Murale reklamowe to wielkoformatowe malowidła pokrywające ściany budynków, silosy, wiaty autobusowe, mosty i inne elementy miejskiej architektury. Duży rozmiar to tylko jedna z ich cech rozpoznawczych: są malowane ręcznie, co czyni je unikalnymi, a za sprawą specjalnych farb są również trwałe. Co równie ważne, współgrają z otoczeniem i skutecznie przykuwają uwagę. Mimo że mają charakter reklamowy, zdobią miejski krajobraz dzięki swojej artystycznej formie. Zwróć uwagę, że murale są fotogeniczne i niejednokrotnie stają się atrakcjami turystycznymi.
Jeśli marketing kojarzy Ci się z nachalnymi reklamami, czas rozprawić się z tym stereotypem. Z odsieczą przychodzą murale, które od lat nie są już wyłącznie formą sztuki streetowej, ale także skutecznym narzędziem promocji produktów, usług czy wydarzeń. Duża skala powoduje, że trudno je przeoczyć, a pomysłowe projekty i dopracowane detale odpowiadają za to, że na długo zapadają w pamięć. Choć murale reklamowe dekorują całe ściany budynków, nie przytłaczają odbiorców. Wręcz przeciwnie: przyciągają spojrzenia przechodniów, osób poruszających się komunikacją miejską i turystów, a w rezultacie budzą pozytywne skojarzenia z marką.
Mural reklamowy może być narzędziem marketingu wiralowego
Spacerując ulicami stolicy, z łatwością dostrzeżesz wielkoformatowe prace – zwracają uwagę nie tylko swoimi rozmiarami, ale też kolorystyką i starannie poprowadzonymi liniami. Podczas pracy nad takimi obrazami kluczowa jest skrupulatność. Każdy detal ma znaczenie, a tych w przypadku murali reklamowych jest tysiące: twarze, włosy, małe i duże przedmioty… Do tego dochodzą tło, cienie, hasło – wszystkie te elementy składają się na obraz niosący marketingowy przekaz i zachwycający pięknem. Tworzeniem murali reklamowych i artystycznych w całej Polsce, także w Warszawie, zajmują się artyści z Good Looking Studio.
Murale mogą promować marki na wiele sposobów – zawsze są skuteczne
Zanim mural reklamowy udekoruje ścianę budynku czy wiadukt, trzeba opracować jego projekt: zgodny z założeniami klienta i wpisujący się w charakter danej marki. Kolejne etapy to wybór techniki i narzędzi, które posłużą do powstawania obrazu, montaż rusztowania oraz przygotowanie powierzchni, czyli jej oczyszczenie i gruntowanie. Dopiero potem artyści mogą rozpocząć malowanie muralu: najpierw tła, następnie poszczególnych postaci lub produktów, a na końcu najmniejszych elementów.
Wzrost rozpoznawalności marki to kolejny powód, dla którego warto zdecydować się na reklamę outdoorową w formie murali. Rezultatów na tak dużą skalę nie osiągniesz, inwestując w ulotki, promocję w prasie czy klasyczne billboardy. Jeśli obraz będzie kreatywny i znajdzie się w popularnej lokalizacji, przyciągnie tysiące spojrzeń. Kolejna kwestia to tzw. efekt wiralowy. Murale dodają miejskiej przestrzeni atrakcyjności, są chętnie utrwalane na zdjęciach i filmach, więc promują marki w wielu kanałach, m.in. w mediach społecznościowych.
Tagi: marketing, reklama, murale
JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
40437Gazowe magazyny świecą pustkami. Bruksela reaguje na widmo zimowego kryzysu
2151Pięć sekund, które pogrążyły Hiszpanię w ciemności. Czy Polsce grozi widmo blackoutu?
2115W JSW negocjują nowy układ zbiorowy. Związkowcy: bez gwarancji wynagrodzeń nie będzie porozumienia
624Cios dla małych firm. Prezydent blokuje niższą składkę zdrowotną
540JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
+79 / -34Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Firma z Gliwic będzie współtworzyć czołg przyszłości. OBRUM w europejskim konsorcjum FMBTech
+2 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Prezydent Zabrza odwołana przez mieszkańców. Politolog: Zabrakło dialogu, ale efektu domina nie będzie
+1 / -0Kolejny wspólny bilet w woj. śląskim? Tym razem integrację planują gminy z zachodniej części regionu
0Polska Grupa Górnicza przygotowuje się do raportowania ESG. "Nie tylko obowiązek, ale i szansa"
0Na tę decyzję czekało wiele osób. Sejm podniósł kwotę zasiłku pogrzebowego
0MSWiA nie wywiązuje się z obietnic złożonych strażakom. Solidarność: stoimy w miejscu
0Prezydent Zabrza odwołana przez mieszkańców. Politolog: Zabrakło dialogu, ale efektu domina nie będzie
0