Firmy Alstom i NS zaprezentowały pociągi Intercity Next Generation (ICNG) holenderskiej publiczności na dworcu centralnym w Rotterdamie. Nowoczesne składy są produkowane w jednym z największych na świecie zakładów Alstomu, w Chorzowie. Do Niderlandów wyjedzie ich niemal 100.
O tym, że Alstom oraz Nederlandse Spoorwegen (NS), holenderski krajowy przewoźnik kolejowy, oficjalnie otworzyły nową linię montażową przeznaczoną dla pociągów Intercity Next Generation (ICNG), pisaliśmy już w 2018 roku.
Teraz niemal 100 zaawansowanych technologicznie ekologicznych pociągów nowej generacji trafi z Chorzowa do Niderlandów.
Alstom dostarcza NS, krajowemu operatorowi kolei w Holandii, 79 pociągów Coradia Stream, które mogą osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h. Oczekuje się, że pierwsze pociągi będą kursować w holenderskiej sieci krajowej jeszcze w tym roku. NS zamówiło 20 dodatkowych pociągów Coradia Stream ICNG, które również będą mogły jeździć w Belgii - mówi Bernard Belvaux, dyrektor zarządzający Alstom Benelux.
Nowy pociąg oferuje energooszczędny, bezpieczny i wygodny transport dla pasażerów NS, a jednocześnie w 95% nadaje się do recyklingu po zakończeniu eksploatacji.
Pociągi dla NS rozpoczynają nową erę dla podróżującej Holandii. Korzystają z najnowszych innowacji i wysokiego komfortu rodziny Alstom Coradia Stream, która odniosła ogromny sukces w całej Europie, z prawie 900 pociągami już zamówionymi w Danii, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Rumunii, Hiszpanii i Holandii.
Jesteśmy dumni, że NS wybrał Alstom do pomocy w transformacji transportu kolejowego w całej Holandii i nie mamy wątpliwości, że nasze pociągi będą miały znaczący wpływ na holenderskich podróżnych - dodaje Bernard Belvaux.
I podkreśla, że Coradia Stream odnosi sukces, ponieważ oferuje wysoce niezawodny, energooszczędny, bezpieczny i wygodny transport dla pasażerów. Pociągi mają również imponujący wskaźnik dostępności przekraczający 97% i są łatwe w utrzymaniu.
Pociągi ICNG zaprojektowane przez Alstom dla NS są niezwykle wygodne. Zespoły Alstomu ciężko pracowały, aby zintegrować najnowsze technologie i zaoferować pasażerom doskonałe wrażenia na pokładzie.
W pociągach znajdują się przestronne i dobrze oświetlone wielofunkcyjne miejsca do czytania, odpoczynku, wózków inwalidzkich i rowerów, a także dedykowane toalety dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej mogą naprawdę cieszyć się podróżowaniem z takim samym komfortem, jak inni pasażerowie, dzięki konstrukcji tych nowych pociągów. Klimatyzacja, Wi-Fi, liczne opcje ładowania telefonów komórkowych i laptopów oraz lampki LED do czytania również przyczyniają się do wyjątkowych wrażeń z podróży.
Maszyny spełniają najwyższe standardy interoperacyjności i są wyposażone w europejskie systemy sygnalizacji (ERTMS). Pozwala to na ciaśniejszą, gęstszą i bardziej energooszczędną jazdę dzięki cyfrowej sygnalizacji predykcyjnej i komendom jazdy, co zwiększa wydajność i niezawodność transportu, zwłaszcza na bardzo uczęszczanych liniach. Dzięki ogólnie sprawniejszej obsłudze kolejowej pasażerowie mogą spodziewać się częstszych i bezpieczniejszych połączeń - czytamy.
Pociąg Coradia Stream ICNG to kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności, która jest jednym z głównych globalnych celów Alstom, ponieważ ponad 95% jego komponentów nadaje się do recyklingu. Pociąg jest również wyposażony w nowoczesny system trakcyjny umożliwiający hamowanie odzyskowe, w którym ruch pociągu jest wykorzystywany do napędzania hamulców, co pozwala zaoszczędzić nawet 35% zużycia energii przez pociąg, nie wspominając o zużyciu i - rozerwanie na kołach pociągu. Dzięki ulepszonej konstrukcji aeroakustycznej, zastosowaniu komponentów o obniżonej emisji hałasu oraz wózków z zawieszeniem pneumatycznym, pociąg ICNG redukuje również hałas wewnątrz i na zewnątrz, co przyczynia się zarówno do ochrony środowiska, jak i poprawy komfortu pasażerów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
483Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
427Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
421OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
419JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
373"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+6 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0