Linetech, polska spółka, będzie dalej serwisować samoloty Embrayer 190 należące do narodowego przewoźnika Finlandii – firmy Finnair. Umowa została właśnie przedłużona, a pierwsze wizyty Embrajerów w hangarze na lotnisku w Pyrzowicach zaplanowane są na jesień.
Linetech, firma sektora MRO (Maintenance, Repair, Overhaul – konserwacja, naprawa, przegląd) należąca do grupy Avia Prime zakończyła niedawno obsługę bazową samolotów linii Finnair, czyli narodowego przewoźnika Finlandii. Od listopada 2019 w bazie firmy w Katowice Airport, pomimo przeciwności spowodowanych pandemią, Linetech serwisował 1/3 floty Finnaira. Współpraca będzie kontynuowana w sezonie obsługi ciężkiej 2021/2022, który rozpocznie się jesienią. Pierwsze wizyty Embraerów E190 zostały już zaplanowane.
- To dla nas wyjątkowa okazja, ponieważ obecność przewoźników takiej rangi jak Finnair, zawsze nas rozwija. W tym przypadku wysokie wymagania fińskiego przewoźnika spotykają się z naszym bogatym doświadczeniem w obsłudze Embraerów. Dzięki tej współpracy znajdujemy nowe metody na rozwój i optymalizację, nawet w skali mikro. Nasz szybki czas przeglądu i eksperckie podejście do wymagań serwisowych pozostaje nie do pobicia w Polsce i Europie – komentuje Piotr Kaczor, prezes grupy Avia Prime oraz Linetech.
- Bezpieczeństwo, efektywność kosztowa oraz punktualność są absolutnym filarem udanych przeglądów ciężkich.
Współpraca MRO i przewoźnika musi być wręcz idealna, by zapewnić zadowalające rezultaty. Oparta na zaufaniu współpraca i integracja to podstawa, dlatego cieszymy się z tego, co wspólnie osiągnęliśmy, i przedłużamy współpracę. Czekamy z niecierpliwością na kolejne etapy rozwoju naszej relacji z Linetech i Avia Prime – dodaje Juha Ojala, VP Technical Operations, Finnair Oyj.
W roku 2020 Linetech dokonał przeglądów i wymaganych przez producenta modyfikacji około 30% floty Embraerów należących do Finnaira. Grupa Avia Prime nawiązała współpracę z Finnairem poprzez Linetech w połowie 2019 roku. Od samego początku kooperacji Linetech obsłużył niemal 70% ze wszystkich E190 należących do Finnaira. Polski Linetech słynie z obsługi Embraerów – E190 i jego mniejszego wariantu, E170. W bazie firmy w Katowicach przed pandemią rocznie przewijało się nawet ponad 60 maszyn tego typu.
- Dzięki konsekwentnie prowadzonemu programowi rozbudowy infrastruktury, Katowice Airport to nie tylko obsługa ruchu pasażerskiego i cargo, ale także duża baza w której przeprowadza się przeglądy techniczne samolotów.
Linetech jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w obszarze MRO, który od 2012 roku korzysta z wybudowanego przez GTL SA hangaru. Odpowiednie zaplecze infrastrukturalne pyrzowickiego lotniska powoduje, że Linetech może realizować tutaj duże kontrakty dla znaczących europejskich przewoźników, takich jak np. Finnair.
Warto zaznaczyć, że w Pyrzowicach kontynuujemy proces rozbudowy bazy do obsługi technicznej. Trwa budowa trzeciego hangaru o powierzchni 9,3 tys. m kw. i przedhangarowej płyty postojowej o powierzchni 6,5 hektara z dziewięcioma stanowiskami dla samolotów wielkości np. Boeinga 737. Nowy fragment płyty do użytku chcemy oddać w czwartym kwartale br., a trzeci hangar w połowie 2022 roku – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Linetech jest częścią polsko-czeskiej grupy Avia Prime. W jej skład wchodzą także słoweńskie MRO Adria Tehnika i zakupione pod koniec 2019 roku serbskie JAT Tehnika, również zajmujące się obsługą techniczną samolotów pasażerskich. Do przewoźników, którzy współpracują z grupą poprzez polską spółkę należą Lufthansa, SAS, Norwegian, ASL Airlines, TUI, Luke Air oraz British Airlines CityFlyer.
Dzięki działaniu w ramach międzynarodowej grupy o wspólnym kapitale i zarządzie, polski Linetech zyskał dostęp do łącznie 34 miejsc obsługowych, zaplecza naprawy i testów silników oraz warsztatów i certyfikatów pokrywających 100% potrzeb klientów podczas przeglądów samolotów. Jako część grupy, Linetech należy do ścisłej czołówki dostawców usług serwisowych dla linii lotniczych w Europie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1517Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1499Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
484Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4343,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
417Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
0Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
0