Mieszkańcy Czerwionki-Leszczyn (a zwłaszcza Palowic) w powiecie rybnickim nadal nie wiedzą, jaka czeka ich przyszłość. Nadal nie wiadomo, czy budowa Kolei Dużych Prędkości w regionie dojdzie do skutku. Tymczasem inwestor nie czeka. Centralny Port Komunikacyjny zlecił wykonawcy, by ten przeprowadził inwentaryzację w rejonie.
Budowa Kolei Dużych Prędkości wzbudza sprzeciw wśród mieszkańców położonej w powiecie rybnickim Czerwionki-Leszczyn. Swoje niezadowolenie wyrażają głośno zwłaszcza palowiczanie, którzy nie są nowej linii przecinającej sołectwo i Pojezierze Palowickie. Sytuacji nie uspokoiły niedawne komunikaty rządu »"To kamuflaż!". Rząd zamiata pod dywan fakty w sprawie CPK w województwie śląskim?«
Tymczasem inwestor nie zamierza czekać. Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny informuje o tym w komunikacie na swojej stronie internetowej. Spółka DOHWA Polska (działając na zlecenie inwestora - Centralnego Portu Komunikacyjnego) poinformowała Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, że trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji projektowej dla projektu pod nazwą: „Budowa Linii kolejowej na odcinku Katowice - granica państwa – Ostrawa”, realizowane przez generalnego wykonawcę: konsorcjum firm DOHWA Engineering Co., Ltd i KOREA NATIONAL RAILWAY oraz zgłoszonych inwestorowi podwykonawców:
- Daniel Maranda Pracownia Analiz Środowiskowych ASANGA,
- EKKOM Sp. z o.o.,
- WTU Sp. z o.o.,
- TDM PROJEKT Sp. z o.o.,
- Rail Engineering sp. z o.o.,
- ATDI Sp. z o.o.,
- Mobility Solutions Sp. z o.o.,
- TD ENERGO sp. z o.o.,
- Wielobranżowa Pracownia Projektów Energetycznych Sp. z o.o.
Pracownicy wyżej wymienionych firm mogą pojawiać się w rejonie planowanej inwestycji na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w okresie do końca bieżącego roku, w związku z potrzebą wykonania m.in.:
- inwentaryzacji i obserwacji przyrodniczych,
- inwentaryzacji istniejącej infrastruktury m.in. energetycznej, teletechnicznej, drogowej, melioracyjnej, sanitarnej,
- dokumentacji fotograficznej budynków sąsiadujących z inwestycją do prowadzonych analiz hałasu i wpływu linii kolejowej na budynki i budowle oraz innych niezbędnych do dokumentacji projektowej.
Mieszkańcy Czerwionki-Leszczyn prowadzą dwie zbiórki podpisów. Pierwsze jest skierowane do premiera Donalda Tuska, wojewody śląskiego Marka Wójcika, marszałka Wojciecha Saługi, czy prezesa CPK – Filipa Czernieckiego – TUTAJ. Dotychczas zebrano ponad 3 tys. podpisów.
Równocześnie ruszyła zbiórka podpisów pod petycją do Wojewody Śląskiego o zwołanie WRDS (Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego) w sprawie inwestycji CPK, linii Kolei Dużych Prędkości linii 170 KDP – TUTAJ. Tu zebrano blisko 700 podpisów.
Materiał oryginalny: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,nadal-nie-wiadomo-co-z-cpk-ale-w-czerwionce-leszczynach-rozpocznie-sie-inwentaryzacja,wia5-3266-59587.html
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
1036Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
634To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
595Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
567Nowa strategia EMP. Zamiast Izery – hub przemysłowy, który ma zmienić pozycję Polski w Europie
552Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+165 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0Rusza nabór na wynajem nowych mieszkań katowickiego TBS przy ul. Mariackiej
+1 / -0Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
0Katowice udostępniają miejskie lokale pod działalność – już po raz dwudziesty. Czynsze od sześciu złotych za metr
0Bytom: ponad 760 tysięcy złotych na modernizację Orlika w Rozbarku
0To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
0