Inwestycje i nieruchomości

Nigdy nie deklarowaliśmy terminu - Tramwaje Śląskie reagują na ultimatum prezydenta Bytomia

2019-09-04, Autor: Tomasz Raudner

Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. nigdy autonomicznie nie deklarował terminów zakończenia prac – czytamy w oświadczeniu, które wydał zarząd spółki w reakcji na pretensje prezydenta Bytomia o kolejne niedotrzymanie terminu oddania do użytku torów w ciągu ul. Katowickiej. Mariusz Wołosz postawił zarządowi ultimatum – albo tramwaje ruszą, albo zawnioskuje o odwołanie zarządu.

Reklama

2 września na wyremontowane tory w ciągu ul. Katowickiej w Bytomiu miały wrócić tramwaje. Prace do tego dnia jednak się nie zakończyły i odbył się jedynie przejazd testowy. Ze strony wykonawcy inwestycji jak i spółki nie padł żaden termin wznowienia ruchu tramwajowego.

Prezydent Bytomia: to niedopuszczalne

Takie podejście do tematu dla prezydenta Bytomia było niedopuszczalne.

- Jeżeli do 30 września ruch tramwajowy na Katowickiej nie zostanie przywrócony, nie pozostanie mi nic innego jak złożenie wniosku o odwołanie Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie, która jest odpowiedzialna za dotrzymanie warunków zawartej umowy

– nie przebierał w słowach Mariusz Wołosz.

Tramwaje Śląskie reagują

W reakcji na te słowa zarząd spółki Tramwaje Śląskie wydał oświadczenie, które dziś trafiło do naszej redakcyjnej skrzynki. Treść publikujemy w całości, śródtytuły pochodzą z redakcji.

„Odnosząc się do komunikatu opublikowanego na stronie internetowej Urzędu Miasta Bytom i słów Prezydenta Bytomia Mariusza Wołosza stanowczo należy podkreślić, iż Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. nigdy autonomicznie nie deklarował terminów zakończenia prac, gdyż jako zamawiający, a nie wykonawca, nie mógł samodzielnie realnie określić jakiegokolwiek terminu.

Wszystkie terminy zakończenia prac, z których niestety żaden nie został dotrzymany, były deklaracjami Generalnego Wykonawcy, na których to deklaracjach opierał się zamawiający.

Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A., za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu oraz własnych służb, przez cały okres realizacji zadania aktywnie nadzoruje wykonywanie prac, wykorzystując wszystkie dostępne instrumenty prawne w celu mobilizacji Generalnego Wykonawcy do zdecydowanego zintensyfikowania prac. Kulminacją tych działań było przywołanie Zarządu Generalnego Wykonawcy do wizji lokalnej na placu budowy (co jest rzeczą niespotykaną), która przyniosła efekt w postaci zdecydowanej mobilizacji sił ludzkich i sprzętowych, co przełożyło się na bardzo intensywne działania Generalnego Wykonawcy w czasie letnich wakacji.

Dlaczego tramwaje nie ruszyły 2 września?

Po wizycie na placu budowy Zarząd Generalnego Wykonawcy zadeklarował, a następnie kilkukrotnie potwierdzał, termin wznowienia ruchu tramwajowego na 2 września 2019 r.

Niestety, na końcowym etapie prac torowych Generalny Wykonawca zgłosił wystąpienie kolejnych kolizji z niezidentyfikowanym wcześniej uzbrojeniem podziemnym. Konieczne było odnalezienie właścicieli, uzgodnienie z nimi rozwiązań oraz usunięcie kolizji. Wobec powyższego Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. zdecydował o zaangażowaniu sił i środków własnych, by wesprzeć Generalnego Wykonawcę w usuwaniu ostatnich przeszkód.

Zakład Torów i Sieci spółki Tramwaje Śląskie S.A. w trybie pilnym przystąpił do współpracy z Generalnym Wykonawcą i wspiera realizację zadania w zakresie usuwania kolizji z infrastrukturą podziemną na granicy zakresu zadania, a także w zakresie regulacji sieci trakcyjnej tam, gdzie jest już ona rozwieszona.

Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. z całą stanowczością podkreśla, iż absolutnym priorytetem jest doprowadzenie do możliwie jak najszybszego wznowienia ruchu tramwajowego przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa. Pamiętać jednak należy, iż po wznowieniu ruchu tramwaje kursować będą po placu budowy, gdyż zakres drogowy inwestycji, realizowany przez Generalnego Wykonawcę zgodnie z umową podpisaną z bytomskim zarządcą dróg, nie będzie ukończony, a to może w dalszym ciągu wpływać na ruch tramwajów.

Nowy termin podany 11 września

Niemniej Generalny Wykonawca zadeklarował, iż 11 września 2019 r. poda nowy termin uruchomienia komunikacji tramwajowej na modernizowanym odcinku. Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. oczekuje i żywi nadzieję, popartą wiedzą na temat aktualnego stanu robót, że wznowienie ruchu tramwajów nastąpi jeszcze we wrześniu.”

Tramwaje Śląskie są spółką, której właścicielem jest 12 miast województwa śląskiego. Najwięcej udziałów - 47,05 proc. posiadają Katowice, następnie 11,55 proc. Sosnowiec. Trzecim w kolejności jest Bytom z 9,54 procentami.

Przekonują Was wyjaśnienia spółki Tramwaje Śląskie?

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 507

Prezentacje firm