Polecamy na Śląsku

Paszporty z Sosnowca okazały się warte miliony złotych

2019-10-01, Autor: Tomasz Raudner

Akcja promocyjna Sosnowiec All Inclusive, obejmująca m.in. wręczanie turystom paszportów odbiła się głośnym echem w całym kraju. A ekwiwalent reklamowy wszelkich publikacji na ten temat szacowany jest na kilka milionów złotych.

Kampania promocyjna Sosnowiec All Inclusive trwała przez całe wakacje. Akcję zainicjował prezydent Arkadiusz Chęciński.

Reklama

Kampania spotkała się ze sporym odzewem. Rozdano 44 tys. paszportów i około 20 tys. broszurek. Jak mówi Michał Mercik, naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Miasta paszporty umożliwiały wjazd na teren Sosnowca w czasie wakacji.

Paszporty Sosnowiec All Inclusive w 11 wersjach

Paszporty wydanych było w 11 wersjach zawierających najciekawsze miejsca w Sosnowcu – m.in. ogrody jordanowskie, zabytki, największy w Polsce wodny tor przeszkód Aquator, kompleks wyciągów do wakeboardu i nart wodnych Wake Zone, ścianka wspinaczkowa Poziom 450.

Promocja Sosnowca warta miliony

- Paszporty stały się bohaterami wielu mediów a ekwiwalent reklamowy dla miasta wynikający z publikacji informacji kształtują się na poziomie kilku milionów złotych (dane wynikające z analizy monitoringu mediów). O akcji informowały właściwie wszystkie ogólnopolskie stacje telewizyjne i radiowe, a także media barażowe zajmujące się marketingiem. Dobry odbiór zaowocował utworzeniem pierwszego konsulatu w Centrum Informacji Turystycznej w Katowicach

– mówi Michał Mercik.

W ramach akcji Sosnowiec zorganizował specjalne akcje, w których trakcie hostessy i hości, modelki i promotorzy w koszulkach „Jestem z Sosnowca – Tak, z Zagłębia” rozdawali w lipcowe weekendy paszporty i broszury. Można było je otrzymać na rynku i dworcu kolejowym w Katowicach, w Parku Śląskim w Chorzowie czy w Sosnowcu – Stawikach podczas Mistrzostw Europy i Afryki Wakeboard i Wakeskate 2019. Paszporty i broszury były rozdawane również podczas wakacyjnych imprez – np. Miejskie Granie, Wakacyjne Grillowanie, Bitwa na balony, Bieg 15-tki.

Celebryci z paszportami Sosnowca

Paszporty wysyłano również pocztą do prezydentów, burmistrzów i władz woj. śląskiego, ponad 150 firm z terenu woj. śląskiego i południowej Polski – np. IBM, Energylandia, CD Projekt RED, Kopalnia GUIDO Zabrze, Browary Żywiec, instytucji kultury, sportu i biznesu – np. NOSPR Katowice, Muzeum Śląskie, Kino Rialto, Katowice Airport, Silesia Businsess Park, Uniwersytet Śląski, celebrytów oraz osób związanych ze Śląskiem i okolicami – np. Muniek Staszczyk- T.Love, Kuba Wojewódzki, Piotr Kupicha-zespół Feel, prof. Jan Miodek, Jakub Błaszczykowski, Czesław Mozil, Jakub Kosel - finalista Top Model, Przemysław Pająk – Spider’s Web.

Firmy dały zniżki na podstawie paszportu

W kampanię udało się miastu włączyć firmy, efektem czego był szereg zniżek udzielanych na podstawie posiadanych paszportów. Na przykład posiadacz paszportu skorzystal z 20 proc. zniżki na korzystanie z Wake Zone Stawiki i Aquatoru, 10 proc. zniżki na skoki na linie z 80-metrowego budynku Wydziału Nauk o Ziemi UŚ czy 50 proc. zniżki na szkolenie w centrum wspinaczkowym Poziom 450.

Paszporty zaprojektowali urzędnicy magistratu w Sosnowcu. Koszt druku paszportów z hologramami i ulotek wyniósł 27 tys. zł.

Czy Waszym zdaniem Sosnowiec powinien dalej rozprowadzać paszporty?

Oceń publikację: + 1 + 9 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~bizneswomen 2019-10-02 10:20:13

    Pomysł trafiony w 100%! Wygrał dystans do siebie i odwrócenie hejtu na swoją korzyść. Sosnowiec stanowi teraz przykład, o którym wszyscy mówią :) Brawo!

    0 0
  • ~adrianek 2019-10-02 14:13:46

    uuu, a mój się wyprał z bermudami, to już nie wjadę do SO?

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.