W minioną środę w auli Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach odbyła się debata dotycząca public relations „Prawdziwie o PR'e”. Konferencję zorganizowało Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy MOSTY.
Spotkanie rozpoczął dr Bernard Grzonka z Uniwersytetu Śląskiego wraz dr Krystianem Dudkiem, prezesem śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Justyna Kalinowska ze stowarzyszenia „Mosty”. Stowarzyszenia w tym dniu obchodziły kolejno swoje jubileusze 25 i 20- lecie działalności.
Organizatorzy do udziału w konferencji zaprosili wile ciekawych osób, jedną z nich był dziennikarz Marek Czyż, który w zawodzie jest już od ponad 25 lat. Dzięki temu mógł w swojej prelekcji przybliżyć podobieństwa jak i różnice pomiędzy PR'em, a działaniami influencerów, które niestety mogą być dla siebie konkurencyjne, tłumacząc to jako groźne zjawisko -Im więcej będzie miało lat w naszej przestrzeni publicznej tym będzie bardziej cywilizowane, ale na razie uważam, że w tym wszystkim jest bardzo dużo hochsztaplerki i partyzantki.
Bardzo wiele osób uznało, że jeżeli mają rozpoznawalność na poziomie kliku tysięcy śledzących to wystarczy, żeby innym proponować swój punkt widzenia na towar, usługę. Tam się zdarza bardzo wiele nielojalnych działań. Niestety jest tak, że my w naszej ocenie działań influencerów nie kierujemy się tym czy oni są wiarygodni, mądrzy tylko czy ich lubimy, rozpoznajemy i czy oni są znani, a to są bardzo niebezpieczne połączenia- tłumaczy Marek Czyż.
Dziennikarz zapytany również, o to jaki wpływ na firmy może mieć korzystania z usług influencerów odpowiedział:
- Chyba zły. Ponieważ ucierpią na tym profesjonalne agencje reklamowe, które proponują produkt z targetowany, opracowany rzetelny i profesjonalny. Natomiast firmy, które dysponują budżetami czasami ograniczonymi chętnie korzystają z influencerów ponieważ jest to tania usługa. Najczęściej w formie barterowej czyli wynagrodzeniem nie są pieniądze tylko pobyt w hotelu, albo pakiet kosmetyków. Bywa tak, że chodzi o pieniądze, ale na tym pierwotnym etapie z całą pewnością nie. Jedni i drudzy są zainteresowani żeby współpracować wzajemnie i to moim zdaniem czyni rynek tych usług mniej profesjonalnym.
Podczas konferencji padło wiele pytań dotyczących zawodu jakim jest dziennikarstwo, które w dzisiejszych czasach przenika się z zawodem PR'owca jak i po części influencera. Jak mogliśmy usłyszeć podczas prezentacji wielu dziennikarzy z branży staje się również influenceremi:
- Wystarczy naprawdę 3 tysiące znajomych w internecie i będziemy kuszącym już targetem dla wielu firm. I to jest te miejsce, w którym influencerka zaczyna wchodzić w te miejsce, które zostało przeznaczone dla dziennikarstwa, bo influencerzy robią dokładnie to samo co dziennikarze. Oni też pozyskują pewne informacje oraz wiedzę na temat jakiegoś zjawiska i przekazują informację przy użyciu jakiegoś medium.
Kolejnym ciekawym wystąpieniem była prelekcja Krystiana Dudka, z Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, który przybliżył temat zarządzania komunikacją w kryzysie i wskazał jak niewiele potrzeba, aby doprowadzić do powstania kryzysu marki, uzasadniając to kilkoma przykładami ze świata polskiej polityki, oraz wpadek dziennikarskich, których media nie zapominają.
W konferencji wzięli również udział: Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z firmy VIS Media, Marek Gajda, rzecznik prasowy urzędu miejskiego w Radlinie, Agata Kalafarska-Winkler, właścicielka firmy 5PR oraz Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Górnik Zabrze sprzedany w biegu? "Transakcja musi być przejrzysta"
2178Trwa wielki protest rolników i myśliwych w Katowicach. Sprawdź mapę utrudnień
968Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
555Górnicy z PGG innowacyjną techniką wyremontowali 40-letni zbiornik na urobek
486E-petrol: na stacjach paliw znów drogo. Tyle zapłacimy za benzynę w przedświątecznym tygodniu
484Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -1Wielki triumf po 28 latach! RAŚ wygrał batalię o prawo Ślązaków do zrzeszania się
+3 / -1Długi weekend w Tatrach? Wraca połączenie Kolei Śląskich z Katowic do Zakopanego
+2 / -0Podwyżka VAT na żywność: jakie będą konsekwencje dla konsumentów i gospodarki?
+2 / -0Grzegorz J. był podsłuchiwany Pegasusem? Obrońcy podważają wiarygodność nagrań
+1 / -0Wielkanoc 2024 na wyjeździe? Na stacjach paliw taniej niż rok temu
0Grzegorz J. był podsłuchiwany Pegasusem? Obrońcy podważają wiarygodność nagrań
0Zbrodnia vatowska na 50 około mln zł. KAS zatrzymała 7 osób, w tym ze śląskiego
0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
0Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
0
~Beata_ 2019-05-27
09:41:56
niestety teraz wśród młodzieży najbardziej wiarygodne informacje jakie dostają to to co reklamuje ich idol czy influencer, świat schodzi na psy razem z polityką :(