Założona przez m.in. kierowcę rajdowego Łukasza Habaja Grupa eSky z siedzibą w Katowicach kupuje Thomas Cook – najstarszą na świecie markę z branży turystycznej. - Przejęcie tak kultowej marki to nie tylko kamień milowy w naszej historii, ale także ogromna szansa dla całego regionu. Dzięki tak dużej akwizycji Śląsk jeszcze mocniej wpisuje się na mapę światowego biznesu - podkreśla w rozmowie z Redakcją Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy spółki.
Przejęcie tak kultowej marki jak Thomas Cook to nie tylko kamień milowy w naszej historii, ale także ogromna szansa dla całego regionu - zaznacza Deniz Rymkiewicz. - Dzięki tak dużej akwizycji Śląsk jeszcze mocniej wpisuje się na mapę światowego biznesu. Pokazujemy bowiem, że region słynący niegdyś głównie z przemysłu, jest również innowacyjny i dynamiczny w obszarze nowoczesnych usług internetowych.
W 1841 roku Brytyjczyk Thomas Cook wpadł na pomysł zorganizowania pierwszej wycieczki w Anglii. Przedsięwzięcie to zapoczątkowało rozwój turystyki zorganizowanej, a także długotrwały proces budowy jednej z największych firm turystycznych na świecie. Ponad 180 lat później marka Thomas Cook przechodzi pod skrzydła nowego właściciela – przytaczają historię przedstawiciele eSky.
- Synergia niemal dwustuletniego dziedzictwa i doświadczenia marki Thomas Cook z technologią i rozumieniem potrzeb współczesnych konsumentów w eSky pozwoli umocnić naszą pozycję na zachodzie Europy, a także zwiększy elastyczność naszej oferty. Dzięki przejęciu wejdziemy w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Wielkiej Brytanii, co będzie doskonałą promocją polskiego biznesu na arenie międzynarodowej - podkreśla spółka w komunikacie.
Decyzja o akwizycji wynika ze strategii Grupy eSky. W ostatnich latach firma bowiem najbardziej inwestowała w pakiety dynamiczne City Break i Wakacje. Są one alternatywą dla oferty tradycyjnych touroperatorów, a w rozumieniu przepisów prawa zorganizowaną wycieczką, która objęta jest ochroną TFG. Dzięki temu produktowi polska spółka zamierza przeprowadzić transformację firmy z platformy głównie lotniczej w VTO (ang. Virtual Travel Orchestrator). Wesprze się w tym procesie silną marką Thomas Cook, która szczyci się ponad 180-letnim dziedzictwem i wypracowanym przez ten czas know-how w turystyce zorganizowanej. Przejęcie marki otworzy Grupie drzwi do innych rynków z regionu Europy Zachodniej - zapewnia Łukasz Habaj, współzałożyciel i prezes arządu Grupy eSky.
Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć 1 mld zł i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu - mówi Michał Górecki, Senior Investment Partner MCI Capital (MCI jest większościowym udziałowcem eSky).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.