Inwestycje i nieruchomości

Powstanie fragment S1 z tunelami do Zwardonia. Koszt blisko 1,4 mld zł

2019-05-20, Autor: tora

Katowicki oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na wybudowanie ponad 8,5-kilometrowego odcinka trasy S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Inwestycja pochłonie 1,378 mld zł.

To kosztownie zadanie zwane Obejściem Węgierskiej Górki wykona konsorcjum, w którym liderem jest Mirbud S.A.

Reklama

Droga powstanie w czasie 34 miesięcy w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca, natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc.

Zadanie obejmuje zaprjetowanie i wybudowanie odcinka trasy S1 Przybędza – Milówka o długości 8,53 km. Droga będzie się składać z dwóch typów jezdni. Na odcinku przed i za tunelami będzie posiadać jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z kolei w tunelach oraz między tunelami – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

W ramach odcinka powstaną dwa tunele o długości około 830 i 1000 metrów, dodatkowo węzły „Przybędza” i „Milówka” na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice.

Do wyłonienia wykonawcy potrzebne okazało się powtórzone badanie ofert. Przetarg ogłoszony został 17 stycznia 2018 roku, a otwarcie kopert nastąpiło 13 czerwca. Wpłynęło 7 ofert, a najkorzystniejszą, na 1,18 mld zł złożyła firma TOTO. I właśnie tego wykonawcę wybrała GDDKiA 24 października, po analizie ofert. Tyle, że do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. W grudniu KIO wyrokami unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i zobowiązała GDDKiA do powtórzenia badania i oceny ofert.

Nawiasem mówiąc z wyrokami Izby nie zgodziło się polsko – chińskie konsorcjum firm z liderem China Railway i złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Katowicach. Sąd uznał jednak skargę za bezzasadną i wyrokiem z 7 maja 2019 r. ją oddalił. W ślad za tym GDDKiA mogła przystąpić do ponowngo wyboru wykonawcy i jako najkorzystniejszą uznała ofertę nr 2 złożoną przez Konsorcjum firm Mirbud ze Skierniewic (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Prywatną Spółkę Akcyjną Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż z Ukrainy (partner).

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.