Podróżni korzystający z usług PKP Intercity, w pierwszej połowie tego roku, najczęściej wybierali trasę Warszawa - Kraków. W taką podróż wybrało się od stycznia do końca czerwca tego roku ponad 1,2 mln pasażerów. Z Katowic częściej jeździmy do Wrocławia niż Warszawy.
Drugim pod względem frekwencji było połączenie z Gdańska do Warszawy. Na tej trasie w dwóch pierwszych kwartałach podróżowało pociągami PKP Intercity blisko 900 tys. osób.
- Inne popularne połączenia to relacje z Poznania i Białegostoku do Warszawy, a także z Warszawy do Wrocławia. Najczęściej wybieranymi przejazdami nieuwzględniającymi stolicy były relacje Poznań - Wrocław, Katowice - Wrocław oraz Poznań - Trójmiasto - poinformował przewoźnik.
Więcej szczegółów dotyczących popularności poszczegónych tras na poniższym diagramie:
Spółka poinformowała, że największy wzrost liczby pasażerów PKP Intercity odnotowało na trasie Warszawa - Wrocław, wyniósł on 25 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. 24 proc. więcej podróżnych wybrało połączenie Katowice - Wrocław. Z kolei 11 proc. wzrost odnotowano na trasie Białystok - Warszawa.
W pierwszym półroczu z usług PKP Intercity skorzystało prawie 9 proc. więcej rodzin z dziećmi. Na niemal wszystkich najpopularniejszych trasach przewoźnik odnotował znaczące wzrosty liczby podróżujących rodzin. Największe zanotowano na trasie Warszawa - Wrocław (34 proc.), Trójmiasto - Warszawa (26 proc.), Kraków - Warszawa (21 proc.). Z połączenia z Katowic do Warszawy skorzystało 19 proc. więcej rodzin, a z Krakowa do Trójmiasta i z Poznania do Trójmiasta po 17 proc.
PKP Intercity informuje, że też seniorzy coraz chętniej wyruszają w kolejowe podróże po Polsce, ich liczba w pociągach PKP Intercity wzrosła w pierwszym półroczu br. o blisko 30 proc. Największy wzrost pasażerów w tej grupie przewoźnik odnotował na trasie Częstochowa - Warszawa (11 proc.), Bydgoszcz - Warszawa (7 proc.), Trójmiasto - Warszawa (6 proc.).
Kolejowa spółka przypomniała, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku na przejazd PKP Intercity zdecydowało się o ponad milion osób więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. W sumie 21,4 mln pasażerów wybrało w pierwszym półroczu 2018 r. podróże z PKP Intercity.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1517Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1499Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
484Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4343,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
417Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
0Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
0
~lokalny 2018-08-16
15:14:16
Czyli jak się zsumuje ruch z Katowic do Warszawy i z Katowic do Wrocławia to Katowice generują największy ruch.
~alejakto 2018-08-16
15:45:04
Relatywnie za drogie bilety, psująca się klima i ogrzewanie, gniazdka z 230V czasem działają, czasem nie, brak wifi i makabryczne opóźnienia. Po zlikwidowaniu tych problemów możemy rozmawiać o rankingach i zestawieniach. InterCity nie wzbudza zaufania u ludzi, którzy robią pieniądze i muszą w godnych warunkach dotrzeć gdzieś na czas.