Katowicki oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na wybudowanie ponad 8,5-kilometrowego odcinka trasy S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Inwestycja pochłonie 1,378 mld zł.
To kosztownie zadanie zwane Obejściem Węgierskiej Górki wykona konsorcjum, w którym liderem jest Mirbud S.A.
Droga powstanie w czasie 34 miesięcy w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca, natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc.
Zadanie obejmuje zaprjetowanie i wybudowanie odcinka trasy S1 Przybędza – Milówka o długości 8,53 km. Droga będzie się składać z dwóch typów jezdni. Na odcinku przed i za tunelami będzie posiadać jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z kolei w tunelach oraz między tunelami – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
W ramach odcinka powstaną dwa tunele o długości około 830 i 1000 metrów, dodatkowo węzły „Przybędza” i „Milówka” na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice.
Do wyłonienia wykonawcy potrzebne okazało się powtórzone badanie ofert. Przetarg ogłoszony został 17 stycznia 2018 roku, a otwarcie kopert nastąpiło 13 czerwca. Wpłynęło 7 ofert, a najkorzystniejszą, na 1,18 mld zł złożyła firma TOTO. I właśnie tego wykonawcę wybrała GDDKiA 24 października, po analizie ofert. Tyle, że do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. W grudniu KIO wyrokami unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i zobowiązała GDDKiA do powtórzenia badania i oceny ofert.
Nawiasem mówiąc z wyrokami Izby nie zgodziło się polsko – chińskie konsorcjum firm z liderem China Railway i złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Katowicach. Sąd uznał jednak skargę za bezzasadną i wyrokiem z 7 maja 2019 r. ją oddalił. W ślad za tym GDDKiA mogła przystąpić do ponowngo wyboru wykonawcy i jako najkorzystniejszą uznała ofertę nr 2 złożoną przez Konsorcjum firm Mirbud ze Skierniewic (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Prywatną Spółkę Akcyjną Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż z Ukrainy (partner).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
773Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
663863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
638JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
403Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
356S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
0Trzy centra handlowe ze śląskiego idą w obce ręce. Obiekty kupił międzynarodowy fundusz
0S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
0JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0