Inwestycje i nieruchomości

Nowa fabryka Stellantis w Gliwicach wyprodukowała testowe auto

2021-09-27, Autor: tora

Z linii produkcyjnej fabryki Stellantis w Gliwicach zjechał pierwszy egzemplarz nowego samochodu. To dostawczy peugeot.

Reklama

Gliwice przestają składać auta marki Opel, jednak w to miejsce będą wytwarzać samochody dostawcze. Koncern Stellantis, który powstał z połączenia PSA (Opel, Peugeot) i FCA (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo) podtrzymał rozpoczętą w 2019 roku (jeszcze w czasach PSA) budowę nowej fabryki w Gliwicach. Pierwszym wymiernym efektem projektu jest opuszczenie linii montażowej przez furgonetkę marki Peugeot.

„Duma nas rozpiera! Pierwszy samochód wyprodukowany w ramach fazy testowej, w fabryce dużych samochodów dostawczych PSA MP w Gliwicach. Już nie Opel...choć z tą marką się nie żegnamy.” napisała w mediach społecznościowych Agnieszka Brania, kierownik ds. Komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce.

Wyprodukowanie auta testowego oznacza wyjście na ostatnią prostą w przygotowaniu produkcji seryjnej. Pierwsze seryjne sztuki powinny powstać w Gliwicach w 2022 roku.

Koszt nowego zakładu produkcyjnego wynosi około 300 mln euro (około 1,4 mld zł). Po osiągnięciu pełnej mocy fabryka ma montować 100 tys. aut dostawczych. W zakładzie wytwarzane będą docelowo pojazdy trzech różnych długości i dwóch wysokości. Będą to auta różnych marek koncernu jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Fiat Ducato i Opel Movano.

Agnieszka Brania w rozmowie z PAP przypomniała, że aktualnie w Gliwicach trwa wygaszanie montowania opla astry piątej generacji. Linia montażowa zostanie zamknięta w grudniu. Do czasu uruchomienia produkcji aut dostawczych fabryka będzie dysponowała nadwyżką niewykorzystanej kadry. Stąd od stycznia 370 pracowników gliwickiego zakładu będzie tymczasowo przeniesiona do fabryki Stellantis w Hordain we Francji. Tam też wytwarzane są pojazdy dostawcze.

To nie wszystkie zmiany czekające gliwicką fabrykę aut. Podczas ubiegłotygodniowego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Andrzej Korpak, szef gliwickiej fabryki oznajmił, że będzie w niej powstawać również pół miliona obudów do pojazdów elektrycznych.

„Jak wyjaśnił, to element strategii insourcingu, zakładającej optymalne wykorzystywanie możliwości produkcyjnych.” czytamy w wnp.pl.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Ile lat ma Twoje auto?






Oddanych głosów: 498