Marketing stanowi istotną część funkcjonowania każdej firmy. Z definicji obejmuje on szereg działań, których celami są komunikacja z otoczeniem oraz dostarczanie produktów mających wartość dla klienta. W rzeczywistości chodzi głównie dbanie o interesy firmy i jej zyski. Ważną częścią marketingu jest reklama wraz z jej narzędziami. Wśród tych ostatnich wyróżnia się rollup.
Narzędzia wykorzystywane w reklamie są różnorodne, co wynika nie tylko z potrzeb firm, ale też z docelowej grupy odbiorców. Czynników, które decydują o wyborze tego konkretnego, jest bardzo wiele – począwszy od dostępnych środków, przez zasięg planowanej reklamy, po rodzaj i miejsce ekspozycji. Wybór nośnika reklamy jest uzależniony od tego, który z nich najskuteczniej dotrze do odbiorców.
Przykładowo informowanie osób niepełnosprawnych o sprzęcie rehabilitacyjnym z pewnością będzie skuteczniejsze za pomocą ulotek w skrzynkach na listy czy plakatów w ośrodkach zdrowia niż za pośrednictwem wielkich ulicznych banerów. Te drugie są za to idealne do szeroko zakrojonych kampanii ogólnopolskich.
W szerokiej gamie produktów najbardziej uniwersalne są rollupy reklamowe. O ich zaletach z pewnością świadczy fakt, że korzystają z nich nie tylko małe firmy, ale również rynkowi giganci.
Roll-up dwustronny
Rollup bez wątpienia jest nośnikiem o wielu zaletach. W przeciwieństwie do wielkich banerów czy małych ulotek wyróżnia go wspomniana wcześniej uniwersalność. Co to oznacza w praktyce? Jak twierdzą specjaliści z firmy OpenPrint, dużym atutem są zarówno zróżnicowane wymiary rollup’ów, jak i ich mobilna, prosta w obsłudze konstrukcja. Ponadto rollup dwustronny umożliwia prezentowanie dwóch reklam na jednym stelażu lub zdublowanie grafiki. Dzięki temu jest ona widoczna z każdej strony i dociera do większego grona odbiorców.
Do największych zalet rollup’ów można zaliczyć:
dużą powierzchnię reklamową dostępną także w wersji double, jaką oferuje rollup dwustronny,
możliwość wygodnego przenoszenia kasety z banerem w specjalnej torbie z uchwytem,
niewielką wagę i wymiary po złożeniu, dzięki czemu nośniki są wygodne do przenoszenia i przechowywania,
mobilność pozwalającą na przeniesienie reklamy i rozstawienie jej w dowolnym miejscu,
szybki, prosty montaż i demontaż,
możliwość wymiany banera z nadrukiem na inny, co pozwala na wielokrotne wykorzystanie tej samej konstrukcji,
różne rozmiary nośników, które można dostosować do miejsca ekspozycji i rodzaju reklamy,
niski koszt wydruku nowego banera,
uniwersalność zastosowań, od strefy ulicznej, przez imprezy środowiskowe po pomieszczenia.
Skuteczność oddziaływania reklamy zależy od tego, w jak intensywny sposób przemawia ona do odbiorcy i jak blisko niego się znajduje. Przechodząc ulicą obok wielkiego słupa ogłoszeniowego, nie każdy uniesie głowę, aby zapoznać się z jego treścią. Z czasem takie słupy z banerami wtapiają się w otoczenie, tworząc jego mało dostrzegalną część.
Rollup reklamowy na tkaninie blackout
Rollup reklamowy nie tylko jest bliżej odbiorcy. Może też być przemieszczany, co sprawia, że staje się nowym elementem w otoczeniu. Dzięki temu jest też lepiej dostrzegany. Ponadto grafika na banerze znajduje się w strefie bezpośredniego zasięgu wzroku. To z kolei oznacza, że nie trzeba wykonywać żadnych specjalnych ruchów, aby ją zauważyć. Szczególne zalety pod tym względem ma rollup dwustronny. Zapewnia on kontakt z obrazem bez względu na to, gdzie w stosunku do niego znajduje się odbiorca.
Wydruk grafiki do Roll-upa
Odpowiednio dobrane rozmiary rollupów, dobrze zaprojektowana grafika we właściwej rozdzielczości oraz czytelny przekaz w połączeniu z przemyślanym miejscem ekspozycji gwarantują bezpośredni, bliski kontakt klienta z treścią. W efekcie rollup staje się skutecznym narzędziem komunikacji pomiędzy firmą a jej potencjalnym klientem.
Tagi: rollup, materiał reklamowy
Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
2881Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
835Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
814"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
64237,1 mln zł skonsolidowanych przychodów. Sunex z Raciborza szacuje finanse za I kwartał 2024 r.
623Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+7 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
+2 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
+1 / -0Zmiany w MAP? Borys Budka "jedynką" do Parlamentu Europejskiego, zamiast Jerzego Buzka
0Zysk JSW 2023: spadek o ponad 87 proc. "Rekord 2022 nie do powtórzenia"
0MAP ujawnia dramatyczną sytuację Poczty Polskiej. "Przekazana w tragicznym stanie"
0Gdzie w Polsce zarabia się najwięcej? Katowice zrobiły furorę!
0Kto zastąpi Adama Abramowicza na stanowisku rzecznika MŚP? Jest dwóch kandydatów
0