Uwaga kierowcy! Dalsze utrudnienia na drogach w województwie śląskim. Po raz pierwszy w historii przez drogi w Polsce odbywa się transport tak wielkiego kalibru - olbrzymi "kret", który będzie drążył tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Babica w woj. podkarpackim, transportowany jest z Hiszpanii w elementach: część drogą lądową na ciężarówkach, a największe elementy przypłynęły do Polski statkiem. W nocy z 12 na 13 listopada przed godziną 3:00 kolumna pojazdów powinna opuścić województwo opolskie i kontynuować przejazd autostradą A4 w województwie śląskim. Po 30 kilometrach konwój z elementami maszyny TBM dojedzie na parking przy byłym Placu Poboru Opłat Żernica w Gliwicach, gdzie zaplanowano jego dzienny postój.
Od czwartku 10 listopada została wyłączona z ruchu łącznica węzła Sośnica Gliwice na relacji A4 z kierunku Wrocławia w kierunku A1 do Łodzi. Jej wyłączenie z ruchu spowodowane było koniecznością demontażu kolidującej z transportem infrastruktury autostrady, między innymi jej oświetlenia. Objazd wyznaczono łącznicami węzła w kierunku Gliwice a dalej w kierunku Łodzi. Usunięcie tej zmiany organizacji ruchu nastąpi 16 listopada (środa).
Utrudnienia wiążą się z ogromnym przedsięwzięciem, o którym już pisaliśmy <<A1. Takich ładunków jeszcze w Polsce nie przewożono!>>
Przypomnijmy: tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Babica w woj. podkarpackim drążony będzie przez specjalną maszynę o długości 112 m i średnicy tarczy 15,2 m! Ten olbrzymi „kret” transportowany jest z Hiszpanii w elementach. Część bezpośrednio drogą lądową na ciężarówkach, a największe elementy przypłynęły do Polski statkiem. Ze Szczecina do Opola przetransportowane zostały barkami i pontonami po Odrze, a dalej ruszą lądem.
Konwój z elementami maszyny TBN jest już w Przyworach. Pomimo późnej pory transport ciągle wzbudza bardzo duże zainteresowanie mieszańców. Ruszamy w dalszą drogę! pic.twitter.com/YtpBVIc6F4
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 12, 2022
Transport maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine) to wyjątkowe przedsięwzięcie pod względem logistycznym i technicznym przygotowywane od wielu miesięcy przez wyspecjalizowane firmy.
Maszynę rozłożono na części, ale i tak niektóre z jej elementów mają duże rozmiary i wagę, co jest dodatkowym utrudnieniem w transporcie kołowym. Tak dużych elementów jeszcze po polskich drogach nie przewożono - informuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Następny etap przejazdu rozpocznie się 13 listopada (niedziela) około godziny 22:00 i będzie trwał aż do dotarcia do następnego miejsca postoju wyznaczonego na MOP Woźniki, co planowane jest w godzinach porannych 14 listopada (poniedziałek).
Z przejazdem po tym odcinku wiążą się największe utrudnienia w województwie śląskim.
Ostatni etap będzie obejmował przejazd autostradą A1 od Woźnik do granic województw śląskiego i łódzkiego. Ten odcinek trasy będzie miał długość około 60 km. Rozpoczęcie przejazdu powinno nastąpić 15 listopada (wtorek) około godziny 22:00. Wyjazd z województwa śląskiego szacujemy 16 listopada (środa) w okolicach godziny 5:00 - informuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Jest godzina 2:00 w nocy. Obserwujemy kolejne manewry na rondzie wykonywane przez ten potężny konwój. pic.twitter.com/RdTCMIlNxu
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 12, 2022
Pomimo że transport będzie się odbywał wyłącznie w godzinach nocnych, pomiędzy 22 a 6, na trasie przejazdu wystąpią pewne utrudnienia.
Będzie to związane m.in. z czasową koniecznością poruszania się pojazdów za kolumną transportową, która będzie jechała z prędkością 10 km/h, całą szerokością jezdni, czy wyznaczeniem lokalnych objazdów.
W przypadku pojawiania się zatorów kolumna transportowa będzie zatrzymywana w dogodnym miejscu celem rozładowania spiętrzenia pojazdów, a następnie przejazd będzie kontynuowany. W czasie przejazdu transportu inne pojazdy nie będą mogły poruszać się wzdłuż konwoju. Utrudnienia mogą również pojawić się na węzłach autostradowych w momencie przejazdu transportu w ich okolicach - wyjaśnia rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na czas przejazdu kolumny transportowej ruch na łącznicach włączeniowych do autostrady będzie wstrzymany.
Jest godzina 23:50. Konwój wyjechał z ul. Berylowej i ul. Oświęcimską w ciągu DW423 jedzie w kierunku Choruli. pic.twitter.com/74B3YdngYJ
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 11, 2022
Konwoje będą posiadać specjalistyczne zabezpieczenie. Będą to m.in. tablice VMS (znaki zmiennej treści), mobilne poduszki zderzeniowe za kolumną, pilotów kierujący ruchem oraz asystę Policji. Również na stacjonarnych znakach zmiennej treści, umieszczonych wzdłuż autostrady A4, będą wyświetlane informacje o utrudnieniach.
Tak dużych elementów jeszcze po polskich drogach nie przewożono - przypomina Marek Prusak. - Apelujemy do wszystkich kierowców o ostrożność i stosowanie się do znaków oraz wprowadzanej na czas przejazdu zmienionej organizacji ruchu.
Jest godzina 2:00 w nocy. Obserwujemy kolejne manewry na rondzie wykonywane przez ten potężny konwój. pic.twitter.com/RdTCMIlNxu
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 12, 2022
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Obawy polskich przedsiębiorców - rozdźwięk między świadomością zagrożeń a działaniem
1044"Nie uciekniemy od trudnych pytań". Związkowcy pytają o prawdę ws. kondycji JSW
1025Nawet 400 tys. zł dofinansowania dla rzemieślników – szansa na rozwój i ekologiczną transformację
718JSW: nie żyje 42-letni górnik. To czwarta ofiara wypadku w kopalni Knurów-Szczygłowice
557PGG połączy Bielszowice z Halembą, pracownicy zadają pytania. Rusza Punkt Konsultacji
512Nowy plan gospodarczy Donalda Tuska – co przyniesie poniedziałkowa zapowiedź?
+4 / -0Nowe cła Donalda Trumpa – globalne konsekwencje dla USA, Chin, UE i Polski
+3 / -0Diabeł tkwi w szczegółach. Węglowe spółki mają 44 uwagi do projektu nowelizacji ustawy górniczej
+3 / -0PGG połączy Bielszowice z Halembą, pracownicy zadają pytania. Rusza Punkt Konsultacji
+2 / -0Daniel O. z zarzutami. Były prezes JSW stanie przed sądem
+2 / -0JSW prześwietla finanse w spółkach zależnych. "Priorytetem stabilizacja"
0"Plan zbyt ambitny, nierealny". Zakaz sprzedaży aut spalinowych roku trafi do kosza?
0Co branża, to inne "życzenie". Tego najbardziej potrzebują przedsiębiorcy w 2025 roku (badanie)
0Nowy plan gospodarczy Donalda Tuska – co przyniesie poniedziałkowa zapowiedź?
0PGG prowadzi ważne rozmowy z gminami górniczymi. Chodzi o transformację
0