Katowicki oddział GDDKiA wybrał wykonawcę budowy węzła Kosztowy II wraz z 10-kilometrowym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex. Firma z Warszawy wyceniła zadanie na ponad 489 mln zł. Tym samym zbliżamy się do domknięcia drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą.
Przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice — Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
Przypomnijmy, 4 października GDDKiA wskazała wykonawcę odcinka między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Firma Strabag wyceniła wykonanie tego zadania na ponad 212 mln zł. Przetarg dotyczył budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). W przetargu na jego realizację wpłynęło dziewięć ofert. Obecnie dokumentację bada Urząd Zamówień Publicznych. Tam też trafi wkrótce dokumentacja dla odcinka Mysłowice - Bieruń. GDDKiA zapewnia, że podpisanie umowy na realizację obu odcinków nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości około 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót.
Budowa S1 na odcinkach od węzła Oświęcim do Bielska-Białej powinna się zakończyć w 2023 r. Na odcinku pomiędzy Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia jako jeden z kamieni milowych wpisano uzyskanie przejezdności jedną jezdnią (w układzie 1+1) w terminie 24 miesięcy od podpisania umowy — czyli z końcem 2023 r. a zakończenie jego budowy przewidziano w 2025 roku.
- Przy założeniu, że do podpisania umowy na budowę odcinka od Mysłowic do Bierunia dojdzie na początku przyszłego roku, zakończenie budowy tego 10 km odcinka nastąpi w 2025 r. - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA Katowice.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
1131Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
736Droga pod specjalnym nadzorem. Budowa obwodnicy Oświęcimia prawie na półmetku
595"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
582Połączy Małopolskę ze Śląskiem. Ruszyła budowa wiaduktu nad linią kolejową E30
578Pociągi Bytom-Gliwice z rekordem frekwencji. GZM: Opłaca się stawiać na szynę
+3 / -0Globalny lider branży elektroniki wybuduje w Katowicach nowoczesny kampus
+3 / -0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
+2 / -0Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
+2 / -0Nowoczesność i historyczna przestrzeń. Tak będzie wyglądał HUB Gamingowy w Katowicach
+2 / -0Nieruchomości na Śląsku – przyszłość, trendy, wyzwania (wideo)
0Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
0KSSENON w Żorach ma już ponad miesiąc. Jak "sprawuje się" flagowy projekt KSSE? Sprawdzamy!
0Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
0