Ta inwestycja ma przyśpieszyć czas przejazdu na linii kolejowej Pszczyna-Żory. Czas przejazdu ma się skrócić o 10 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonane prac, które podniosą standard podróży pociągiem między Pszczyną a Żorami i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami.
Jak zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK, pomiędzy Pszczyną a Żorami będą wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwi nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych – wylicza Katarzyna Głowacka.
Jak dodaje, efektem zadania będzie lepszy dostęp do kolei na linii Pszczyna – Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w stronę Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy.
Sprawniejsze będą podróże i przewóz towarów. Dzięki podniesieniu prędkości pociągów skróci się czas przejazdu o ok. 10 min (z 32 min. do około 22 min). Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu – wyjaśnia.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na projekt i budowę zadania „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Planowana jest realizacja inwestycji w latach 2023 – 2026. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Zapytana przez ŚląskiBiznes.pl Katarzyna Głowacka o budżet inwestycji, odparła, że na etapie ogłaszania przetargu PLK nie ujawniają, ile zamierzają wydać na to zadanie. Z ogłoszenia o przetargu wynika jedynie, że oferenci muszą uiścić wadium wysokości 1,85 mln zł. Na oferty PLK czeka do 10 maja.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co ze zbiornikiem retencyjnym na styku woj. śląskiego i opolskiego? "Będziemy wspólnie szukać alternatywy"
1036Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
842Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
613Powódź 2024: największa budowla hydrotechniczna w Polsce stabilizuje sytuację w Raciborzu
549Amazon uruchomił trzecie na Śląsku i jedenaste w Polsce centrum logistyczne (foto)
358Rybnik: największy blok parowo-gazowy w Polsce będzie droższy o 121 mln zł
+4 / -0Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
+2 / -0Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
+2 / -0W nowy sezon w nowej odsłonie. Satelita w Katowicach po metamorfozie za 9 mln zł
+2 / -0Making the world a better home. Światowy lider zrównoważonego budownictwa inwestuje w Gliwicach
+2 / -0W Katowice Airport ruszyła budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw za 117 mln zł
0Węglowa Elektrownia Rybnik będzie wyłączona z końcem 2025 roku? Pojawi się wspólne oświadczenie
0Powódź 2024: największa budowla hydrotechniczna w Polsce stabilizuje sytuację w Raciborzu
0Na działkach SRK za 230 tys. złotych Goczałkowice-Zdrój wybudują instalację fotowoltaiczną
0Kolejarze dali za wygraną. PKP PLK przesuwa termin kolejnych prac przy budowie wiaduktów w Katowicach
0