Na katowickim lotnisku trwa budowa nowoczesnego hangaru dla samolotów General Aviation, który zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2025 roku. Obiekt o powierzchni 5 453 m², składający się z trzech niezależnych segmentów, pomieści zarówno samoloty biznesowe, jak i śmigłowce. - Naszą ambicja jest stworzenie w Pyrzowicach jednego z najlepszych lotnisk w tym segmencie w naszej części Europy – mówi Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Na katowickim lotnisku trwa budowa hangaru dla samolotów General Aviation. Nowoczesny obiekt powstaje przy płycie postojowej nr 4, która jest zlokalizowana w południowo-zachodniej części portu i przeznaczona do obsługi samolotów lotnictwa ogólnego.
Obiekt o powierzchni 5 453 m2 będzie miał 133 metry szerokości, 41 metrów głębokości i 11 metrów wysokości. Składać się będzie z trzech niezależnych segmentów, w każdym z nich hangarować będzie można zarówno samoloty biznesowe o kodzie referencyjnym od A do C, jak i śmigłowce - wyjaśnia Piotr Adamczyk, rzecznik prasowy lotniska.
Hangar zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2025 roku. Głównym wykonawcą jest firma Promus sp. z o.o.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, firma zarządzająca Katowice Airport, od wielu lat stawia na dywersyfikację infrastruktury. Dzięki tej strategii w Pyrzowicach powstało lotnisko wielofunkcyjne, w którym już teraz można obsługiwać nie tylko ruch pasażerski, ale także towarowy oraz prowadzić przeglądy techniczne samolotów - przypomina Piotr Adamczyk. - Powstająca w południowo-zachodniej części portu strefa General Aviation, to kolejny etap w procesie budowy w Katowice Airport szerokiej oferty infrastrukturalnej dla podmiotów reprezentujących różne segmenty branży lotniczej.
Już teraz spółka zarządzająca katowickim lotniskiem oferuje kompleksowe usługi związane z obsługą klienta biznesowego oraz samolotów typu business jet. W terminalach pasażerskich funkcjonują dwa przejścia fast track – przyspieszające proces kontroli bezpieczeństwa – oraz dwa saloniki biznesowe.
Dział Klientów Biznesowych GTL SA oferuje m.in. asystę podczas odprawy klientów oraz prywatny transport pomiędzy terminalami a samolotami. Ponadto GTL SA dysponuje certyfikatem i zezwoleniem umożliwiającym obsługę naziemną samolotów General Aviation.
W Katowice Airport stawiamy na dywersyfikację działalności w oparciu o optymalne wykorzystanie infrastruktury. Dlatego od wielu lat inwestujemy również w rozwój usług w obszarze General Aviation. Naszą ambicja jest stworzenie w Pyrzowicach jednego z najlepszych lotnisk w tym segmencie w naszej części Europy. Cieszę się, że klienci GTL SA doceniają te starania, o czym świadczy fakt, że zdecydowali się na budową hangaru dla samolotów biznesowych na katowickim lotnisku – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
1030Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
588Nowa strategia EMP. Zamiast Izery – hub przemysłowy, który ma zmienić pozycję Polski w Europie
550To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
547Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
531Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+165 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0Rusza nabór na wynajem nowych mieszkań katowickiego TBS przy ul. Mariackiej
+1 / -0Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
0Katowice udostępniają miejskie lokale pod działalność – już po raz dwudziesty. Czynsze od sześciu złotych za metr
0Bytom: ponad 760 tysięcy złotych na modernizację Orlika w Rozbarku
0To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
0