Katowicki oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg na wybudowanie ponad 8,5-kilometrowego odcinka trasy S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń. Inwestycja pochłonie 1,378 mld zł.
To kosztownie zadanie zwane Obejściem Węgierskiej Górki wykona konsorcjum, w którym liderem jest Mirbud S.A.
Droga powstanie w czasie 34 miesięcy w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 1 grudnia do 31 marca, natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc.
Zadanie obejmuje zaprjetowanie i wybudowanie odcinka trasy S1 Przybędza – Milówka o długości 8,53 km. Droga będzie się składać z dwóch typów jezdni. Na odcinku przed i za tunelami będzie posiadać jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z kolei w tunelach oraz między tunelami – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
W ramach odcinka powstaną dwa tunele o długości około 830 i 1000 metrów, dodatkowo węzły „Przybędza” i „Milówka” na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice.
Do wyłonienia wykonawcy potrzebne okazało się powtórzone badanie ofert. Przetarg ogłoszony został 17 stycznia 2018 roku, a otwarcie kopert nastąpiło 13 czerwca. Wpłynęło 7 ofert, a najkorzystniejszą, na 1,18 mld zł złożyła firma TOTO. I właśnie tego wykonawcę wybrała GDDKiA 24 października, po analizie ofert. Tyle, że do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. W grudniu KIO wyrokami unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty i zobowiązała GDDKiA do powtórzenia badania i oceny ofert.
Nawiasem mówiąc z wyrokami Izby nie zgodziło się polsko – chińskie konsorcjum firm z liderem China Railway i złożyło skargę do Sądu Okręgowego w Katowicach. Sąd uznał jednak skargę za bezzasadną i wyrokiem z 7 maja 2019 r. ją oddalił. W ślad za tym GDDKiA mogła przystąpić do ponowngo wyboru wykonawcy i jako najkorzystniejszą uznała ofertę nr 2 złożoną przez Konsorcjum firm Mirbud ze Skierniewic (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Prywatną Spółkę Akcyjną Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż z Ukrainy (partner).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
964Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
757Chorzów: kultowa restauracja w Parku Śląskim odzyska dawny blask
628Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta
627Bytom: rusza kolejny etap rewitalizacji terenów po KWK Rozbark
497Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju
+3 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach
+2 / -0Własne "M" już od 3,51 za metr. Katowice znów oddają mieszkania za remont
+2 / -0Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
0"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
0Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
0W Katowicach trwa rozruch ITS. System już "uczy się" kluczowych skrzyżowań
0Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
0