Nowe drogi, chodniki i ścieżki rowerowe – Katowice zakończyły realizację sześciu kluczowych inwestycji drogowych o łącznej wartości 158 mln zł. Na wykonanie zadań miasto pozyskało ponad 115 mln zł z zewnętrznych funduszy, co pozwoliło zrealizować projekty przy relatywnie niskim wkładzie własnym.
Od 10 stycznia mieszkańcy Katowic mogą już korzystać z jednej z zakończonych, kluczowych inwestycji drogowych – przedłużenia ul. Mickiewicza do ul. Grundmanna.
Jest to część większego projektu, w ramach którego ukończono sześć nowych układów drogowych o łącznej wartości 158 mln zł.
Nowe drogi obejmują m.in. połączenie ul. Porcelanowej z ul. Gospodarczą, rozbudowę infrastruktury na osiedlu Tysiąclecia oraz budowę układów drogowych w rejonie ul. Wilczewskiego i ul. Korczaka. W ramach projektów powstało też 2,4 km ścieżek rowerowych i ponad 5 km chodników, co znacząco podnosi komfort użytkowania dla wszystkich uczestników ruchu.
Chociaż budowa sześciu układów drogowych kosztowała w sumie ponad 158 mln zł, to z budżetu miasta na ten cel przeznaczyliśmy 42 mln zł. Pozostałe środki to efekt dofinansowań, jakie pozyskało miasto – podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Jedną z najważniejszych inwestycji jest przedłużenie ul. Mickiewicza o długości 153 m, które stanowi alternatywę dla ul. Dąbrówki i ul. Opolskiej. Projekt, którego wartość wyniosła 37,7 mln zł, umożliwił łatwiejszy dostęp do ul. Grundmanna i Drogowej Trasy Średnicowej.
Inwestycje objęły również budowę 1,03 km drogi w Strefie Kultury, przedłużając ul. Dobrowolskiego i ułatwiając mieszkańcom Bogucic dojazd do al. Roździeńskiego. Koszt tego projektu wyniósł 43,7 mln zł.
W rejonie Nowego Nikiszowca powstał 741-metrowy łącznik między ul. Porcelanową a ul. Gospodarczą, którego budowa kosztowała 41,3 mln zł. Ta alternatywna trasa znacząco odciąża ruch w okolicach ul. Trzech Stawów.
Z kolei w Szopienicach-Burowcu za 13,9 mln zł wybudowano drogę obsługującą nowe osiedle mieszkaniowe, a na osiedlu Tysiąclecia – drogę ułatwiającą dojazd do Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego.
Na wymienione inwestycje Katowice pozyskały ponad 115 mln zł z zewnętrznych funduszy, co pozwoliło zrealizować projekty przy relatywnie niskim wkładzie własnym.
Wsparcie pochodziło głównie z Rządowego Funduszu Polski Ład (86 mln zł) oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (30 mln zł).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3718Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1353Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1241O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1214Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1189Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0