kierunku budowy Kolei Metropolitalnej.
18 czerwca podczas Zgromadzenia Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM poinformował o wyrażeniu zgody przez zarząd PKP PLK na podpisanie listu intencyjnego o współpracy na rzecz rozwoju transportu kolejowego w Metropolii.
Zgromadzenie wyraziło również zgodę, by w Wieloletniej Prognozie Finansowej zapisać 26 mln zł dotacji dla Dąbrowy Górniczej na realizację inwestycji w obszarze stacji Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg. To kolejny bardzo ważny krok w kierunku budowy Kolei Metropolitalnej.
W myśl listu intencyjnego Metropolia GZM zleci opracowanie studium wykonalności na potrzeby utworzenia Kolei Metropolitalnej. W pracach nad przygotowaniem tego dokumentu ma uczestniczyć PKP PLK SA.
Planowane Studium ma uwzględniać inwestycje na odcinkach:
- Pyskowice-Gliwice-Chorzów Batory-Katowice-Mysłowice,
- Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Katowice-Tychy,
- Chorzów Batory-Bytom -Tarnowskie Góry,
- Katowice Ligota-Mikołów-Łaziska Górne.
- List intencyjny wymienia wszystkie inwestycje, które są realizowane lub planowane do realizacji na naszym terenie. Przede wszystkim określa, że oś główna Kolei Metropolitalnej jest zasadna i PKP PLK w pełni popiera nasze działania - mówi Grzegorz Kwitek.
Metropolia deklaruje także wolę dofinansowania przyszłych inwestycji. Ma ono dotyczyć zarówno opracowania dokumentacji jak i realizacji robót budowlanych. Ponadto zamierza uczestniczyć w rozmowach PKP PLK z gminami, w szczególności w zakresie zabezpieczenia potrzeb terenowych pod planowane przedsięwzięcia.
Przypomnijmy, że w styczniu 2019 roku Metropolia GZM zakończyła prace nad Koncepcją Kolei Metropolitalnej. Dokument odpowiada na najważniejsze pytanie: w jaki sposób transport szynowy powinien rozwijać się w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Koncepcja zawiera cztery warianty rozwoju kolei – od podstawowego do najbardziej rozbudowanego, którego koszt został oszacowany na ponad 16 mld zł. Realizacja całego projektu jest przewidziana na co najmniej 10 lat.
Zgromadzenie GZM podjęło uchwałę o zapisaniu w Wieloletniej Prognozie Finansowej 26 mln zł pomocy finansowej Dąbrowie Górniczej na realizację projektu przebudowy infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze stacji Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Pieniądze mają zostać przeznaczone na realizację inwestycji w części kolejowej w latach 2020-2021. Ma ona służyć rozwojowi ruchu aglomeracyjnego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
5243,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
449Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
395Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
388OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
387Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0O tym się mówi: procesy sądowe przeciwko bankom
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
0Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
0Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0