Po nieśmiałym początku rozkręca się budowa nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Pierwsze utrudnienia w ruchu czekają podróżujących ulicą Gliwicką. Od dziś (7 lipca) ruch tramwajowy zostanie przerwany, a w trasę wyruszy autobus zastępczy.
Umowa na budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach podpisana została w połowie marca 2022 r.
Dość długo trwało uzgadnianie formalności, w tym przede wszystkim projektu tymczasowej organizacji ruchu. To skomplikowana sprawa, bo prace spowodują utrudnienia na kluczowych dla płynności ruchu w Katowicach ulicach Gliwickiej i Chorzowskiej oraz Drogowej Trasie Średnicowej. Z czasem jednak rozpoczął się ruch na placu budowy – najpierw ruszyła przebudowa gazociągu, następnie prace przy wyburzeniu starego mostu nad Rawą i dalej pierwsze roboty ziemne. Teraz pora na kolejne kroki, które wymagają już wstrzymania ruchu tramwajów na ulicy Gliwickiej – informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
W związku z pracami torowymi, które będą realizowane w rejonie skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Grundmanna i Goeppert-Mayer od czwartku 7 lipca wstrzymany zostanie ruchu tramwajów między pl. Wolności w Katowicach a zajezdnią w Chorzowie Batorym, a komunikacja tramwajowa będzie kursowała wg specjalnych rozkładów jazdy zgodnie z poniższym:
W czasie wstrzymania ruchu w dniach 7-10 lipca realizowane będą prace związane z dwiema inwestycjami. W rejonie przystanku Załęże Wiśniowa i przed przejazdem drogowo-torowym na ul. Brackiej zabudowane zostaną rozjazdy technologiczne umożliwiające rozpoczęcie prac modernizacyjnych torowiska na tym odcinku z utrzymanym ruchem tramwajów po jednym torze.
Z kolei na wysokości Punktu 44 wykonawca zabuduje rozjazd technologiczny, umożliwiający od poniedziałku 11.07.2022 r. wznowienie ruchu linii nr 20 na skróconej trasie.
Ten rozjazd pozwoli na prowadzenie ruchu tramwajów linii nr 20 w relacji: Chorzów Rynek – Załęże Pośpiecha. Linia będzie obsługiwana wagonami dwukierunkowymi – po obsłużeniu przystanku Załęże Pośpiecha wagony będą zmieniać tor i kierować się w drogę powrotną do Chorzowa, a pasażerowie będą się przesiadać do autobusu zastępczego. Na odcinku Wiśniowa – Bracka tramwaje będą jeździć po jednym torze a wykonawca będzie mógł przystąpić do realizacji prac, zgodnie z umową podpisaną w połowie czerwca– wyjaśnia Andrzej Zowada.
Prace przy Punkcie 44 oraz w rejonie skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Grundmanna i Goeppert-Mayer spowodują także zmiany w organizacji ruchu kołowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
688Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
624863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
606JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
364S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
215S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Trzy centra handlowe ze śląskiego idą w obce ręce. Obiekty kupił międzynarodowy fundusz
0S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
0JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0