Sierpień 2021 roku był w Katowice Airport najlepszym miesiącem pod względem liczby obsłużonych podróżnych od początku pandemii koronawirusa, czyli od marca 2020 roku. Podobnie sprawa wygląda z przewozami towarów.
W trakcie ósmego miesiąca bieżącego roku z siatki połączeń pyrzowickiego lotniska skorzystało 488 948 pasażerów, czyli o 228 640 więcej (+87,8%) niż w tym samym okresie zeszłego roku. Na kierunkach regularnych oferowanych przez linie lotnicze Wizz Air, Ryanair, PLL LOT i Lufthansę odnotowano 202 347 osób, tj. o 48 300 więcej (+31,3%) niż w sierpniu 2020 roku.
W sierpniu 2021 r., w ruchu regularnym, pasażerowie najchętniej podróżowali z Katowice Airport na następujących trasach: Dortmund (19,3 tys. osób), Londyn-Luton (13 tys.), Burgas (11,4 tys.), Ateny (7,8 tys.) oraz Londyn-Stansted (7,6 tys.). W segmencie lotów czarterowych realizowanych na zlecenie biur podróży obsłużono 285 958 podróżnych, czyli o 180 211 więcej (+170,4%) niż rok temu. Najpopularniejszymi kierunkami wakacyjnymi w sierpniu były: Antalya (57,4 tys. osób), Rodos (19,7 tys.), Zakynthos (17,3 tys.), Heraklion (16,6 tys.) oraz Hurghada (16,5 tys.). W niedzielę 1 sierpnia br. odnotowano w Pyrzowicach najlepszy dobowy wynik w 2021 roku – tego dnia przyleciało i odleciało w sumie 19 715 osób. Dla porównania najlepszy w historii lotniska wynik dobowy pochodzi z 28 czerwca 2018 roku i wynosi 25 476 podróżnych. W sierpniu 2021 r. odbyło się 4 268 startów i lądowań, czyli o 1 338 więcej (+45,7%) niż w tym samym okresie w zeszłym roku.
W trakcie pierwszych ośmiu miesięcy 2021 roku na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego obsłużono w sumie 1 333 846 podróżnych, czyli o 248 402 więcej (+22,9%) w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. W sumie od stycznia do końca sierpnia w Pyrzowicach odbyło się 16 480 startów i lądowań, co jest rezultatem o 1 674 lepszym (+11,3%) od tego osiągniętego w zeszłym roku.
- Tegoroczny sezon czarterowy tradycyjnie podsumujemy wraz z zakończeniem września ale już teraz mogę stwierdzić, że jego szczyt, czyli lipiec i sierpień, był udany. W trakcie tych dwóch letnich miesięcy obsłużyliśmy 912 tysięcy podróżnych, to 65% ruchu z rekordowych dwóch miesięcy wakacji 2018 roku, kiedy to w Pyrzowicach było 1,38 miliona pasażerów. W sierpniu 58% naszych pasażerów podróżowało czarterami, w tym segmencie średnio na rejs notowaliśmy 177 osoby, to najlepszy wynik w tym roku. We wrześniu spodziewamy się obsłużyć około 380-390 tysięcy pasażerów, co jak na warunki ciągłego kryzysu, w którym funkcjonuje lotnictwo, będzie dobrym wynikiem – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
W przypadku przewozów towarów sierpień był najlepszym miesiącem w 2021 roku. Podczas ósmego miesiąca bieżącego roku na trasach towarowych z oraz do Katowice Airport obsłużono 2 973 tony cargo, co jest wynikiem o 1 286 ton lepszym (+76,2%) od tego osiągniętego w tym samym okresie w zeszłym roku. W sierpniu odnotowano 494 starty i lądowania frachtowców, czyli o 233 więcej (+89,3%) niż w 2020 roku. W sumie od stycznia do końca sierpnia 2021 roku w pyrzowickim terminalu cargo obsłużono 19 401 ton frachtu, czyli o 6 797 ton więcej (+53,9%) niż podczas tego samego okresu w 2020 roku. W trakcie pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku odnotowano 2 605 startów i lądowań w ruchu cargo, tj. o 684 więcej (+35,6%) niż rok temu.
Segment przewozów frachtu jest ważnym obszarem działalności pyrzowickiego lotniska. Swoje regionalne bazy w Katowice Airport mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych w Pyrzowicach składa się z dziesięciu tras: Mediolan-Malpensa – Katania – Katowice Airport – Madryt – Mediolan-Malpensa (Amazon), Mediolan-Malpensa – Cagliari – Katowice Airport – Paryż de Gaulle – Mediolan-Malpensa (Amazon), Katowice Airport – Hanower – Mediolan-Malpensa – Hanower – Katowice Airport (Amazon), Katowice Airport – Kolonia-Bonn – East Midlands – Kolonia-Bonn – Katowice Airport (Amazon), Frankfurt – Katowice Airport – Frankfurt (Lufthansa Cargo/RFS*), Wiedeń – Katowice Airport – Wiedeń (Lufthansa Cargo/RFS), Kolonia-Bonn – Katowice Airport – Kolonia-Bonn (UPS), Liege – Katowice Airport – Gdańsk – Ryga – Liege (TNT/FedEx), Lipsk – Katowice Airport – Lipsk (DHL Express), Paryż – Katowice Airport – Warszawa – Katowice Airport – Paryż (FedEx).
- Sierpniowy rezultat w segmencie przewozów cargo dowodzi, jak istotną częścią aktywności pyrzowickiego lotniska jest ten rodzaj ruchu. Rosnąca ilość obsłużonego ładunku sprawia, że umacniamy się na pozycji lidera wśród polskich portów regionalnych. Zgodnie z naszymi prognozami rok 2021 będzie dla nas rekordowy i zakończymy go z ponad 50-procentowym wzrostem wolumenu w porównaniu z poprzednim rokiem, co przełoży się na ponad 30 tys. ton obsłużonego frachtu. Potencjał pyrzowickiego lotniska w tym segmencie ruchu potwierdzają nie tylko rosnące przewozy, lecz także fakt, że trzech dużych operatorów deklaruje chęć dalszego rozwoju na pyrzowickim lotnisku. By zapewnić jak najlepsze warunki do obsługi szeroko pojętego transportu ładunków na trasach z oraz do lotniska imienia Wojciecha Korfantego, planujemy w nadchodzących latach przeprowadzić kompleksową rozbudowę strefy cargo, w tym budowę drugiego terminalu towarowego – mówi Artur Tomasik.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3257Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2472"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2057Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
639Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
635Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0