Inwestycje i nieruchomości

Nowe inwestycje na CMK pozwolą jechać pociągom do Warszawy 250 km/h

2021-05-14, Autor: tora

Prędkość pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej wzrośnie do 250 km/h. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie dwa przetargi na inwestycje łącznej wartości blisko 250 mln zł. Za ich sprawą skróci się czas przejazdu z Katowic do Warszawy.

Reklama

PKP PLK ogłosiły w ostatnich dniach dwa przetargi na prace, których efektem będzie podniesienie prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h., tym samym skrócenie przejazdu pociągów z Warszawy do Katowic czy Krakowa.

CPK: inwestycja na odcinku Zawiercie - Grodzisk Mazowiecki

Jeden z przetargów wart 200 mln zł obejmuje prace torowe oraz regulację sieci trakcyjnej na CMK i przyległych łącznicach między Grodziskiem Mazowieckim i Zawierciem w woj. śląskim. Podczas prac utrzymany będzie ruch pociągów.

- Do robót na ponad 220 km linii Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie mają być wykorzystane wysokowydajne maszyny. Dla sprawnego przejazdu w wybranych lokalizacjach zaplanowano wymianę szyn, podkładów oraz oczyszczenie tłucznia. Roboty torowe przewidziano na lata 2022-2023. Prace są skoordynowane z innymi zadaniami realizowanymi i planowanymi na Centralnej Magistrali Kolejowej – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.

Budowa wiaduktów kolejowych

Na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej budowane są ponadto wiadukty drogowe, które zastąpią przejazdy w poziomie szyn. Trwa też przebudowa mostów. Na koniec 2023 r., po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h. Efektem inwestycji będzie krótszy czas podróży pociągiem w relacjach dalekobieżnych między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem oraz bardziej atrakcyjne połączenia z regionu świętokrzyskiego i łódzkiego.

CPK: wymiana sieci trakcyjnej za 46 mln zł

Drugi z przetargów obejmuje wymianę sieci trakcyjnej między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim na linii łączącej woj. mazowieckie z łódzkim. Roboty są szacowane na około 46 mln zł.

Przetarg ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje wymianę sieci trakcyjnej na 40 km toru. Roboty dotyczą jednego toru na odcinkach: Drzewica – Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Inwestycję zaplanowano na lata 2022-2023. Efektem prac będzie zapewnienie sprawnych przejazdów pociągów z prędkością do 120 km/h.

- Prace są kontynuacją już zrealizowanych robót m.in. sieciowych. Dla podróżnych na linii między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim poprawiono warunki obsługi na przystankach Tomaszów Mazowiecki, Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. Oprócz wymiany sieci trakcyjnej PLK na międzyregionalnej trasie wykonują prace torowe, które również przyczyniają się do poprawy warunków przejazdu pociągów - mówi Siemieniec.

Czytaj kolejne strony:

Jak chciałbyś docierać do pracy (gdybyś miał wybór)?







Oddanych głosów: 788

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 1788

Prezentacje firm