Kariera

Pierwiastek K - kto pojawił się w katowickim RIG'u

2020-03-13, Autor: RIG: Jaga Kolowa

Już po raz czwarty odbyło się jedyne tego typu wydarzenie na Śląsku mające na celu integrację kobiet z lokalnego środowiska biznesowego, dostarczenie wiedzy, inspiracji, a także dające możliwość wymiany doświadczeń w luźnej atmosferze i przede wszystkim będące okazją do wyśmienitej zabawy!

Reklama

6 wykładów i warsztatów, pokaz profesjonalnego makijażu biznesowego i wieczorowego, strefa konsultacji z kilkunastoma stoiskami – od badania wzroku, przez analizę składu ciała, prezentację obrazów, produktów bankowych, mody aż po degustację polskiego wina! Możliwość rozmów biznesowych w kuluarach. W trakcie eventu organizowanego w Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach z okazji Dnia Kobiet nie sposób było się nudzić

W programie nie zabrakło atrakcji, zarówno merytorycznych, jak i rozrywkowych.  Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady i prelekcje na różnorodne tematy, istotne dla kobiet przedsiębiorczych.

O czym rozmawiały przedsiębiorcze kobiety?

Gabriela Cerowska z agencji marketingowej MOMA prezentowała jak zaistnieć na LikedIn. To medium społecznościowe wciąż zbyt mało doceniane w Polsce jako narzędzie reklamy osobistej, narzędzie promocji swojej firmy i marki.

Ochrona własności intelektualnej - jakie zastosować metody?

O konsumpcji z głową, przykładach naruszenia praw autorskich w świecie mody i ochronie własności intelektualnej, a także książce „Prawo designu i mody. Kreowanie produktu” opowiadały ekspertka z wydziału prawa i administracji Uniwersytetu Śląskiego adw. dr hab. Marlena Jankowska-Augustyn i apl. adw. Agnieszka Warmuzińska. 

Metoda 5 kroków

O metodzie 5 kroków w efektywnym działaniu mówiła Katarzyna Jagiełło, ekspertka Personal Leadership, założycielka i CEO firmy Talent Up, agencji doradztwa strategicznego. Uczestniczki spotkania mogły wziąć udział w autorskim teście „Twój Naturalny Styl Przywództwa”, który wzbudził wiele kontrowersji. Trenerka zapowiedziała też stworzenie nowego projektu motywacyjno-coachingowego, skierowanego stricte do kobiet.

– Projekt „Queen in Flow” jest skierowany do kobiet, które chcą odkryć w sobie królową, transformującą swoje życie i biznes, świat wokół siebie, zgodnie ze swoimi talentami – w lekkości, radości, po kobiecemu. Naprawdę musimy sobie przypomnieć, że to mamy w sobie. W Polsce kobiety musiały założyć spodnie i tej męskiej energii jest w nas bardzo dużo. Potrafimy sobie dać doskonale radę. Nie o to chodzi, by biegać za tym mamutem, tylko, żeby pozwolić na to, żeby ktoś go nam przyniósł. Warto, byśmy przestały być Zosiami Samosiami w wielu obszarach życia. W przypadku biznesu, powinnyśmy pozwalać sobie na delegowanie zadań, żeby zespół czuł się potrzebny. Pozwólmy sobie na bycie we własnym „flow”, odkrycie swoich talentów i energii. Uczmy się prosić o pomoc, a także  fajnych i ciepłych relacji z ludźmi, ale nie bezkrytycznych i naiwnych. To chce propagować w tym projekcie – podkreślała Katarzyna Jagiełło.

Cyberprzestrzeń - co warto wiedzieć?

Przedstawicielki Kancelarii Adwokackiej Patrycja Duraj Piecuch przybliżyły tematykę prawnych wyzwań jakie stawia przed przedsiębiorczymi kobietami cyberprzestrzeń i zagrożenia, które niesie poprzez m.in. zniesławienie, znieważenie czy psucie wizerunku firmy.

Ćwiczenia z coachem

Barbara Lech, dyplomowana coach, autorka znanej publikacji „Żółta książka o pewności siebie", rozpoczęła warsztaty od… masażu motywacyjnego, do którego przyłączyły się wszystkie zgromadzone Panie. Prelegentka przekonywała, że odpowiednia sztuka prezentacji stanowi połowę sukcesu! Na każdym etapie życia można przeprowadzić zmiany, z których najważniejszy element to poczucie misji, wizji i wartości, co daje możliwość dotarcia do drugiego człowieka. Złota zasada głosi, by dobrze zaprezentować swój biznes należy zmienić sposób myślenia i koncentrować się na drugiej osobie i jej potrzebach. 

Projekt Lady - jak tego dokonać ?

Najbardziej oczekiwaną prelegentką była Irena Kamińska-Radomska, wykładowczyni i trenerka, założycielka firmy szkoleniowej The Protocol School of Poland. Autorka książek m.in. „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, „Jak zostać damą”. Temat etykiety w biznesie i autoprezentacji ciągle budzi duże emocje, w czasach, gdy działania biznesowe to w dużej mierze budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów, które stanowią fundament wielu udanych przedsięwzięć. Mentorka programu TVN „Projekt Lady” przekonywała, że do sukcesu w autoprezentacji prowadzą trzy punkty, na które warto zwrócić uwagę – pewność siebie, budowanie autorytetu i swoboda.

- Dzięki znajomości zasad savoir-vivre łatwiej o pewność siebie, a codzienne ćwiczenia pozwalają na uzyskanie oczekiwanej swobody w zachowaniu się. Przede wszystkim, należy stosować zasady dobrego wychowania zawsze, a w szczególności, gdy jesteśmy w kontakcie z osobami, które od nas zależą. To jest prawdziwa klasa – zaznaczała Irena Kamińska-Radomska. 

Dress code - pamiętaj, to ważne

Duże zainteresowanie wzbudził temat dress code’u i test przygotowany dla uczestniczek. Wiele z osiemnastu pytań np.: czy otrzymanie przekreślonej wizytówki to afront – nie należało do najłatwiejszych. Pytaniom i dyskusji nie było końca.

Afterparty to konieczność 

Na finał wydarzenia uczestniczki mogły wziąć udział w After Party w Scenie 54 – Katowice, gdzie dla zgromadzonych wiązankę energetycznych przebojów zaśpiewał Mateusz Wróbel.

Formuła Pierwiastka K! po raz kolejny pokazała, że tego typu spotkania dla kobiet, które chcą miło spędzić czas i poznać inne, fantastyczne przedstawicielki płci pięknej są bardzo potrzebne. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 osób.

Dlaczego warto uczestniczyć w Pierwiastku K ?

Jolanta Liszka, niezależny partner firmy LR po raz pierwszy wzięła udział w wydarzeniu. – Jestem zachwycona eventem, na pewno na następny też przyjadę. Podobały mi się wykłady, panuje tutaj fantastyczna, kobieca atmosfera, gdzie wymieniamy się swoimi doświadczeniami i można się dużo dowiedzieć. Naprawdę dużo wyniosłam z tego wydarzenia – podkreślała uczestniczka.

Wydarzenie odbyło się 6 marca w Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. Event miał miejsce dzięki inicjatywie i zaangażowaniu: Beaty Kempny, Jagi Kolawy, Ewy Kowacz, Aleksandry Rolling oraz innych pracowników Izby, a także wsparciu agencji marketingowej MOMA.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Koronawirus: jaka pomoc dla firm byłaby najlepsza?








Oddanych głosów: 204