Inwestycje i nieruchomości

PLK likwidują wąskie gardło między Katowicami i Zawierciem

2020-10-10, Autor: tora

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują budowę dodatkowych torów między Katowicami a Zawierciem. Spółka podpisała umowę na opracowanie studium wykonalności. Projekt ma duże znaczenie dla rozwoju kolei aglomeracyjnej na Śląsku. Możliwe będzie zwiększenie przepustowości linii, a tym samym uruchamianie większej liczby połączeń w ruchu regionalnym. Będzie też sprawniejszy transport towarów po torach.

Reklama

Będą dodatkowe tory między Katowicami a Zawierciem

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości modernizacji oraz dobudowy dodatkowych torów pomiędzy stacjami Zawiercie i Będzin, dzięki czemu rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny na trasie Katowice – Będzin – Zawiercie.

- Konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom województwa śląskiego coraz lepsze połączenia kolejowe. Widząc ogromny potencjał kolei w regionie, oprócz realizowanych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego, patrzymy także w przyszłość i planujemy sprawny oraz efektywny jej rozwój w aglomeracji śląskiej. Wszystko to służy celowi, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. 

Osobowe oddzielnie, towarowe oddzielnie

Celem planowanej inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu, usprawnienie podróży i przewozu towarów poprzez poprawę przepustowości linii kolejowej na odcinku pomiędzy Katowicami i Zawierciem. Prowadzenie prac studialnych określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji. 

Dokumentację opracuje firma Databout, z którą PLK podpisały 8 października umowę. Wartość umowy to ponad 2 mln zł. Termin realizacji prac studialnych planowany jest na lata 2020-2022. Po opracowaniu studium wykonalności możliwe będzie rozpoczęcie prac projektowych, a następnie prac budowlanych w nowej perspektywie finansowej.

Dodatkowa para torów umożliwi także separację ruchu pasażerskiego i towarowego na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Łazy – Zawiercie. Oddzielenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego usprawni przejazdy pociągów i przewóz towarów. Na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Składy, szczególnie te dalekobieżne, będą mogły jeździć z większą prędkością. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej pozwoli na wybór najbardziej korzystnego wariantu modernizacji linii kolejowej.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają dostęp do kolei i podnoszą standard podróży. Głównym celem tej inwestycji jest rozwój połączeń aglomeracyjnych w województwie śląskim, a co za tym idzie, usprawnienie dojazdów mieszkańców regionu do pracy i szkół. Skorzystają także pasażerowie wyruszający w dalszą drogę wybierający połączenia dalekobieżne – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~FILIPPOS7 2021-01-24
    18:30:56

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 529

Prezentacje firm