Po nieśmiałym początku rozkręca się budowa nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Pierwsze utrudnienia w ruchu czekają podróżujących ulicą Gliwicką. Od dziś (7 lipca) ruch tramwajowy zostanie przerwany, a w trasę wyruszy autobus zastępczy.
Umowa na budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach podpisana została w połowie marca 2022 r.
Dość długo trwało uzgadnianie formalności, w tym przede wszystkim projektu tymczasowej organizacji ruchu. To skomplikowana sprawa, bo prace spowodują utrudnienia na kluczowych dla płynności ruchu w Katowicach ulicach Gliwickiej i Chorzowskiej oraz Drogowej Trasie Średnicowej. Z czasem jednak rozpoczął się ruch na placu budowy – najpierw ruszyła przebudowa gazociągu, następnie prace przy wyburzeniu starego mostu nad Rawą i dalej pierwsze roboty ziemne. Teraz pora na kolejne kroki, które wymagają już wstrzymania ruchu tramwajów na ulicy Gliwickiej – informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
W związku z pracami torowymi, które będą realizowane w rejonie skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Grundmanna i Goeppert-Mayer od czwartku 7 lipca wstrzymany zostanie ruchu tramwajów między pl. Wolności w Katowicach a zajezdnią w Chorzowie Batorym, a komunikacja tramwajowa będzie kursowała wg specjalnych rozkładów jazdy zgodnie z poniższym:
W czasie wstrzymania ruchu w dniach 7-10 lipca realizowane będą prace związane z dwiema inwestycjami. W rejonie przystanku Załęże Wiśniowa i przed przejazdem drogowo-torowym na ul. Brackiej zabudowane zostaną rozjazdy technologiczne umożliwiające rozpoczęcie prac modernizacyjnych torowiska na tym odcinku z utrzymanym ruchem tramwajów po jednym torze.
Z kolei na wysokości Punktu 44 wykonawca zabuduje rozjazd technologiczny, umożliwiający od poniedziałku 11.07.2022 r. wznowienie ruchu linii nr 20 na skróconej trasie.
Ten rozjazd pozwoli na prowadzenie ruchu tramwajów linii nr 20 w relacji: Chorzów Rynek – Załęże Pośpiecha. Linia będzie obsługiwana wagonami dwukierunkowymi – po obsłużeniu przystanku Załęże Pośpiecha wagony będą zmieniać tor i kierować się w drogę powrotną do Chorzowa, a pasażerowie będą się przesiadać do autobusu zastępczego. Na odcinku Wiśniowa – Bracka tramwaje będą jeździć po jednym torze a wykonawca będzie mógł przystąpić do realizacji prac, zgodnie z umową podpisaną w połowie czerwca– wyjaśnia Andrzej Zowada.
Prace przy Punkcie 44 oraz w rejonie skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Grundmanna i Goeppert-Mayer spowodują także zmiany w organizacji ruchu kołowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
40 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
8674Centrum Bielska-Białej do zamknięcia dla aut. „Musi odetchnąć”
4363Hit! Bukmacherzy z Katowic przyjmują zakłady o terminowość śląskich inwestycji
3777KSSENON w Żorach na finiszu. Rusza komercjalizacja akceleratora biznesowego
1295ATAL ostatecznie zbuduje osiedle na terenie OPT przy Parku Śląskim
108440 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
+8 / -2Miała gościć Chruszczowa, stoi pusta. Tajemnicza willa w Katowicach zmieni się całkowicie (foto, wideo)
+6 / -1Amerykanie zbudują 10 małych elektrowni jądrowych w KSSE. Jest umowa z Last Energy
+4 / -0Prezes GTL: odbudowaliśmy zapas gotówki, wydamy w 2023 r. 30 mln zł na inwestycje
+4 / -0Nowy stadion w Katowicach zaczyna nabierać kształtów (wideo)
+4 / -040 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
1Nawet 30 nowych pociągów z wieloletnim serwisowaniem dla śląskiego. Jest przetarg
0Już nie mieszkania i centra handlowe. Oto nowy lider rynku nieruchomości
0Dzieje się! Na te inwestycje czekają Katowice. Zobaczcie place budów z lotu ptaka (wideo)
0Tramwaj na południe Katowic – władze miasta grają vabank o decyzję środowiskową
0