Pociągi między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami jeżdżą po nowych torach, co usprawnia przejazdy z Katowic do Czechowic, Bielska-Białej czy Żywca. Podróżni korzystają też z dwóch nowych peronów na stacji Czechowice-Dziedzice. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję na węźle czechowickim, której wartość to 1,4 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Od poniedziałku, 15 maja, pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach między Goczałkowicami a Czechowicami. Bezpośrednie połączenia pociągów jadących z Katowic do Czechowic, Bielska-Białej czy Żywca oznaczają ok. 20-minutowe skrócenie czasu przejazdu na tych trasach. Wcześniej, ze względu na prace torowe, konieczny był tymczasowy objazd łącznicą do Zabrzegu.
- Węzeł czechowicki jest śląskim odcinkiem korytarza sieci bazowej Bałtyk – Adriatyk, ważnej transeuropejskiej linii kolejowej w Europie Środkowej. Zmodernizowany odcinek linii kolejowej zapewnia sprawniejsze i wygodniejsze podróże pociągiem w regionie. Zwiększają się możliwości przewozu towarów z północy Polski do Europy Południowej - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na węźle czechowickim to jedno z wielu zadań w województwie śląskim dofinansowanych z funduszy unijnych. Dzięki nim, zwiększają się możliwości kolei, jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu. W Czechowicach–Dziedzicach zbiegają się linie istotne dla ruchu regionalnego, międzywojewódzkiego oraz połączeń międzynarodowych. Pasażerowie już zyskali wygodniejszy dostęp do kolei oraz lepsze możliwości podróży – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dla podróżnych perony stacji Czechowice-Dziedzice są bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie jadący w stronę Katowic, w Beskidy i do granicy z Czechami korzystają już z dwóch nowych peronów wyposażonych w wiaty, ławki, nagłośnienie i oświetlenie. Przejście podziemne zapewnia bezpieczne dojście na perony i na drugą stronę miasta. Windy ułatwiają dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się. Dodatkowo, została poprawiona estetyka przejścia pod torami. Murale pokryły wszystkie ściany w obiekcie i nawiązują do historii kolei, miasta oraz regionu. Wielkoformatowe malowidła ścienne korzystnie zmieniły wizerunek drogi pod torami oraz umilają oczekiwanie na pociąg. PLK SA wyposażyły też stację Czechowice-Dziedzice w lokalne centrum sterowania, z którego dyżurni dbają o bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Efektem inwestycji na linii Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg są sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskidy. Podróżni korzystają z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Pociągi jeżdżą po nowym moście nad Wisłą między Goczałkowicami a Czechowicami, co zapewnia bezpieczne podróże i przewóz towarów. Po odnowionej łącznicy prowadzone są połączenia między Goczałkowicami a Zabrzegiem i dalej do Cieszyna czy Wisły. Wybudowane zostały dwa jednokrawędziowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, które w czerwcu zostaną udostępnione podróżnym.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności ekologicznej kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę 47 km torów i 56 km sieci. Wymiana 119 rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 12 obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów oraz 3 przejazdów kolejowo-drogowych.
Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice–Dziedzice - Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł dofinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Wszystkie roboty planowane są do października 2023 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
969PGE GiEK oficjalnie potwierdza doniesienia ws. Elektrowni Rybnik
537Setki pracowników fabryki w Gliwicach zostanie bez pracy. "Zwolnienia posypały się z tygodnia na tydzień"
508Czarny dzień dla Rafako. Gigant energetyki z Raciborza upada
456Szykują się objazdy w Katowicach. Kolejarze zaczną prace na kolejnym wiadukcie
377Znani inwestorzy na pokładzie Digitree Group. Transakcja za ponad 12 mln zł
+6 / -0Medyczna inwestycja stulecia. W Gliwicach powstanie szpital za 2 miliardy złotych
+6 / -0900 dodatkowych miejsc dla samochodów. Katowice Airport buduje parking za ponad 10 mln złotych
+4 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
+3 / -0Parkowanie w Katowicach po nowemu. Będzie taniej w Strefie Kultury
+2 / -0SRK wykupi kolejne pogórnicze mieszkania
0Czołowy deweloper przemysłowy Górnego Śląska i Zagłębia postawi w Gliwicach kolejne centrum logistyczne
0Rewolucja kolejowa w Katowicach. Ruszyła wielka przebudowa
0Czynsze w Katowicach w górę. Tak uplasują się na tle innych polskich miast
0W Katowicach stabilizacja cen mieszkań. Na jaki metraż stać mieszkańców stolicy woj. śląskiego?
0