Inwestycje i nieruchomości

Pół miliarda na ostatni odcinek S1 Mysłowice – Oświęcim. GDDKiA rozstrzygnęła przetarg

2021-11-22, Autor: tora

Katowicki oddział GDDKiA wybrał wykonawcę budowy węzła Kosztowy II wraz z 10-kilometrowym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Najkorzystniejszą ofertę złożył Budimex. Firma z Warszawy wyceniła zadanie na ponad 489 mln zł. Tym samym zbliżamy się do domknięcia drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą.

Reklama

S1 Mysłowice — Bieruń

Przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice — Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.

S1 Bieruń – węzeł Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia 

Przypomnijmy, 4 października GDDKiA wskazała wykonawcę odcinka między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Firma Strabag wyceniła wykonanie tego zadania na ponad 212 mln zł. Przetarg dotyczył budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich. Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). W przetargu na jego realizację wpłynęło dziewięć ofert. Obecnie dokumentację bada Urząd Zamówień Publicznych. Tam też trafi wkrótce dokumentacja dla odcinka Mysłowice - Bieruń. GDDKiA zapewnia, że podpisanie umowy na realizację obu odcinków nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP.

S1 węzeł Oświęcim — Dankowice

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót.

S1 Dankowice — Bielsko-Biała

Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości około 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Trwa procedowanie uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót. 

Kiedy przejedziemy S1

Budowa S1 na odcinkach od węzła Oświęcim do Bielska-Białej powinna się zakończyć w 2023 r. Na odcinku pomiędzy Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia jako jeden z kamieni milowych wpisano uzyskanie przejezdności jedną jezdnią (w układzie 1+1) w terminie 24 miesięcy od podpisania umowy — czyli z końcem 2023 r. a zakończenie jego budowy przewidziano w 2025 roku.

- Przy założeniu, że do podpisania umowy na budowę odcinka od Mysłowic do Bierunia dojdzie na początku przyszłego roku, zakończenie budowy tego 10 km odcinka nastąpi w 2025 r. - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA Katowice.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Wziąłbyś L4 na wypalenie zawodowe?






Oddanych głosów: 631