W XXI wieku zmieniło się naprawdę wiele, na przykład oblicze marketingu. Bardzo ważnym etapem ewolucji było powstanie marketingu internetowego oraz mediów społecznościowych, które wzrosło wraz z popularnością smartfonów. Więc kim są ludzie pokolenia, które dorastało podczas tych zmian i jaki wpływ mają oni na Twój biznes? Sprawdź
Milenialsi czyli inaczej pokolenie Y, są to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Są to przede wszystkim ludzie, którzy mieli szansę na rozwój, edukację, pracę i wszelako rozumianą wolność. Millenialsi urodzeni w tych czasach doskonale pamiętają czasy "Solidarności", Okrągłego Stółu, wyboru papieża Jana Pawła II i co najważniejsze wejścia Polski do Unii Europejskiej. Więc nic w tym dziwnego, że mamy do czynienia z najbardziej zróżnicowanym pokoleniem w naszej historii.
Pokolenie to jest niezwykle zarozumiałe, niepokorne, a nawet egoistyczne. To ludzie, którzy znają swoją wartość, często przeceniają własne możliwości i wymagają od innych zbyt dużo. To osoby, które już od swojego pierwszego pracodawcy wymagają kilku tysięcy zł na start, nie mając oporów przed krytykowaniem starszych i doświadczonych osób wyrażaniem swojej opinii. Są w stanie zwolnić się pracy z dnia na dzień, tak szybko, jak ją rozpoczynają, tak szybko są wstanie ją rzucić.
Pokolenie Y jest prawie 24/h zalogowani w z social media. Pytają się znajomych o opinie na swoich kontach społecznościowych. Wrzucają zdjęcia nowych ubrań czy zamówionego jedzenia na Instagram lub Snapchata, a dzięki temu pozostają aktywni online praktycznie 24 godziny na dobę.
Okazuje się, że millenialsi, choć wydaje się, że są pełni wiary w siebie, są też przepełnieni obawami, na przykład jednym z nich jest rozpoczęcie pracy. Dlaczego tak jest? Ponieważ muszą żyć w rzeczywistości korporacyjnej, w której będą walczyć o etat, umowę o pracę czy urlop. Mają za duże wymagania i oczekiwania ze strony rodziny oraz ciągła walka o prestiż powodują, że millenialsi to ludzi twardzi tylko z zewnątrz.
Dzięki nim marketing mobilny oraz optymalizacja pod niego usług stają się o wiele bardziej wartościowe. Ponieważ oni przeglądają internet za pomocą smartfonów oraz tabletów, rzadko używając komputerów. Dlatego strony, które odwiedzają muszą być w tworzone z uwagą na to. W innym wypadku przedsiębiorcy ryzykują sporą ilość natychmiastowych opuszczeń strony, co niezbyt współgra z celem umieszczania na niej odpowiednio dostosowanej, interesującej zawartości czy reklamy.
Milenialsi to doskonałą grupą docelowa, która idealnie będzie sprawdzać się w promowaniu Twojego biznesu w internecie. Jeśli posiadają sporą sumę obserwujących ich konta warto zawrzeć z nimi współpracę. Ich nawyki korzystania z mediów społecznościowych tworzą świetne warunki dla dzielenia się opiniami czy reklamowaniem produktów. Prawdopodobnie Milenialsi stanowią znaczą część Twojej grupy odbiorców czy klientów.
Tagi: milenialsi, pokolenie y
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.