Nowa linia kolejowa S74 uruchomiona przez Koleje Śląskie połączy Tychy z Orzeszem Jaśkowicami. To efekt współpracy samorządów i kolejnego etapu przywracania lokalnych połączeń pasażerskich.
Po blisko ćwierćwieczu przerwy przywrócono połączenia pasażerskie między Tychami a Orzeszem Jaśkowicami. Linia S74 obejmuje pięć stacji: Tychy, Wyry, Łaziska Średnie, Orzesze Miasto oraz Orzesze Jaśkowice. Czas przejazdu wynosi około 17 minut.
W dni robocze zaplanowano 14 par pociągów, a w weekendy – 11. Decyzja o wznowieniu połączenia wynikała m.in. z postulatów mieszkańców oraz zaangażowania lokalnych samorządów.
W konferencji prasowej inaugurującej nowe połączenie wzięli udział przedstawiciele Województwa Śląskiego, GZM, Kolei Śląskich oraz samorządów lokalnych. Jak podkreślił wicemarszałek Grzegorz Boski, celem jest zwiększanie dostępności transportu publicznego oraz odpowiadanie na realne potrzeby mieszkańców.
Przywracamy to połączenie po 24 latach, wsłuchując się w potrzeby mieszkańców – mówił Boski, zaznaczając, że w 2025 roku województwo planuje przeznaczyć 464 mln zł na przewozy pasażerskie.
Prezes Kolei Śląskich Krzysztof Klimosz zwrócił uwagę na doświadczenia z podobnych tras – m.in. połączenia Gliwice–Rybnik, które w ciągu roku zanotowało 114 tys. pasażerów.
Traktujemy to jako pierwszy etap. Liczymy na dalsze inwestycje PLK, które pozwolą planować kolejne relacje, m.in. do Bierunia czy Oświęcimia – powiedział.
Reaktywacja linii S74 wpisuje się w szerszy kontekst działań związanych z rozwojem sieci transportowej na Śląsku. PKP PLK wybrały już wykonawcę dokumentacji projektowej modernizacji odcinka Katowice Piotrowice – Tychy, w tym przebudowy stacji Tychy z nowym przejściem pod torami.
Prezydent Tychów Maciej Gramatyka podkreślił, że miasto konsekwentnie inwestuje w rozwój kolei jako elementu zrównoważonego transportu miejskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
653Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
633Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
553Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
543Katowice wycofują się z planów budowy jadłodajni w Załężu. Miasto zapowiada nowy model pomocy społecznej
439Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
+15 / -1Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
+1 / -0Katowice zakończyły inwestycję za 30 mln zł. 41 mieszkań w odrestaurowanych kamienicach oddanych lokatorom
+1 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0PGG odzyskuje ciepło z kopalń. Po ruchu Wesoła czas na Ziemowita, Rydułtowy i Sośnicę
0Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
0“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem Rybnik zapowiada nową epokę dla regionu
0Nowe pomosty, siłownia, więcej zieleni Katowice zainwestują 285 tys. zł w modernizację terenów przy stawie Maroko
0