Każdy z nas choć raz w życiu natknął się na hotel, bądź pensjonat. Wybór pod kontem ilości gwiazdek, a co za tym idzie - luksusu, jest uzależniony w dużym stopniu od rodzaju wypoczynku, jego czasu oraz budżetu, który możemy przeznaczyć na nocleg. Jako właściciel hotelu chcesz, aby usługi w nim oferowane były zawsze na najwyższym poziomie, a goście wymeldowywali się z pełnym zadowoleniem.
Zatem jeśli chcesz znacznie umilić pobyt gościom w twoim hotelu, warto rozszerzyć ofertę swoich usług o SPA. Jest to opcja, które wygeneruje nie tylko dodatkowe zyski, ale zbuduje wokół hotelu pozytywną renomę wśród turystów. Dlaczego zatem powinieneś otworzyć SPA w swoim hotelu?
1. Dodatkowy zarobek - wycena usług świadczonych przez pracowników strefy Wellness jest kwestią subiektywną. Warto jednak pamiętać, że zawsze będzie to zysk dla samego hotelu zwłaszcza, że zabiegi oferowane przez punkty SPA nie należą wcale do najtańszych. Turyści, którzy spędzają urlop w sposób bardzo aktywny z chęcią skorzystają z udogodnień oferowanych przez hotel. Profesjonalne masaże, zabiegi na twarz, czy sauna - nie ma lepszego sposobu na relaks. Inwestycja w SPA jest dobrym posunięciem marketingowym, ponieważ daje pretekst do nieznacznego zwiększenia cen za ogólny pobyt w hotelu, który oferuje tego typu alternatywę. Badania HVS wskazują na to, że wartość hotelowych nieruchomości znacznie wzrosła w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Spowodowane jest to faktem posiadania w swojej ofercie pakietu SPA.
2. Wzrost świadomości marki - nie jest tajemnicą, że posiadając w ofercie hotelowej strefę Wellness, wyróżniamy swój ośrodek na tle innych. Mimo, iż SPA staje się coraz popularniejsze to nadal nie jest to na tyle zakorzeniona w polityce hotelowej opcja, abyśmy wybierając właśnie to rozwiązanie, pozostawali niezauważeni. SPA posłuży w tym przypadku jako dodatkowa promocja marki hotelu, a to wszystko dzięki gościom, którzy pocztą pantoflową będą nieustannie promować nasz hotel, właśnie ze względu na tego typu udogodnienie.
3. Synonim luksusu - nie od dziś wiadomo, że SPA jest synonimem dobrobytu i wygody. Inwestycja w strefę Wellness jest domeną hoteli z najlepszą renomą. Klient uwielbia czuć się dopieszczony oraz pławić się w luksusach. Nie każdy jednak może sobie na to pozwolić. Obecnie SPA nie jest już opcją dostępną tylko w najdroższych ośrodkach za to nadal uchodzi za rzecz niezwykle komfortową, kojarzącą się z bogactwem. Z tego powodu, gości przybywać do hotelu będzie więcej niż dotychczas, mimo iż nie planują oni docelowo korzystać z tej alternatywy.
PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE SPA
Nie mówiąc o sprzęcie, który jest kwestią indywidualną każdego inwestora, absolutną podstawą wyposażenia SPA są akcesoria tekstylne dla gości. Miejsce to jest swego rodzaju intymnym sanktuarium, w którym możemy pozbyć się brzemienia nie tylko psychicznego, ale również fizycznego. Mowa oczywiście o ubraniach. Prawidłowe korzystanie z sauny, bądź z zabiegów pielęgnacyjnych i masaży polega na częściowej lub całkowitej goliźnie. Należy więc wyposażyć strefę SPA w odpowiednie szlafroki, wykonane z materiału najlepszej jakości tak, aby goście poczuli się dopieszczeni również w tak prozaicznej kwestii. Ponadto nieodzownym elementem są ręczniki do spa, które pozwalają na bezpieczne i higieniczne korzystanie z dobrodziejstw w postaci SPA. Klient na pewno doceni fakt, iż nie musi o te kwestie dbać samodzielnie, a hotel zapewniając materiały tekstylne - stawia w stu procentach na jego wygodę.
Artykuł powstał w współpracy z Polska Grupa Tekstylna, producentem tekstyliów hotelowych z Śląska.