Droga wojewódzka 941 łącząca Ustroń z Wisłą otrzyma nowy przebieg na newralgicznym odcinku. ZDW Katowice zleciło opracowanie przebiegu liczącego 1,2 km fragmentu drogi. Forma Sweco Polska ma przedstawić dokumentację łącznie z pozwoleniem na budowę do listopada 2023 roku.
W grudniu 2021 roku, po perturbacjach i opóźnieniach, został oddany do użytku odcinek Drogi Wojewódzkiej 941 w Wiśle. To główny szlak komunikacyjny w beskidzkim kurorcie. To również główna droga łącząca Wisłę z Ustroniem.
Jak się okazuje, przebudowę czeka kolejny odcinek DW 941. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował o zawarciu z firmą Sweco Polska w Poznaniu umowy na wykonanie projektu nowego przebiegu DW 941 między Wisłą a Ustroniem. Umowa opiewa na prawie 576 tys. zł. Firma ma za zadanie przygotować dokumentację projektową drogi, uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) i pełnić nadzór autorski podczas budowy.
Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje nową drogę pomyślaną jako kontynuacja obwodnicy Ustronia. Będzie ona jednojezdniowa i pobiegnie pomiędzy linią kolejową, a terenami kopalni kruszywa w Ustroniu na długości ok. 1,2 km.
- Patrząc od północy nowy odcinek rozpocznie się od końcowego odcinka istniejącej obwodnicy Ustronia (DW 941, ul. Katowicka II, biec będzie wzdłuż linii kolejowej w kierunku Wisły Obłaźca. Przed nowym mostem, w rejonie ul. Gahura, nowa droga połączy się z dotychczasowym biegiem DW 941 – wyjaśnia Ryszard Pacer, rzecznik ZDW Katowice.
Projekt ma być gotowy najpóźniej do 30 listopada 2023 r. Do tego dnia wykonawca ma obowiązek złożyć skutecznie wniosek o wydanie ZRID. Termin obowiązywania umowy to 30 listopada 2025 r. Przewiduje się, że tym czasie projektant wykona obowiązki nadzoru autorskiego przy realizacji inwestycji.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. budowę lub przebudowę:
drogi klasy technicznej G;
obiektów inżynierskich,
skrzyżowań, przejazdów drogowych (w tym przebudowę istniejącego skrzyżowania na połączeniu projektowanego odcinka z istniejącą DW 941),
dróg obsługujących nieruchomości pozbawione dostępu do drogi po jej wybudowaniu,
istniejących zjazdów,
elementów bezpieczeństwa ruchu jak: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, oznakowanie etc.,
wyposażenia drogi (system odwodnienia drogi, oświetlenie, drenaż itp.),
kanału technologicznego,
urządzeń ochrony środowiska,
kolidującej infrastruktury technicznej,
innych obiektów i elementów niezbędnych do prawidłowego zrealizowania inwestycji i funkcjonowania drogi (np. budowa konstrukcji oporowych, zabezpieczenia skarp, etc.).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
40 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
8670Centrum Bielska-Białej do zamknięcia dla aut. „Musi odetchnąć”
4360Hit! Bukmacherzy z Katowic przyjmują zakłady o terminowość śląskich inwestycji
3771KSSENON w Żorach na finiszu. Rusza komercjalizacja akceleratora biznesowego
1295ATAL ostatecznie zbuduje osiedle na terenie OPT przy Parku Śląskim
108440 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
+8 / -2Miała gościć Chruszczowa, stoi pusta. Tajemnicza willa w Katowicach zmieni się całkowicie (foto, wideo)
+6 / -1Prezes GTL: odbudowaliśmy zapas gotówki, wydamy w 2023 r. 30 mln zł na inwestycje
+4 / -0Nowy stadion w Katowicach zaczyna nabierać kształtów (wideo)
+4 / -0Tramwaj na południe Katowic – władze miasta grają vabank o decyzję środowiskową
+3 / -040 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
1Nawet 30 nowych pociągów z wieloletnim serwisowaniem dla śląskiego. Jest przetarg
0Już nie mieszkania i centra handlowe. Oto nowy lider rynku nieruchomości
0Dzieje się! Na te inwestycje czekają Katowice. Zobaczcie place budów z lotu ptaka (wideo)
0Tramwaj na południe Katowic – władze miasta grają vabank o decyzję środowiskową
0