Wiadomości

PGG wchodzi w sponsoring żużla

2019-04-02, Autor: tora

Największe przedsiębiorstwo wydobywcze w Europie zostało sponsorem tytularnym klubu żużlowego ROW Rybnik. Sponsoring dotyczy sezonu 2019.

Polska Grupa Górnicza została sponsorem tytularnym drużyny żużlowej ROW Rybnik na sezon 2019.

Reklama

- Bardzo się cieszę, że udało nam się pozytywnie zakończyć rozmowy z władzami Polskiej Grupy Górniczej. Nie mam wątpliwości, że współpraca będzie korzystna dla obu stron i mam nadzieję, że będzie kontynuowana w latach kolejnych - mówi Krzysztof Mrozek, prezes ROW Rybnik SA.

Polska Grupa Górnicza to największe przedsiębiorstwo wydobywcze w Europie, a także największy producent węgla kamiennego na naszym kontynencie. W jej skład wchodzi 8 kopalń i inne zakłady m.in. elektrociepłownie, Zakład Produkcji Ekopaliwa i Zakład Remontowo - Produkcyjny. Firma zatrudnia w nich ponad 35 tysięcy pracowników. Miniony rok spółka zamknęła zyskiem w wysokości 500 mln zł. To większy zysk, niż zakładał biznesplan - mówił prezes PGG Tomasz Rogala >>>czytaj więcej<<<

- Zainteresowanie tak dużego podmiotu wsparciem naszego klubu jest potwierdzeniem potencjału promocyjnego sportu żużlowego, a także dowodem na to, że praca jaką wykonujemy w Rybniku przynosi pozytywne efekty i jest zauważana. To sukces całego rybnickiego środowiska żużlowego i wspaniałych kibiców, którzy są z drużyną na dobre i na złe - mówi Krzysztof Mrozek.

Słowa o potencjale żużla potwierdza Tomasz Głogowski, rzecznik prasowy PGG: - Klub posiada wielkie sukcesy, tradycje, ma wiernych kibiców. Wiemy, że bardzo wielu pracowników naszych kopalń kibicuje klubowi żużlowego, więc dla nas ta wiadomość jest istotna. Dla nas rzeczą bezdyskusyjną był również fakt, że klub żużlowy z Rybnika bardzo dobrze się kojarzy wizerunkowo. I stąd decyzja o tym, że Polska Grupa Górnicza angażuje się w to przedsięwzięcie. Umowa jest na razie na rok i cieszymy się, że możemy klubowi pomóc - mówi Głogowski. 

Polska Grupa Górnicza będzie miała pełny zakres brandowania. W nadchodzących rozgrywkach ligowych drużyna wystartuje pod nazwą PGG ROW Rybnik. Logo spółki pojawi się na stadionie, w programach zawodów, plakatach, innych materiałach promocyjnych jak billbordy, strojach żużlowców, motocyklach. - Zależy nam na tym, aby marka PGG dobrze się przy okazji żużla kojarzyła - mówi rzecznik spółki. 

Dla koncernu znaczenie mają liczby. W ubiegłym sezonie na każdym meczu ligowym w Rybniku zasiadało średnio 9700 osób, a transmisje meczów na antenach Polsat Sport i Eleven oglądało od 120 do 180 tys. osób, w zależności od pojedynku. Miniony sezon Nice 1 Ligi Żużla doczekał się ponad 7700 publikacji, a ich ekwiwalent reklamowy przekroczył 37,3 mln zł, z tego na publikacje internetowe przypada ponad 22 mln zł. Nawiasem mówiąc bardzo często media sportowe publikujące materiały dotyczące ogólnie dyscypliny żużlowej ilustrowały je zdjęciami żużlowców ROW Rybnik. 

Wiadomo, że PGG przekaże klubowi pieniądze. Jednak spółka nie ujawnia kwoty. - Umowa objęta jest tajemnicą handlową - mówi Tomasz Głogowski.

Można przypuszczać, że w grę wchodzą duże pieniądze. Temat sponsora tytularnego niejednokrotnie pojawiał się w kontekście ROW Rybnik. Prezes klubu zawsze powtarzał, że to nie sztuka wprowadzić nazwę sponsora do nazwy klubu, ważne aby zrobić to za odpowiednią kwotę. Pewną wskazówką jest oficjalna oferta sponsorska ROW Rybnik, w której wartość reklamy sponsora tytularnego jest do ustalenia, ale ma wynieść co najmniej 500 tys. zł netto. 

Dodajmy, że Polska Grupa Górnicza wspiera także piłkarzy Górnika Zabrze.

Oceń publikację: + 1 + 36 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Wiesław Danyłko 2019-04-02 17:39:31

    Bardzo dobra decyzja ! Życzę sukcesów dla ROW Rybnik i PGG - czyli PGG ROW Rybnik na teraz :) Myśląc zaś o historii były kiedyś takie czasy, jak prof. Jerzy Kucharczyk był Prezesem Rybnickiego Zjednoczenia Przemysłu Węglowego ;)

    13 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.