Fabryka Grupy PSA w Tychach wyprodukowała już 500 tys. egzemplarzy silnika PureTech - podali w czwartek przedstawiciele koncernu. Wytwarzana na Śląsku jednostka napędowa jest dostarczana do 19 fabryk na świecie i montowana w pojazdach Grupy.
- 6 stycznia br., na zmianie nocnej, z linii produkcyjnej zakładu Groupe PSA w Tychach zjechał 500-tysięczny silnik PureTech. Jubileuszowa jednostka trafi do opla grandlanda X, który zostanie wyprodukowany w, należącym do Grupy, zakładzie w Sochaux - poinformowała w przesłanym PAP komunikacie Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji fabryk Groupe PSA w Polsce.
Dyrektor tyskiego zakładu Janusz Puzoń ocenił, że 2020 r. postawił przed fabryką trudne i niespodziewane wyzwania. - Poddał próbie naszą gotowość do sprawnego odpowiadania na szybko zmieniające się warunki biznesowe w trudnej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przeszliśmy pomyślnie tę próbę, realizując cały założony plan produkcyjny - zaznaczył.
Przedstawiciele Grupy PSA podkreślają, że mimo trudności ekonomicznych spowodowanych pandemią koronawirusa, 2020 rok był czasem rozwoju tyskiej fabryki, dzięki czemu możliwe było m.in. uruchomienie w niej przed kilkoma miesiącami trzeciej zmiany produkcyjnej. W drugiej połowie marca 2020 fabryka w Tychach wstrzymała produkcję silników w związku z pandemią koronawirusa; zakład wznowił pracę 18 maja. W fabryce wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia mające zminimalizować ryzyko infekcji.
Grupa PSA uruchomiła linię silników 1.2 Turbo PureTech w swojej fabryce w Tychach w styczniu 2019 roku. Inwestycja wyniosła 250 mln euro (około 1,1 mld zł). Uroczyste otwarcie fabryki silników po modernizacji i zamontowaniu nowej linii produkcyjnej odbyło się 17 stycznia 2019 roku. Uczestniczyła w nim ówczesna wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz, prezes zarządu Grupy PSA Carlos Tavares, przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.
- Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Groupe PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów pięciu naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik — powiedział na otwarciu Carlos Tavares.
Jako część Grupy PSA, zakład dostarcza jednostki napędowe do pojazdów należących do jej marek: Peugeot, Citroen, Opel i DS. Produkowane w Tychach silniki są montowane w takich samochodach, jak: peugeot 208, peugeot 3008, citroen c5 aircross, citroen c4, ds3 crossback, ds7 crossback, opel corsa czy opel mokka. Zakład w Tychach dostarcza silniki do 19 fabryk Grupy na świecie.
Oddanych głosów: 4040
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
2929Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
1572Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
606Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
535HR Klub Summit 2024 - wyjątkowe wydarzenie HR w sercu Śląska
270INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
0HR Klub Summit 2024 - wyjątkowe wydarzenie HR w sercu Śląska
0Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
0Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
0Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
0