PGG zmieniła zasady kontaktowania się klientów e-sklepu. Skrzynka kontaktowa [email protected] i skrzynki kontaktowe kopalń zostały zastąpione przez formularze, przez które komunikacja ze sklepem ma przebiegać znacznie sprawniej. Spółka przekazała również, że dużą popularnością cieszą się dostawy węgla za pośrednictwem Kwalifikowanych Dostawców Węgla, ponieważ oferują znacznie niższe stawki za transport, niż rynkowe.
- Liczymy na to, że klienci będą zadowoleni. Wprowadzone formularze to zdecydowana jakościowa różnica w komunikacji w stosunku do dotychczasowej – zapewniają specjaliści IT w PGG S.A.
Klienci mają dostęp do formularza po zalogowaniu na swoje konto. Pytania zadają w odpowiednich zakładkach pogrupowanych tematycznie, dzięki czemu od razu mogą liczyć na odpowiedź z odpowiedniego działu. I tak na przykład, gdy zapytanie dotyczy konkretnego zamówienia, trafia na kopalnię.
- Formularz daje możliwość rozmowy on-line z klientem, czego wcześniej nie było. Teraz jest interakcja. A na dodatek teraz można dokładnie prześledzić, kiedy padło pytanie i kto na nie odpowiedział – wyjaśniają specjaliści IT w PGG S.A.
Można także od razu sprawdzić deklarację CEEB, załączone dokumenty, dokonać korekty danych za pośrednictwem formularza. Nowa funkcjonalność została wprowadzona w czwartek 20 października 2022 r. i w ciągu kilkunastu godzin pojawiło się tą drogą około półtora tysiąca zapytań. Na działającą wcześniej skrzynkę mailową [email protected] przyszło 43 tysiące zapytań, a na skrzynki mailowe kopalń 44109, co łącznie daje 87109.
Jak podała spółka, klienci e-sklepu Polskiej Grupy Górniczej S.A. bardzo chętnie korzystają z usług transportowych KDW – Kwalifikowanych Dostawców Węgla ponieważ koszty transportu i przeładunku w sieci PGG S.A. są atrakcyjne i wielokrotnie niższe niż u przewoźników na krajowym rynku.
Średnio dla dostaw na całym terytorium Polski cena przewozu jednej tony węgla wynosi u KDW 317 zł. Przy transporcie na niewielki dystans, np. między kopalnią a odbiorcą w województwie śląskim, koszt przewozu wynosi tylko 107 zł/t. Rośnie oczywiście wraz z odległością: dowóz węgla w Świętokrzyskie kosztuje w KDW 132 zł/t, do województwa łódzkiego średnio 180 zł/t, w Opolskie 218 zł/t, w Lubelskie 273 zł/t, do Wielkopolski 276 zł/t, na Dolny Śląsk 283 zł/t, w Małopolsce koszt KDW może dochodzić do 290 zł/t a w województwie podkarpackim 380 zł. Najkosztowniejszy jest transport do odległych regionów, jak np. województwo zachodniopomorskie (379 zł/t), kujawsko-pomorskie (459 zł/t), warmińsko-mazurskie (456 zł/t), czy na Podlasie (466 zł/t).
Koszty są wielokrotnie mniejsze niż gdyby zamówić usługę w prywatnej firmie przewozowej. Oferty przewoźników można łatwo znaleźć w internecie: za przewóz 2-3 ton węgla na znaczniejsze odległości w Polsce trzeba zapłacić nawet 4-5 tys. zł. Za samo podstawienie ciężarówki do punktu sprzedaży drobnicowej w kopalni przedsiębiorcy inkasują kilkaset złotych, potem naliczają np. stawki kilometrowe, liczone podwójnie (czyli tam i z powrotem), które mogą wynosić 2-5 zł za każdy kilometr trasy.
Sieć KDW zaczęto tworzyć na przełomie sierpnia i września od zaledwie kilku składów w Polsce. Rozrosła się do 90 składów działających we wszystkich województwach, docelowo sieć KDW ma liczyć sto i więcej współpracujących firm. Połowę wolumenu węgla kupowanego w e-sklepie PGG S.A. klienci zamawiają dziś wybierając opcję dostawy przez KDW. Projekt będzie kontynuowany, aby maksymalnie przybliżyć składy KDW do gospodarstw domowych i ułatwić klientom zaopatrzenie się w opał w atrakcyjnych cenach producenta.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3257Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2469"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2056Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
639Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
635Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0