Wiadomości

Polska wersja Amazona ruszyła we wtorek

2021-03-02, Autor: tora

Od wtorku 2 marca klienci mogą już korzystać z polskiej wersji sklepu Amazona. Zakupy dostarczać będą InPost (m.in. do Paczkomatów), DHL i Poczta Polska. Przy wydaniu co najmniej 100 zł przesyłka jest darmowa. Decyzję o uruchomieniu amazon.pl amerykańska firma poinformowała już pod koniec stycznia.

Reklama

Benedikt Berlemann, odpowiadający w Amazonie współpracę ze sprzedawcami w Unii Europejskiej, powiedział w rozmowie z „Pulsem Biznesu”, że światowa potęga koncernu nie ma większego znaczenia przy uruchomieniu polskiego sklepu. Nie zdradził też, ilu polskich sprzedawców zarejestrowało się na platformie.

- Zapewniam jednak, że i nasz zespół, i tysiące polskich sprzedawców przygotowuje się to tego. Musimy w Polsce dopiero zbudować pozycję, przekonać obie strony (kupujących i sprzedawców - przyp.), że jesteśmy atrakcyjną i godną zaufania platformą. Nie zrobimy rewolucji na rynku, jesteśmy bardzo długoterminowym graczem, nastawionym na wieloletni rozwój i budowanie pozycji rynkowej - podkreślił menedżer w „PB”.

O rozpoczęciu prac nad polską wersją globalnego sklepu Amazon poinformował 27 stycznia. Eksperci podejrzewali jednak, że uruchomienie sklepu jest tak naprawdę kwestią tygodni, ponieważ podobną politykę amerykański gigant prowadził też wcześniej na innych lokalnych rynkach. Zawsze była to kwestia kilku tygodni od ogłoszenia.

Amazon twierdził, że „serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie.”

- Amazon znacząco podniesie transparentność rynku na poziomie omnichannel. Jeśli twoje produkty są obecne np. w Carrefour - będziesz musiał obserwować co dzieje się z twoją marką na Amazonie. Patrząc zaś dalej, w Wielkiej Brytanii czy Niemczech mamy przykłady marek, które skutecznie budując swoją pozycję wyłącznie na Amazonie, w konsekwencji były pożądane w tradycyjnej dystrybucji. I to wszystko teraz przed nami – komentuje w wirtualnemedia.pl Rafał Zakrzewski, CEO Digitree Group zajmującej się marketingiem i technologią internetową.

Dopytany czy diametralnie zmieni to polski rynek, odparł:

- Oczywiście, doprowadzi do daleko idącej profesjonalizacji całości kanału e-commerce – ten trend jest bardzo wyraźny na zachodzie oraz podniesie poziom oczekiwań konsumentów wobec całego e-commerce w Polsce. Wydatki Amazon na reklamę będą również miały znaczący wpływ na status quo na rynku reklamowym, co w konsekwencji odbije się na platformach pure play - zaznacza szef Digitree.

Czytelnicy ŚląskiegoBiznesu zapytani co sądzą o uruchomieniu polskiego sklepu amerykańskiego koncernu mocno podzielili się w opiniach. Około 42 procent jest zadowolona i bardzo zadowolona, ale dla około 35 proc. to zła i bardzo zła wiadomość. Co ciekawe dla blisko 16 proc. wiadomość jest zupełnie obojętna. 

Od 27 stycznia przedsiębiorcy planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogli rejestrować swoje konta po polsku na dedykowanej platformie sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Firma podaje, że ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów.

Amazon pojawił się w Polsce w 2014 r. i od tego czasu mocno zaznaczył tu swoją obecność. Skupiał się na budowie i rozwijaniu centrum logistycznych. Obecnie posiada ich dziewięć, w tym w Gliwicach i Sosnowcu. Ogółem zatrudnia około 18 tys. osób. Z danych Amerykańskiej Izby Handlowej wynika, że Amazon jest dziś największym amerykańskim pracodawcą w Polsce, równocześnie zajmując 3. miejsce wśród inwestorów zza oceanu w naszym kraju.

Co sądzisz o uruchomieniu amazon.pl?







Oddanych głosów: 534

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy chcesz kupić auto elektryczne?






Oddanych głosów: 38