Droga wojewódzka 941 łącząca Ustroń z Wisłą otrzyma nowy przebieg na newralgicznym odcinku. ZDW Katowice zleciło opracowanie przebiegu liczącego 1,2 km fragmentu drogi. Forma Sweco Polska ma przedstawić dokumentację łącznie z pozwoleniem na budowę do listopada 2023 roku.
W grudniu 2021 roku, po perturbacjach i opóźnieniach, został oddany do użytku odcinek Drogi Wojewódzkiej 941 w Wiśle. To główny szlak komunikacyjny w beskidzkim kurorcie. To również główna droga łącząca Wisłę z Ustroniem.
Jak się okazuje, przebudowę czeka kolejny odcinek DW 941. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował o zawarciu z firmą Sweco Polska w Poznaniu umowy na wykonanie projektu nowego przebiegu DW 941 między Wisłą a Ustroniem. Umowa opiewa na prawie 576 tys. zł. Firma ma za zadanie przygotować dokumentację projektową drogi, uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) i pełnić nadzór autorski podczas budowy.
Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje nową drogę pomyślaną jako kontynuacja obwodnicy Ustronia. Będzie ona jednojezdniowa i pobiegnie pomiędzy linią kolejową, a terenami kopalni kruszywa w Ustroniu na długości ok. 1,2 km.
- Patrząc od północy nowy odcinek rozpocznie się od końcowego odcinka istniejącej obwodnicy Ustronia (DW 941, ul. Katowicka II, biec będzie wzdłuż linii kolejowej w kierunku Wisły Obłaźca. Przed nowym mostem, w rejonie ul. Gahura, nowa droga połączy się z dotychczasowym biegiem DW 941 – wyjaśnia Ryszard Pacer, rzecznik ZDW Katowice.
Projekt ma być gotowy najpóźniej do 30 listopada 2023 r. Do tego dnia wykonawca ma obowiązek złożyć skutecznie wniosek o wydanie ZRID. Termin obowiązywania umowy to 30 listopada 2025 r. Przewiduje się, że tym czasie projektant wykona obowiązki nadzoru autorskiego przy realizacji inwestycji.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. budowę lub przebudowę:
drogi klasy technicznej G;
obiektów inżynierskich,
skrzyżowań, przejazdów drogowych (w tym przebudowę istniejącego skrzyżowania na połączeniu projektowanego odcinka z istniejącą DW 941),
dróg obsługujących nieruchomości pozbawione dostępu do drogi po jej wybudowaniu,
istniejących zjazdów,
elementów bezpieczeństwa ruchu jak: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, oznakowanie etc.,
wyposażenia drogi (system odwodnienia drogi, oświetlenie, drenaż itp.),
kanału technologicznego,
urządzeń ochrony środowiska,
kolidującej infrastruktury technicznej,
innych obiektów i elementów niezbędnych do prawidłowego zrealizowania inwestycji i funkcjonowania drogi (np. budowa konstrukcji oporowych, zabezpieczenia skarp, etc.).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
7313Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1209Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
856"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
810Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
554Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0