Kariera

Poznaj sekret wielkich marek i rozwijaj swój biznes

2019-03-12, Autor: Redakcja

Materiały video, eventy, reklama w mediach społecznościowych i angażujące treści. To główne trendy polecane przez ekspertów od marketingu w bezpłatnym poradniku dla mikro i małych przedsiębiorstw. Publikacja powstała z myślą o firmach z regionu, które szukają nowych sposobów na pozyskiwanie klientów.

Reklama

W gronie autorów znaleźli się eksperci współpracujący z największymi markami w kraju (m.in. Grupa Adamed, Credit Agricole, Avon, Allegro). Swoje doświadczenie w wielkim marketingu przenieśli na grunt mniejszych biznesów.

– Czytając ich rekomendacje, mamy pewność, że nowoczesny marketing nie jest zarezerwowany wyłącznie dla globalnych marek. Równie dobrze sprawdza się w przypadku lokalnych graczy. Nasi przedsiębiorcy znajdą tu wiele gotowych pomysłów na to, jak rozruszać własny marketing – mówi Marcin Kopczyński pomysłodawca poradnika „Marketingowe trendy dla mikro i małych przedsiębiorstw”, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Wydany przez śląską agencję PR Trzy Znaki poradnik to kopalnia pomysłów dla firm działających w różnych branżach. Wśród jego odbiorców są przedsiębiorcy prowadzący salony urody, szkoły językowe, prywatne gabinety lekarskie, biura rachunkowe, czy firmy usługowe. Trafił również do członków Izby Gospodarczej w Wodzisławiu, Izby Przemysłowo-Handlowej Rybnickiego Okręgu Przemysłowego, czy Forum Firm z Radlina.

Dobre filmy kręcą klientów
Jednym z rekomendowanym w poradniku trendów jest video marketing. – Do niedawna taki marketing był niedostępny dla większości. Dziś nawet średniej klasy smartfon jest w stanie poradzić sobie z nagraniem materiału filmowego w dobrej jakości. Dlatego przedsiębiorcy coraz częściej wyciągają z kieszeni telefony i nagrywają wartościowe materiały. W 2017 roku 62 proc. Polaków nie przeczytało żadnej książki. Jestem jednak pewna, że w tym czasie obejrzało dziesiątki, a może setki filmów na Facebooku – przekonuje Magdalena Daniłoś z jastrzębskiej agencji OFFON.

Treści jak pieniądze
Rzadko stosowanym przez lokalne firmy sposobem pozyskiwania uwagi klientów jest marketing treści. Treścią (contentem) będzie film instruktażowy, poradnik w formie nagrania dźwiękowego, artykuł ekspercki, newsletter, webinar, czyli wszystko to, co może zainteresować potencjalnych klientów. Pozytywne skojarzenia z marką prędzej czy później przełożą się na zyski. Co ważne, taki marketing jest ekonomiczny, ponieważ bazuje na materiałach, które można wykorzystywać wielokrotnie. – Recykling treści robi się na wiele sposobów. Jeden temat może być na przykład podstawą do artykułu problemowego, poradnikowego, wywiadu, treści na bloga, punktem wyjścia do webinaru, spotkania sprzedażowego, mailingu, postu w social mediach i wielu innych aktywności. Efekty przyjdą już po kilku miesiącach – mówi Adam Sanocki, Partner Zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing, Prezes Attention Marketing Institute.

Obecność w social media obowiązkowa
Planując działania wizerunkowe, nie można zlekceważyć obecności w mediach społecznościowych. Trzeba jednak wiedzieć, jak to robić, żeby wypaść lepiej niż konkurencja. – Małe lokalne biznesy już od dawna korzystają z internetu jako podstawowego nośnika treści reklamowych. Obecnie jest to najlepszy sposób na skuteczne pozyskiwanie klientów z małych, sprofilowanych grup. Przedsiębiorcy, którzy chcą komunikować się ze swoimi klientami poprzez Facebooka, muszą nauczyć się coraz lepiej optymalizować swoje kampanie reklamowe, aby osiągać z nich jak najlepsze rezultaty. Po drugie, muszą tworzyć naprawdę angażujące i przyciągające uwagę treści – wyjaśnia Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i rzecznik prasowy banku Credit Agricole.

Wydarzenia nadają rozgłos
W event marketingu chodzi o organizację wydarzeń utrwalających pozytywne skojarzenia z firmą. Duże firmy chętnie łączą je ze społecznym zaangażowaniem i wartościami. – W ostatnich latach można zauważyć, że coraz popularniejsze stają się wydarzenia, które poruszają się wokół tematów związanych z innowacjami, działalnością charytatywną i ekologią. Bez względu na to, czy produkujesz wydarzenia na zlecenia klientów, czy organizujesz swoje własne, korzystaj z tych trendów. Nawet organizując cykliczną imprezę integracyjną, możesz wpleść w nią jeden z tych nurtów – mówi Tomasz Groń, Haker Wzrostu i Specjalista ds. Marketingu w agencji PROIDEA.

Aby skorzystać z wiedzy ekspertów, wystarczy wejść na stronę www.poradniktrzyznaki.pl i bezpłatnie pobrać e-booka. – Nieczęsto się zdarza, aby wiedza ekspercka na takim poziomie była dostępna za darmo. Ważniejsze jest jednak to, że przedsiębiorcy z regionu dostają gotowe pomysły na marketing, który napędza sukcesy wielkich marek – dodaje Marcin Kopczyński.

Więcej o autorach poradnika:
Przemysław Przybylski – pełni funkcję dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i rzecznika prasowego banku Credit Agricole. Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Lasów Państwowych. Przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspressie Wieczornym.

Adam Sanocki – Partner Zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing, Prezes Attention Marketing Institute. Zajmuje się doradztwem biznesowym i komunikacyjnym. Biegle porusza się między światem biznesu, instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi. Specjalizuje się w budowaniu strategii komunikacyjnych, tworzeniu i wsparciu procesów sprzedaży, komunikacji kryzysowej.

Magdalena Daniłoś – CEO w agencji OFFON, ekspert z zakresu marketingu w mediach społecznościowych. Specjalizuje się w komunikacji video. Trener, szkoleniowiec, wykładowca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „Marketing Internetowy” na AGH.

Tomasz Groń – Haker Wzrostu i Specjalista ds. Marketingu w agencji PROIDEA. Ma za sobą ponad 60 projektów m.in. w Austrii, Indiach, Hongkongu i Wielkiej Brytanii. W PROIDEI pomaga w edukacji i cyfrowej transformacji poprzez budowanie społeczności za pomocą wydarzeń. Jest też związany ze Smogathonem oraz Krakowskim Festiwalem Filmowym.

Zamierzasz skorzystać z darmowego poradnika?

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm