Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. nigdy autonomicznie nie deklarował terminów zakończenia prac – czytamy w oświadczeniu, które wydał zarząd spółki w reakcji na pretensje prezydenta Bytomia o kolejne niedotrzymanie terminu oddania do użytku torów w ciągu ul. Katowickiej. Mariusz Wołosz postawił zarządowi ultimatum – albo tramwaje ruszą, albo zawnioskuje o odwołanie zarządu.
2 września na wyremontowane tory w ciągu ul. Katowickiej w Bytomiu miały wrócić tramwaje. Prace do tego dnia jednak się nie zakończyły i odbył się jedynie przejazd testowy. Ze strony wykonawcy inwestycji jak i spółki nie padł żaden termin wznowienia ruchu tramwajowego.
Takie podejście do tematu dla prezydenta Bytomia było niedopuszczalne.
- Jeżeli do 30 września ruch tramwajowy na Katowickiej nie zostanie przywrócony, nie pozostanie mi nic innego jak złożenie wniosku o odwołanie Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie, która jest odpowiedzialna za dotrzymanie warunków zawartej umowy
– nie przebierał w słowach Mariusz Wołosz.
W reakcji na te słowa zarząd spółki Tramwaje Śląskie wydał oświadczenie, które dziś trafiło do naszej redakcyjnej skrzynki. Treść publikujemy w całości, śródtytuły pochodzą z redakcji.
„Odnosząc się do komunikatu opublikowanego na stronie internetowej Urzędu Miasta Bytom i słów Prezydenta Bytomia Mariusza Wołosza stanowczo należy podkreślić, iż Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. nigdy autonomicznie nie deklarował terminów zakończenia prac, gdyż jako zamawiający, a nie wykonawca, nie mógł samodzielnie realnie określić jakiegokolwiek terminu.
Wszystkie terminy zakończenia prac, z których niestety żaden nie został dotrzymany, były deklaracjami Generalnego Wykonawcy, na których to deklaracjach opierał się zamawiający.
Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A., za pośrednictwem Inżyniera Kontraktu oraz własnych służb, przez cały okres realizacji zadania aktywnie nadzoruje wykonywanie prac, wykorzystując wszystkie dostępne instrumenty prawne w celu mobilizacji Generalnego Wykonawcy do zdecydowanego zintensyfikowania prac. Kulminacją tych działań było przywołanie Zarządu Generalnego Wykonawcy do wizji lokalnej na placu budowy (co jest rzeczą niespotykaną), która przyniosła efekt w postaci zdecydowanej mobilizacji sił ludzkich i sprzętowych, co przełożyło się na bardzo intensywne działania Generalnego Wykonawcy w czasie letnich wakacji.
Po wizycie na placu budowy Zarząd Generalnego Wykonawcy zadeklarował, a następnie kilkukrotnie potwierdzał, termin wznowienia ruchu tramwajowego na 2 września 2019 r.
Niestety, na końcowym etapie prac torowych Generalny Wykonawca zgłosił wystąpienie kolejnych kolizji z niezidentyfikowanym wcześniej uzbrojeniem podziemnym. Konieczne było odnalezienie właścicieli, uzgodnienie z nimi rozwiązań oraz usunięcie kolizji. Wobec powyższego Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. zdecydował o zaangażowaniu sił i środków własnych, by wesprzeć Generalnego Wykonawcę w usuwaniu ostatnich przeszkód.
Zakład Torów i Sieci spółki Tramwaje Śląskie S.A. w trybie pilnym przystąpił do współpracy z Generalnym Wykonawcą i wspiera realizację zadania w zakresie usuwania kolizji z infrastrukturą podziemną na granicy zakresu zadania, a także w zakresie regulacji sieci trakcyjnej tam, gdzie jest już ona rozwieszona.
Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. z całą stanowczością podkreśla, iż absolutnym priorytetem jest doprowadzenie do możliwie jak najszybszego wznowienia ruchu tramwajowego przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa. Pamiętać jednak należy, iż po wznowieniu ruchu tramwaje kursować będą po placu budowy, gdyż zakres drogowy inwestycji, realizowany przez Generalnego Wykonawcę zgodnie z umową podpisaną z bytomskim zarządcą dróg, nie będzie ukończony, a to może w dalszym ciągu wpływać na ruch tramwajów.
Niemniej Generalny Wykonawca zadeklarował, iż 11 września 2019 r. poda nowy termin uruchomienia komunikacji tramwajowej na modernizowanym odcinku. Zarząd spółki Tramwaje Śląskie S.A. oczekuje i żywi nadzieję, popartą wiedzą na temat aktualnego stanu robót, że wznowienie ruchu tramwajów nastąpi jeszcze we wrześniu.”
Tramwaje Śląskie są spółką, której właścicielem jest 12 miast województwa śląskiego. Najwięcej udziałów - 47,05 proc. posiadają Katowice, następnie 11,55 proc. Sosnowiec. Trzecim w kolejności jest Bytom z 9,54 procentami.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1717"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
752Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
552Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
535Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
528Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
+1 / -0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0Kup sobie rollercoaster! Nietypowa licytacja urzędu skarbowego w woj. śląskim
0