Akcja promocyjna Sosnowiec All Inclusive, obejmująca m.in. wręczanie turystom paszportów odbiła się głośnym echem w całym kraju. A ekwiwalent reklamowy wszelkich publikacji na ten temat szacowany jest na kilka milionów złotych.
Kampania promocyjna Sosnowiec All Inclusive trwała przez całe wakacje. Akcję zainicjował prezydent Arkadiusz Chęciński.
Kampania spotkała się ze sporym odzewem. Rozdano 44 tys. paszportów i około 20 tys. broszurek. Jak mówi Michał Mercik, naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Miasta paszporty umożliwiały wjazd na teren Sosnowca w czasie wakacji.
Paszporty wydanych było w 11 wersjach zawierających najciekawsze miejsca w Sosnowcu – m.in. ogrody jordanowskie, zabytki, największy w Polsce wodny tor przeszkód Aquator, kompleks wyciągów do wakeboardu i nart wodnych Wake Zone, ścianka wspinaczkowa Poziom 450.
- Paszporty stały się bohaterami wielu mediów a ekwiwalent reklamowy dla miasta wynikający z publikacji informacji kształtują się na poziomie kilku milionów złotych (dane wynikające z analizy monitoringu mediów). O akcji informowały właściwie wszystkie ogólnopolskie stacje telewizyjne i radiowe, a także media barażowe zajmujące się marketingiem. Dobry odbiór zaowocował utworzeniem pierwszego konsulatu w Centrum Informacji Turystycznej w Katowicach
– mówi Michał Mercik.
W ramach akcji Sosnowiec zorganizował specjalne akcje, w których trakcie hostessy i hości, modelki i promotorzy w koszulkach „Jestem z Sosnowca – Tak, z Zagłębia” rozdawali w lipcowe weekendy paszporty i broszury. Można było je otrzymać na rynku i dworcu kolejowym w Katowicach, w Parku Śląskim w Chorzowie czy w Sosnowcu – Stawikach podczas Mistrzostw Europy i Afryki Wakeboard i Wakeskate 2019. Paszporty i broszury były rozdawane również podczas wakacyjnych imprez – np. Miejskie Granie, Wakacyjne Grillowanie, Bitwa na balony, Bieg 15-tki.
Paszporty wysyłano również pocztą do prezydentów, burmistrzów i władz woj. śląskiego, ponad 150 firm z terenu woj. śląskiego i południowej Polski – np. IBM, Energylandia, CD Projekt RED, Kopalnia GUIDO Zabrze, Browary Żywiec, instytucji kultury, sportu i biznesu – np. NOSPR Katowice, Muzeum Śląskie, Kino Rialto, Katowice Airport, Silesia Businsess Park, Uniwersytet Śląski, celebrytów oraz osób związanych ze Śląskiem i okolicami – np. Muniek Staszczyk- T.Love, Kuba Wojewódzki, Piotr Kupicha-zespół Feel, prof. Jan Miodek, Jakub Błaszczykowski, Czesław Mozil, Jakub Kosel - finalista Top Model, Przemysław Pająk – Spider’s Web.
W kampanię udało się miastu włączyć firmy, efektem czego był szereg zniżek udzielanych na podstawie posiadanych paszportów. Na przykład posiadacz paszportu skorzystal z 20 proc. zniżki na korzystanie z Wake Zone Stawiki i Aquatoru, 10 proc. zniżki na skoki na linie z 80-metrowego budynku Wydziału Nauk o Ziemi UŚ czy 50 proc. zniżki na szkolenie w centrum wspinaczkowym Poziom 450.
Paszporty zaprojektowali urzędnicy magistratu w Sosnowcu. Koszt druku paszportów z hologramami i ulotek wyniósł 27 tys. zł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
4991INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
2739Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
1393O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
729Dlaczego wybory samorządowe są tak ważne dla lokalnej społeczności? Rozmawiamy z politologiem
616Poznaj tajniki AI z Pawłem Tkaczykiem w trakcie spotkania Firm Członkowskich RIG Katowice
0Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
0Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
0Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
0O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
0
~bizneswomen 2019-10-02
10:20:13
Pomysł trafiony w 100%! Wygrał dystans do siebie i odwrócenie hejtu na swoją korzyść. Sosnowiec stanowi teraz przykład, o którym wszyscy mówią :) Brawo!
~adrianek 2019-10-02
14:13:46
uuu, a mój się wyprał z bermudami, to już nie wjadę do SO?