Założona przez m.in. kierowcę rajdowego Łukasza Habaja Grupa eSky z siedzibą w Katowicach kupuje Thomas Cook – najstarszą na świecie markę z branży turystycznej. - Przejęcie tak kultowej marki to nie tylko kamień milowy w naszej historii, ale także ogromna szansa dla całego regionu. Dzięki tak dużej akwizycji Śląsk jeszcze mocniej wpisuje się na mapę światowego biznesu - podkreśla w rozmowie z Redakcją Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy spółki.
Przejęcie tak kultowej marki jak Thomas Cook to nie tylko kamień milowy w naszej historii, ale także ogromna szansa dla całego regionu - zaznacza Deniz Rymkiewicz. - Dzięki tak dużej akwizycji Śląsk jeszcze mocniej wpisuje się na mapę światowego biznesu. Pokazujemy bowiem, że region słynący niegdyś głównie z przemysłu, jest również innowacyjny i dynamiczny w obszarze nowoczesnych usług internetowych.
W 1841 roku Brytyjczyk Thomas Cook wpadł na pomysł zorganizowania pierwszej wycieczki w Anglii. Przedsięwzięcie to zapoczątkowało rozwój turystyki zorganizowanej, a także długotrwały proces budowy jednej z największych firm turystycznych na świecie. Ponad 180 lat później marka Thomas Cook przechodzi pod skrzydła nowego właściciela – przytaczają historię przedstawiciele eSky.
- Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa i doświadczenia marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej - podkreśla spółka w komunikacie.
Decyzja o akwizycji wynika ze strategii Grupy eSky. W ostatnich latach firma bowiem najbardziej inwestowała w pakiety dynamiczne City Break i Wakacje. Są one alternatywą dla oferty tradycyjnych touroperatorów, a w rozumieniu przepisów prawa zorganizowaną wycieczką, która objęta jest ochroną TFG. Dzięki temu produktowi polska spółka zamierza przeprowadzić transformację firmy z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator). Wesprze się w tym procesie silną marką Thomas Cook, która szczyci się ponad 180-letnim dziedzictwem i wypracowanym przez ten czas know-how w turystyce zorganizowanej. Przejęcie marki otworzy Grupie drzwi do innych rynków z regionu Europy Zachodniej - zapewnia Łukasz Habaj, współzałożyciel i prezes arządu Grupy eSky.
Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć 1 mld zł i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu - mówi Michał Górecki, Senior Investment Partner MCI Capital (MCI jest większościowym udziałowcem eSky).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Prezesowi się oberwało, związkowcy mieszają się z błotem. Burza w szklance wody w JSW
1220Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
298Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
282GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
182Najstarsza marka turystyczna na świecie przejęta przez katowicką firmę Łukasza Habaja
+4 / -0Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
+2 / -0Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
+0 / -1Ceny węgla koksującego lecą na łeb na szyję. Czy spadki pogrążą JSW?
+0 / -2GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
0Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
0Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
0Prezesowi się oberwało, związkowcy mieszają się z błotem. Burza w szklance wody w JSW
0