Linetech, polska spółka, będzie dalej serwisować samoloty Embrayer 190 należące do narodowego przewoźnika Finlandii – firmy Finnair. Umowa została właśnie przedłużona, a pierwsze wizyty Embrajerów w hangarze na lotnisku w Pyrzowicach zaplanowane są na jesień.
Linetech, firma sektora MRO (Maintenance, Repair, Overhaul – konserwacja, naprawa, przegląd) należąca do grupy Avia Prime zakończyła niedawno obsługę bazową samolotów linii Finnair, czyli narodowego przewoźnika Finlandii. Od listopada 2019 w bazie firmy w Katowice Airport, pomimo przeciwności spowodowanych pandemią, Linetech serwisował 1/3 floty Finnaira. Współpraca będzie kontynuowana w sezonie obsługi ciężkiej 2021/2022, który rozpocznie się jesienią. Pierwsze wizyty Embraerów E190 zostały już zaplanowane.
- To dla nas wyjątkowa okazja, ponieważ obecność przewoźników takiej rangi jak Finnair, zawsze nas rozwija. W tym przypadku wysokie wymagania fińskiego przewoźnika spotykają się z naszym bogatym doświadczeniem w obsłudze Embraerów. Dzięki tej współpracy znajdujemy nowe metody na rozwój i optymalizację, nawet w skali mikro. Nasz szybki czas przeglądu i eksperckie podejście do wymagań serwisowych pozostaje nie do pobicia w Polsce i Europie – komentuje Piotr Kaczor, prezes grupy Avia Prime oraz Linetech.
- Bezpieczeństwo, efektywność kosztowa oraz punktualność są absolutnym filarem udanych przeglądów ciężkich.
Współpraca MRO i przewoźnika musi być wręcz idealna, by zapewnić zadowalające rezultaty. Oparta na zaufaniu współpraca i integracja to podstawa, dlatego cieszymy się z tego, co wspólnie osiągnęliśmy, i przedłużamy współpracę. Czekamy z niecierpliwością na kolejne etapy rozwoju naszej relacji z Linetech i Avia Prime – dodaje Juha Ojala, VP Technical Operations, Finnair Oyj.
W roku 2020 Linetech dokonał przeglądów i wymaganych przez producenta modyfikacji około 30% floty Embraerów należących do Finnaira. Grupa Avia Prime nawiązała współpracę z Finnairem poprzez Linetech w połowie 2019 roku. Od samego początku kooperacji Linetech obsłużył niemal 70% ze wszystkich E190 należących do Finnaira. Polski Linetech słynie z obsługi Embraerów – E190 i jego mniejszego wariantu, E170. W bazie firmy w Katowicach przed pandemią rocznie przewijało się nawet ponad 60 maszyn tego typu.
- Dzięki konsekwentnie prowadzonemu programowi rozbudowy infrastruktury, Katowice Airport to nie tylko obsługa ruchu pasażerskiego i cargo, ale także duża baza w której przeprowadza się przeglądy techniczne samolotów.
Linetech jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w obszarze MRO, który od 2012 roku korzysta z wybudowanego przez GTL SA hangaru. Odpowiednie zaplecze infrastrukturalne pyrzowickiego lotniska powoduje, że Linetech może realizować tutaj duże kontrakty dla znaczących europejskich przewoźników, takich jak np. Finnair.
Warto zaznaczyć, że w Pyrzowicach kontynuujemy proces rozbudowy bazy do obsługi technicznej. Trwa budowa trzeciego hangaru o powierzchni 9,3 tys. m kw. i przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni 6,5 hektara z dziewięcioma stanowiskami dla samolotów wielkości np. Boeinga 737. Nowy fragment płyty do użytku chcemy oddać w czwartym kwartale br., a trzeci hangar w połowie 2022 roku – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Linetech jest częścią polsko-czeskiej grupy Avia Prime. W jej skład wchodzą także słoweńskie MRO Adria Tehnika i zakupione pod koniec 2019 roku serbskie JAT Tehnika, również zajmujące się obsługą techniczną samolotów pasażerskich. Do przewoźników, którzy współpracują z grupą poprzez polską spółkę należą Lufthansa, SAS, Norwegian, ASL Airlines, TUI, Luke Air oraz British Airlines CityFlyer.
Dzięki działaniu w ramach międzynarodowej grupy o wspólnym kapitale i zarządzie, polski Linetech zyskał dostęp do łącznie 34 miejsc obsługowych, zaplecza naprawy i testów silników oraz warsztatów i certyfikatów pokrywających 100% potrzeb klientów podczas przeglądów samolotów. Jako część grupy, Linetech należy do ścisłej czołówki dostawców usług serwisowych dla linii lotniczych w Europie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
2798Fiasko kolejnego projektu wodorowego w Niemczech. "Produkcja zielonego wodoru nie ma sensu"
815Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
597Katowice, Gliwice i Bielsko-Biała wygrywają w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego
596Na A4 Katowice-Kraków wieczny remont. A Stalexport i tak zgarnia rekordowe zyski
580Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Firma ze Śląska zleciła nagą sesję zdjęciową w kopalni. "Skandal! Po zaręczynach przyszedł czas na wieczór kawalerski pod ziemią?"
+14 / -2Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Katowicki "Sport" jednak przetrwa. Tytuł będzie ukazywał się w formie cyfrowej
+2 / -0PAS skontrolował gminy na Śląsku. Nie jest "różowo", zwłaszcza w uzdrowiskach
0Jakie są najważniejsze czynniki wpływające na jakość druku szytych katalogów?
0Program do fakturowania- co oferuje i komu się przyda?
0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
0Handel w Wigilię. Nowy Sejm przyjął pierwszą ustawę
0