Polecamy na Śląsku

Przesyłkę do paczkomatu możesz nadać przez aplikację InPost Mobile

2020-11-30, Autor: tora

InPost wdrożył nową usługę nadawania przesyłek przez aplikację. Nadaje się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres odbiorcy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy QR kod lub kod nadania w aplikacji.

Reklama

Usługa działa obecnie w formie pilotażu, dlatego za nadanie paczki można zapłacić tylko jednym sposobem - kodem BLIK. Kolejne możliwości płatności pojawią się w aplikacji na początku 2021 roku: karta płatnicza, szybkie przelewy (pay-by-link), Apple Pay, Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki.

Rafał Brzoska, prezes InPost: koniec z wysyłaniem przesyłek w placówkach

- To jest pierwsze w Polsce tak innowacyjne rozwiązanie, czyli wygodna usługa mobilnego nadawania paczek – w trybie 24/7, dla każdego z ponad 5,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów – oferujemy usługę, która jest w pełni bezetykietowa, a przez to wygodna i szybka. Teraz każdy – gdziekolwiek jest, cokolwiek robi – ma opcję, która pozwoli na nadanie przesyłki w każdym momencie, w każdym miejscu – dzięki nadaniom w aplikacji InPost Mobile. Oferujemy Polakom skok technologiczny – koniec z wysyłaniem przesyłek w placówkach czy sklepach!” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost Mobile na listach przebojów

Każdą przesyłkę można nadać i odebrać w Paczkomacie® InPost za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej InPost Mobile, która oferuje również opcję zdalnego otwierania skrytki. Aplikacja ma już 5,2 miliona aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.

Jak nadać paczkę przy pomocy aplikacji InPost Mobile?

Nadanie paczki w aplikacji InPost Mobile jest proste, szybkie i wygodne. Co najważniejsze, nie trzeba drukować etykiety i naklejać jej na paczce.

Mała paczka. Gabaryt A 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład płytę CD, książkę, smartfon lub mniejsze ubranie.

Średnia paczka. Gabaryt B 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład buty, kosmetyki czy większe ubrania.

Duża paczka. Gabaryt C  41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład ekspres do kawy, drukarkę czy konsolę do gier.

W aplikacji wybierz w dolnym menu środkową ikonę ze strzałką (Nadaj). Zaznacz wybraną formę wysyłki (możesz wysłać z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu na wskazany adres domowy lub firmowy), a następnie uzupełnij wymagane dane dla odbiorcy i nadawcy. Twój numer telefonu uzupełni się automatycznie. Po uzupełnieniu informacji, zostaniesz przekierowany do szybkiej i wygodnej płatności BLIK. Po ukończeniu płatności, w aplikacji pojawi się 9 cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania otrzymasz również w mailu. Z przygotowaną paczką udaj się do dowolnie wybranego Paczkomatu. W czytniku w Paczkomacie zeskanuj kod QR z aplikacji lub na ekranie Paczkomatu wybierz opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i wypełnij dane – skrytka otworzy się automatycznie! Teraz włóż paczkę do skrytki. Gotowe! Paczka nadana!

9000 paczkomatów w Polsce

Liczba Paczkomatów® (9000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn lodówkowych InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

Ponadto InPost – odpowiadając na zapotrzebowanie rynku – uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. Dzięki Paczkomatom® InDoor właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów. Jednocześnie przyciągają okolicznych mieszkańców do danej lokalizacji – co pozwala generować dodatkowe zyski sklepom i punktom usługowym.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Paulina Rataj 2020-12-01 21:20:54

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy popierasz wprowadzenie paszportu covidowego?






Oddanych głosów: 1316