9 czerwca, na ten dzień latami czekali pasażerowie podróżujący z Rybnika do sąsiednich Gliwic. PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały rozkład jazdy, który będzie obowiązywał właśnie od 9 czerwca tego roku, a w którym jedną z najważniejszych zmian jest powrót połączeń kolejowych na linii Rybnik – Gliwice.
Mieszkańcy Rybnika oraz pasjonaci kolei od lat apelowali do władz samorządów, by te przywróciły połączenia kolejowe do Gliwic. Apele zyskały jeszcze większą moc, kiedy usług wycofał się przewoźnik autobusowy, który woził pasażerów na tej trasie.
Jeszcze przed wyborami w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach padła ważna deklaracja: pociągami z Rybnika do Gliwic pojedziemy już od 9 czerwca. Z kolei od września liczba kursów ma się zwiększyć.
9 czerwca uruchomione zostaną codzienne pociągi między Rybnikiem i Gliwicami. Pociągi obsłużą stacje i przystanki pośrednie: Rybnik-Paruszowiec, Leszczyny, Knurów, Przyszowice.
Uruchomienie nowych pociągów łączących Rybnik z Gliwicami będzie możliwe dzięki współpracy Województwa Śląskiego, Miasta Rybnika i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zadeklarowały partycypowanie w kosztach przedsięwzięcia. Szacunkowy koszt kursowania nowych pociągów w 2024 roku wyniesie ok. 3,5 mln zł.
Wraz z wejściem w życie najbliższej korekty rozkładu jazdy w ramach zmienionej organizacji ruchu, która będzie obowiązywać w okresie od 9 czerwca do 31 sierpnia, Koleje Śląskie oprócz dotychczas kursujących pociągów weekendowych uruchomią dodatkowo 8 codziennych pociągów (4 pary) na dobę. Rozszerzenie oferty do 18 pociągów (9 par) na dobę planowane jest od 1 września 2024 r.
Mniejsza liczba pociągów w okresie wakacji związana będzie z prowadzonymi pracami torowymi na liniach kolejowych nr 140 i 149, w wyniku których przepustowość linii kolejowych będzie ograniczona. Dlatego uruchomienie pełnej oferty rozkładowej będzie możliwe od 1 września 2024 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
40460Gazowe magazyny świecą pustkami. Bruksela reaguje na widmo zimowego kryzysu
2165Pięć sekund, które pogrążyły Hiszpanię w ciemności. Czy Polsce grozi widmo blackoutu?
2125W JSW negocjują nowy układ zbiorowy. Związkowcy: bez gwarancji wynagrodzeń nie będzie porozumienia
627Cios dla małych firm. Prezydent blokuje niższą składkę zdrowotną
541JSW na sprzedaż Niemcom? "Pogłoski, ale jak akcje spadną, to i Pakistańczyk kupi za cenę jednego kombajnu"
+79 / -34Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Firma z Gliwic będzie współtworzyć czołg przyszłości. OBRUM w europejskim konsorcjum FMBTech
+2 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Prezydent Zabrza odwołana przez mieszkańców. Politolog: Zabrakło dialogu, ale efektu domina nie będzie
+1 / -0Kolejny wspólny bilet w woj. śląskim? Tym razem integrację planują gminy z zachodniej części regionu
0Polska Grupa Górnicza przygotowuje się do raportowania ESG. "Nie tylko obowiązek, ale i szansa"
0Na tę decyzję czekało wiele osób. Sejm podniósł kwotę zasiłku pogrzebowego
0MSWiA nie wywiązuje się z obietnic złożonych strażakom. Solidarność: stoimy w miejscu
0Prezydent Zabrza odwołana przez mieszkańców. Politolog: Zabrakło dialogu, ale efektu domina nie będzie
0