Pogorszył się stan dróg krajowych w województwie śląskim w 2020 roku względem roku 2019 – wynika z raportu GDDKiA. Nasz region ma też mniej dróg w stanie dobrym, niż średnia krajowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała coroczny raport o stanie dróg. Ogólny wniosek płynący z zestawienia nie jest optymistyczny.
W 2020 roku w Polsce pogorszyła się jakość dróg w stosunku do roku 2019. O ile dwa lata temu ponad 61 proc. dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA była w stanie dobrym, to rok temu o dwa punkty procentowe mniej.
„Należy stwierdzić, że w odniesieniu do 2019 roku, na koniec 2020 udział długości odcinków dróg na poziomie pożądanym uległ zmniejszeniu z 61,7% do 59,6% (o 2,1%), co oznacza, że na poziomie ostrzegawczym i krytycznym proporcjonalnie uległ zwiększeniu.” czytamy w raporcie.
Ta tendencja ma przełożenie na stan dróg w woj. śląskim. Tutaj w 2019 roku w stanie dobrym było 61,2 proc. dróg, w stanie niezadowalającym - 27,8 proc., a w stanie złym 11 procent. Tymczasem w roku 2020 odsetek dróg w stanie dobrym wyniósł 58,1 proc., w stanie niezadowalającym – 30 proc., a w złym – 11,9 proc.
W ciągu roku ubyło więc w naszym regionie 3,1 proc. dobrych dróg, co oznacza, że drogi w woj. śląskim niszczą się bardziej, niż średnia w kraju.
Wskaźnik łączny dróg do remontu w woj. śląskim wynosi 0,42 i przewyższa średnią krajową wynoszącą 0,39 proc. Pocieszającym jest fakt, że wskaźnik dróg do natychmiastowego remontu wynosi dla śląskiego 0,12 i jest poniżej średniej krajowej wynoszącej 0,14.
Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę stan techniczny dróg na przestrzeni 20 lat, to poprawa jest zasadnicza.
W 2001 roku w stanie dobrym mieliśmy zaledwie 28,5 proc. dróg krajowych, w niezadowalającym 37,5 proc., a w złym 34 proc. Na koniec 2020 r. w stanie dobrym było 59,6 proc., niezadowalającym 24 proc., w złym 13,9 proc., a na ok. 2,5 proc. długości dróg krajowych trwały remonty lub roboty budowlane – podaje GDDKiA.
Czytaj kolejne strony:
Oddanych głosów: 916
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
653Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
633Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
553Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
543Katowice wycofują się z planów budowy jadłodajni w Załężu. Miasto zapowiada nowy model pomocy społecznej
438Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
+15 / -1Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
+1 / -0Katowice zakończyły inwestycję za 30 mln zł. 41 mieszkań w odrestaurowanych kamienicach oddanych lokatorom
+1 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0PGG odzyskuje ciepło z kopalń. Po ruchu Wesoła czas na Ziemowita, Rydułtowy i Sośnicę
0Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
0“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem Rybnik zapowiada nową epokę dla regionu
0Nowe pomosty, siłownia, więcej zieleni Katowice zainwestują 285 tys. zł w modernizację terenów przy stawie Maroko
0