Marketing stanowi istotną część funkcjonowania każdej firmy. Z definicji obejmuje on szereg działań, których celami są komunikacja z otoczeniem oraz dostarczanie produktów mających wartość dla klienta. W rzeczywistości chodzi głównie dbanie o interesy firmy i jej zyski. Ważną częścią marketingu jest reklama wraz z jej narzędziami. Wśród tych ostatnich wyróżnia się rollup.
Narzędzia wykorzystywane w reklamie są różnorodne, co wynika nie tylko z potrzeb firm, ale też z docelowej grupy odbiorców. Czynników, które decydują o wyborze tego konkretnego, jest bardzo wiele – począwszy od dostępnych środków, przez zasięg planowanej reklamy, po rodzaj i miejsce ekspozycji. Wybór nośnika reklamy jest uzależniony od tego, który z nich najskuteczniej dotrze do odbiorców.
Przykładowo informowanie osób niepełnosprawnych o sprzęcie rehabilitacyjnym z pewnością będzie skuteczniejsze za pomocą ulotek w skrzynkach na listy czy plakatów w ośrodkach zdrowia niż za pośrednictwem wielkich ulicznych banerów. Te drugie są za to idealne do szeroko zakrojonych kampanii ogólnopolskich.
W szerokiej gamie produktów najbardziej uniwersalne są rollupy reklamowe. O ich zaletach z pewnością świadczy fakt, że korzystają z nich nie tylko małe firmy, ale również rynkowi giganci.
Roll-up dwustronny
Rollup bez wątpienia jest nośnikiem o wielu zaletach. W przeciwieństwie do wielkich banerów czy małych ulotek wyróżnia go wspomniana wcześniej uniwersalność. Co to oznacza w praktyce? Jak twierdzą specjaliści z firmy OpenPrint, dużym atutem są zarówno zróżnicowane wymiary rollup’ów, jak i ich mobilna, prosta w obsłudze konstrukcja. Ponadto rollup dwustronny umożliwia prezentowanie dwóch reklam na jednym stelażu lub zdublowanie grafiki. Dzięki temu jest ona widoczna z każdej strony i dociera do większego grona odbiorców.
Do największych zalet rollup’ów można zaliczyć:
dużą powierzchnię reklamową dostępną także w wersji double, jaką oferuje rollup dwustronny,
możliwość wygodnego przenoszenia kasety z banerem w specjalnej torbie z uchwytem,
niewielką wagę i wymiary po złożeniu, dzięki czemu nośniki są wygodne do przenoszenia i przechowywania,
mobilność pozwalającą na przeniesienie reklamy i rozstawienie jej w dowolnym miejscu,
szybki, prosty montaż i demontaż,
możliwość wymiany banera z nadrukiem na inny, co pozwala na wielokrotne wykorzystanie tej samej konstrukcji,
różne rozmiary nośników, które można dostosować do miejsca ekspozycji i rodzaju reklamy,
niski koszt wydruku nowego banera,
uniwersalność zastosowań, od strefy ulicznej, przez imprezy środowiskowe po pomieszczenia.
Skuteczność oddziaływania reklamy zależy od tego, w jak intensywny sposób przemawia ona do odbiorcy i jak blisko niego się znajduje. Przechodząc ulicą obok wielkiego słupa ogłoszeniowego, nie każdy uniesie głowę, aby zapoznać się z jego treścią. Z czasem takie słupy z banerami wtapiają się w otoczenie, tworząc jego mało dostrzegalną część.
Rollup reklamowy na tkaninie blackout
Rollup reklamowy nie tylko jest bliżej odbiorcy. Może też być przemieszczany, co sprawia, że staje się nowym elementem w otoczeniu. Dzięki temu jest też lepiej dostrzegany. Ponadto grafika na banerze znajduje się w strefie bezpośredniego zasięgu wzroku. To z kolei oznacza, że nie trzeba wykonywać żadnych specjalnych ruchów, aby ją zauważyć. Szczególne zalety pod tym względem ma rollup dwustronny. Zapewnia on kontakt z obrazem bez względu na to, gdzie w stosunku do niego znajduje się odbiorca.
Wydruk grafiki do Roll-upa
Odpowiednio dobrane rozmiary rollupów, dobrze zaprojektowana grafika we właściwej rozdzielczości oraz czytelny przekaz w połączeniu z przemyślanym miejscem ekspozycji gwarantują bezpośredni, bliski kontakt klienta z treścią. W efekcie rollup staje się skutecznym narzędziem komunikacji pomiędzy firmą a jej potencjalnym klientem.
Tagi: rollup, materiał reklamowy
Sukces Targów BHP w Katowicach. To była największa impreza na Śląsku
878Zmieniła przekonania, mierzyła wysoko - Klaudia Klimas inspirowała podczas 5. Dnia Kobiet Przedsiębiorczych
859Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
526Czy ChatGPT rozumie żarty, emocje, sarkazm? Eksperci znają odpowiedź
425Podwyżki dla żołnierzy WOT. Na takie zarobki terytorialsi mogą liczyć w 2023 roku
+3 / -1KSSE: większe wsparcie dla części inwestorów w woj. śląskim
+2 / -0Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
+1 / -0Przed nami XXV Ogólnopolskie Targi „Edukacja 2023” w Katowicach
+1 / -0Jak założyć fundację rodzinną? Przedstawiamy 6 kroków, jak to zrobić
+1 / -0Czy ChatGPT rozumie żarty, emocje, sarkazm? Eksperci znają odpowiedź
0Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
0Zmieniła przekonania, mierzyła wysoko - Klaudia Klimas inspirowała podczas 5. Dnia Kobiet Przedsiębiorczych
0Sukces Targów BHP w Katowicach. To była największa impreza na Śląsku
0