Dziś 29 listopada - Black Friday, czyli święto wielkich okazji zakupowych. Czarny Piątek od lat kojarzy się głównie z promocjami na elektronikę, odzież czy kosmetyki. Co ciekawe, w ostatnich latach zauważalny jest jednak nowy trend – rabaty oferowane przez deweloperów. Świadczy to m.in. o rosnącej konkurencji na rynku nieruchomości i potrzebie przyciągnięcia uwagi nabywców pod koniec roku.
Wysoka podaż mieszkań oraz ograniczony brakiem szerszego dostępu do kredytów popyt na nieruchomości sprawiają, że tegoroczny sezon promocji cenowych jest pełen różnego rodzaju atrakcyjnych ofert z rynku deweloperskiego.
Najczęstszym zachętom zakupowym postanowili przyjrzeć się eksperci Metrohouse i Primse.com.
Deweloperzy coraz chętniej korzystają z potencjału Black Friday, by nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również zaprezentować swoje inwestycje szerokiemu gronu klientów. Dodatki, takie jak systemy smart, tańsze lub darmowe miejsca parkingowe czy elastyczne harmonogramy płatności, to realna wartość dodana dla nabywców. Często promocje łączą się z organizacją dni otwartych, co pozwala klientom na szczegółowe zapoznanie się z ofertą i negocjacje cen - wyjaśnia Anna Kochańska z Primse.com.
Jednym z najpopularniejszych mechanizmów przyciągania klientów są zniżki na mieszkania. W ramach tegorocznego Black Friday dostępne są atrakcyjne rabaty na wybrane lokale w wielu inwestycjach zlokalizowanych w największych miastach Polski. Obniżki sięgają kilku procent, co dla klientów oznacza oszczędności rzędu średnio kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Jeden z deweloperów umożliwia także skorzystanie z promocyjnego cash backu wynoszącego nawet 4% ceny zakupu lokum. To jednak nie wszystko.
Jeszcze przed tygodniem wielkich przecen, jeden z czołowych deweloperów ogłosił obniżki sięgające 20% ceny katalogowej mieszkań. Z tak dużymi rabatami nie mieliśmy do czynienia już dawno – poprzeczka dla konkurencji została zawieszona naprawdę wysoko.
Coraz więcej deweloperów stawia na elastyczność płatności, co jest szczególnie atrakcyjne dla klientów planujących zakup nieruchomości na kredyt, ale także dla tych, którzy nabywają mieszkanie za gotówkę i zależy im na jak bardziej odległym terminie zapłaty całości ceny.
Firmy wprowadzają harmonogramy płatności takie jak 20/80, a nawet 10/90, co oznacza, że klient wpłaca jedynie 10% wartości mieszkania na etapie podpisania umowy, a pozostałe 90% dopiero przy odbiorze kluczy. Dzięki temu nabywcy mogą zyskać więcej czasu na skompletowanie środków lub uzyskanie kredytu.
Takie programy były bardzo popularne już kilkanaście lat temu – należy oczekiwać, że poza klasycznymi upustami ceny, ten mechanizm zachęci część niezdecydowanych klientów do zapoznania się z ofertą.
W 2024 roku deweloperzy coraz częściej oferują coś "ekstra" w ramach zakupu mieszkania. W reklamach poszczególnych inwestycji spotkamy się m.in. z gratisami w postaci miejsca postojowego (przy zakupie mieszkania z promocyjnej puli – zwykle o większych metrażach), czy też zniżkę na komórkę lokatorską.
W przypadku miejsca postojowego w garażu podziemnym promocja okazuje się szczególnie warta uwagi – pozwala to zaoszczędzić, zależnie od inwestycji, średnio od 40 do 80 tys. zł.
Powracają też różne dodatki w postaci bonów prezentowych na zakupy sprzętu RTV, AGD, wyposażenia wnętrz. Popularne są nowoczesne systemy typu „inteligentny dom”.
W historii mieliśmy już przypadki, kiedy do zakupu mieszkania dołączane było nowe auto. Na razie nie mamy aż tak spektakularnych przykładów, ale np. jeden z deweloperów oferuje przy zakupie voucher na wczasy o wartości do 30 000 zł - mówi Marcin Jańczuk, ekspert Metrohouse.
Dodaje jednak, że nie jest wykluczone, że deweloperzy coraz bardziej, nawet poza Black Week, będą prześcigać się w atrakcyjnych dodatkach do zakupu, aby zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną.
Często zdarza się, że obok siebie powstają dwie bardzo podobne inwestycje w zbliżonych cenach. Czasem jeden bodziec może sprawić, że szala wyboru przechyli się na korzyść jednej z nich - zauważa Marcin Jańczuk.
Coraz częściej deweloperzy, wychodząc naprzeciw zakupom inwestycyjnym, oferują też ułatwienia związane z późniejszym wynajem lokalu, oferując współpracę ze sprawdzonym partnerem zajmującym się obsługą najmu.
To także nowość w komunikacji marketingowej – dotychczas tego rodzaju współpraca nie była dość powszechna.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3716Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1345Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1220O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1213Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1189Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0