Inwestycje i nieruchomości

Powstanie fragment S1 z tunelami do Zwardonia. Koszt blisko 1,4 mld zł

2019-05-20, Autor: tora

Katowicki oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na wybudowanie ponad 8,5-kilometrowego odcinka trasy S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Inwestycja pochłonie 1,378 mld zł.

To kosztownie zadanie zwane Obejściem Węgierskiej Górki wykona konsorcjum, w którym liderem jest Mirbud S.A.

Reklama

Droga powstanie w czasie 34 miesięcy w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca, natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc.

Zadanie obejmuje zaprjetowanie i wybudowanie odcinka trasy S1 Przybędza – Milówka o długości 8,53 km. Droga będzie się składać z dwóch typów jezdni. Na odcinku przed i za tunelami będzie posiadać jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z kolei w tunelach oraz między tunelami – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

W ramach odcinka powstaną dwa tunele o długości około 830 i 1000 metrów, dodatkowo węzły „Przybędza” i „Milówka” na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice.

Do wyłonienia wykonawcy potrzebne okazało się powtórzone badanie ofert. Przetarg ogłoszony został 17 stycznia 2018 roku, a otwarcie kopert nastąpiło 13 czerwca. Wpłynęło 7 ofert, a najkorzystniejszą, na 1,18 mld zł złożyła firma TOTO. I właśnie tego wykonawcę wybrała GDDKiA 24 października, po analizie ofert. Tyle, że do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. W grudniu KIO wyrokami unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i zobowiązała GDDKiA do powtórzenia badania i oceny ofert.

Nawiasem mówiąc z wyrokami Izby nie zgodziło się polsko – chińskie konsorcjum firm z liderem China Railway i złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Katowicach. Sąd uznał jednak skargę za bezzasadną i wyrokiem z 7 maja 2019 r. ją oddalił. W ślad za tym GDDKiA mogła przystąpić do ponowngo wyboru wykonawcy i jako najkorzystniejszą uznała ofertę nr 2 złożoną przez Konsorcjum firm Mirbud ze Skierniewic (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Prywatną Spółkę Akcyjną Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż z Ukrainy (partner).

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Przedsiębiorco, na kogo zagłosujesz?









Oddanych głosów: 379