Ta inwestycja ma przyśpieszyć czas przejazdu na linii kolejowej Pszczyna-Żory. Czas przejazdu ma się skrócić o 10 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonane prac, które podniosą standard podróży pociągiem między Pszczyną a Żorami i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami.
Jak zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK, pomiędzy Pszczyną a Żorami będą wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwi nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych – wylicza Katarzyna Głowacka.
Jak dodaje, efektem zadania będzie lepszy dostęp do kolei na linii Pszczyna – Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w stronę Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy.
Sprawniejsze będą podróże i przewóz towarów. Dzięki podniesieniu prędkości pociągów skróci się czas przejazdu o ok. 10 min (z 32 min. do około 22 min). Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu – wyjaśnia.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na projekt i budowę zadania „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Planowana jest realizacja inwestycji w latach 2023 – 2026. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Zapytana przez ŚląskiBiznes.pl Katarzyna Głowacka o budżet inwestycji, odparła, że na etapie ogłaszania przetargu PLK nie ujawniają, ile zamierzają wydać na to zadanie. Z ogłoszenia o przetargu wynika jedynie, że oferenci muszą uiścić wadium wysokości 1,85 mln zł. Na oferty PLK czeka do 10 maja.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
1053 m głębokości – w kopalni JSW zakończono najtrudniejszy etap ważnej inwestycji
846Zwrot ws. Huty Częstochowa. Węglokoks przejmuje giganta i planuje wznowienie produkcji
687Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
531200 mln zł z UE na gazociąg Kędzierzyn-Koźle–Racibórz–Rybnik. Magistrala zasili m.in. blok gazowo-parowy w Rybniku
508Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. ARP ujawniła miliardową stratę
487Chorzowski Alstom dostarczy do Niemiec 130 elektrycznych piętrowych pociągów
+4 / -0Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
+3 / -1W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
+2 / -0Właściwie "odczytali historie sąsiadów". Nowa inwestycja w Katowicach z nagrodą SARP 2024
+2 / -0Centrum Himalaizmu im. Jerzego Kukuczki za ponad 47 mln zł. Miasto wybrało wykonawcę
+2 / -0"Z przyszłością w Żorach". Co warto wiedzieć o żorskim programie mieszkaniowym?
0Frankowicze lekko wyhamowali. W sądach mniej pozwów niż rok temu
0Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
0Nie tylko odzież i elektronika. Deweloperzy też korzystają z potencjału Black Friday
0Katowice za 15 mln zł przebudują ulicę Wieżową, łącząc dwie dzielnice miasta
0