Inwestycje i nieruchomości

PGG zwiększa o 400 proc. produkcję ekogroszków

2020-01-13, Autor: tora

Polska Grupa Górnicza zwiększa o 400 proc. produkcję workowanych ekogroszków. Spółka inwestuje w rozbudowę nowoczesnych paczkowalni oraz doskonali swoje kanały dystrybucji. Realizowane inwestycje w tym zakresie są największe w branży węgla kamiennego, a ich wartość wyniesie ok. 28 mln zł w 2020 roku, i kolejne 15 mln w 2021 roku.

Reklama

PGG zamierza więcej zarabiać na sprzedaży swoich produktów odbiorcom indywidualnym. Zapowiedziała więc wzrost produkcji ekogroszków workowanych aż o 400 proc.

PGG: nowa instalacja do workowania węgla

Spółka podaje, że w tym roku produkcja ekogroszków powinna osiągnąć poziom 1,2 mln ton, czyli o ponad 100 proc. więcej niż w latach ubiegłych. W tym celu spółka rozpoczęła rozbudowę automatycznej linii do konfekcjonowania węgla w Zakładzie Paliw Ekologicznych Wola. W miejsce dotychczas użytkowanej, niskowydajnej linii do workowania (do 150 t/dobę), w zakładzie zostanie zabudowana nowoczesna instalacja o wydajności do 600 t/dobę. Realizowane inwestycje przyczynią się więc do zwiększenia produkcji ekogroszków o 100 proc. (rok do roku), a w zakresie ilości węgla workowanego o 400 proc. tylko w samym ZPE Wola. Jest to największa tego typu inwestycja w górnictwie w ostatnich latach.

- Prace przy rozbudowie nowoczesnej linii rozpoczęły się w styczniu, a termin jej uruchomienia planowany jest już na czerwiec tego roku. To oznacza, że już jesienią, w nowym sezonie grzewczym, będziemy mogli dostarczyć klientom dodatkowe ilości ekogroszku i odpowiedzieć tym samym na duże zapotrzebowanie rynku – mówi Tomasz Rogala, prezes Polskiej Grupy Górniczej.

Inwestycja w kopalni ROW

Równocześnie, przygotowania do uruchomienia nowoczesnej linii do paczkowania ekogroszków trwają także w KWK ROW Ruchu Chwałowice, który jest drugim wiodącym zakładem produkcji ekogroszków w PGG. Po zakończeniu inwestycji, planowanej na III kwartał br., zakład będzie mógł konfekcjonować do 60 tys. ton rocznie, uzupełniając tym samym całościową ofertę spółki dla klientów indywidualnych.

- Pracujemy intensywnie by zwiększyć podaż ekogroszków PGG w przyszłym sezonie grzewczym. Obie te inwestycje pozwolą nie tylko zwiększyć sprzedaż ekogroszków, ale także obniżyć koszty workowania – mówi Tomasz Rogala.

Sprzedaż węgla przez internet

Jednocześnie z rozbudową nowoczesnych linii do paczkowania, spółka unowocześnia i rozbudowuje swój sklep internetowy, dając klientom gwarancję szybkich dostaw bez pośredników na terenie całego kraju. Rozwijana jest również sprzedaż detaliczna i hurtowa w oparciu o sieć Autoryzowanych Sprzedawców PGG w całej Polsce. Pozwoli to m. in. obniżyć koszty dystrybucji przy zapewnieniu gwarancji jakości i atrakcyjnej ceny ekogroszków produkowanych z polskiego węgla.

PGG wchłonie Katowicki Węgiel?

Spółka, aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy polskiego węgla współpracuje także z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak Katowicki Węgiel, łącznie z perspektywą włączenia zakładu do struktur PGG celem pełnego wykorzystania jego potencjału produkcyjnego. W połowie stycznia br., wystartuje także duża kampania medialna PGG związana nie tylko ze sprzedażą ekogroszków, ale także promująca nowoczesne i ekologiczne metody spalania węgla.

Oceń publikację: + 1 + 29 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Na kogo zagłosujesz w II turze wyborów prezydenckich?





Oddanych głosów: 83