Droga wojewódzka 941 łącząca Ustroń z Wisłą otrzyma nowy przebieg na newralgicznym odcinku. ZDW Katowice zleciło opracowanie przebiegu liczącego 1,2 km fragmentu drogi. Forma Sweco Polska ma przedstawić dokumentację łącznie z pozwoleniem na budowę do listopada 2023 roku.
W grudniu 2021 roku, po perturbacjach i opóźnieniach, został oddany do użytku odcinek Drogi Wojewódzkiej 941 w Wiśle. To główny szlak komunikacyjny w beskidzkim kurorcie. To również główna droga łącząca Wisłę z Ustroniem.
Jak się okazuje, przebudowę czeka kolejny odcinek DW 941. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach poinformował o zawarciu z firmą Sweco Polska w Poznaniu umowy na wykonanie projektu nowego przebiegu DW 941 między Wisłą a Ustroniem. Umowa opiewa na prawie 576 tys. zł. Firma ma za zadanie przygotować dokumentację projektową drogi, uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) i pełnić nadzór autorski podczas budowy.
Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje nową drogę pomyślaną jako kontynuacja obwodnicy Ustronia. Będzie ona jednojezdniowa i pobiegnie pomiędzy linią kolejową, a terenami kopalni kruszywa w Ustroniu na długości ok. 1,2 km.
- Patrząc od północy nowy odcinek rozpocznie się od końcowego odcinka istniejącej obwodnicy Ustronia (DW 941, ul. Katowicka II, biec będzie wzdłuż linii kolejowej w kierunku Wisły Obłaźca. Przed nowym mostem, w rejonie ul. Gahura, nowa droga połączy się z dotychczasowym biegiem DW 941 – wyjaśnia Ryszard Pacer, rzecznik ZDW Katowice.
Projekt ma być gotowy najpóźniej do 30 listopada 2023 r. Do tego dnia wykonawca ma obowiązek złożyć skutecznie wniosek o wydanie ZRID. Termin obowiązywania umowy to 30 listopada 2025 r. Przewiduje się, że tym czasie projektant wykona obowiązki nadzoru autorskiego przy realizacji inwestycji.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. budowę lub przebudowę:
drogi klasy technicznej G;
obiektów inżynierskich,
skrzyżowań, przejazdów drogowych (w tym przebudowę istniejącego skrzyżowania na połączeniu projektowanego odcinka z istniejącą DW 941),
dróg obsługujących nieruchomości pozbawione dostępu do drogi po jej wybudowaniu,
istniejących zjazdów,
elementów bezpieczeństwa ruchu jak: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, oznakowanie etc.,
wyposażenia drogi (system odwodnienia drogi, oświetlenie, drenaż itp.),
kanału technologicznego,
urządzeń ochrony środowiska,
kolidującej infrastruktury technicznej,
innych obiektów i elementów niezbędnych do prawidłowego zrealizowania inwestycji i funkcjonowania drogi (np. budowa konstrukcji oporowych, zabezpieczenia skarp, etc.).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Oto najwyższy drapacz chmur na Górnym Śląsku! Topowa inwestycja w Katowicach
3311Autostrada A1. GDDKiA dokończy obwodnicę Częstochowy. Nowy wykonawca wyłoniony
3080Autostrada A1 w Śląskiem: koniec z ograniczeniem prędkości, budowa dobiega końca
1149Katowice. Przebudowa węzła Giszowiec zakończona. Premier Morawiecki przecina wstęgę
777Lider branży automotive stawia na Zagłębie. Grupa Inter Cars SA już po raz drugi parkuje w Sosnowcu
459Katowice Airport: Pierwszy pociąg wjechał na stację przy lotnisku. Zobaczcie zdjęcia!
+49 / -2Oto najwyższy drapacz chmur na Górnym Śląsku! Topowa inwestycja w Katowicach
+15 / -3W Katowicach nabierzesz wiatru w żagle. Otwarcie nowej stanicy to wstęp do rewitalizacji Doliny 5 Stawów
+6 / -1Autostrada A1. GDDKiA dokończy obwodnicę Częstochowy. Nowy wykonawca wyłoniony
+7 / -3Nieruchomości – inflacja im niestraszna
+3 / -0Lider branży automotive stawia na Zagłębie. Grupa Inter Cars SA już po raz drugi parkuje w Sosnowcu
0Nieruchomości – inflacja im niestraszna
0Oto najwyższy drapacz chmur na Górnym Śląsku! Topowa inwestycja w Katowicach
0PKP PLK buduje nowy przystanek Pawłowice Studzionka. Na linii Żory-Chybie
0Heilind Electronics Europe inwestuje w Mysłowicach
0