Polecamy na Śląsku

Raport Deloitte: ile pieniędzy wyciskamy na siłowniach?

2019-04-11, Autor: ap

Blisko 3 miliony Polaków korzysta z klubów fitness. Z raportu Deloitte wynika, że przychody branży w Polsce w 2018 roku wyniosły ponad 4 mld zł, a sektor ten wciąż ma potencjał rozwoju. Czy kluby zlokalizowane na Śląsku także są złotymi interesami?

Na Starym Kontynencie wciąż trwa moda na bycie fit. Obecnie do europejskich klubów fitness uczęszcza już 62,2 mln osób, czyli o 3,5 proc. więcej niż rok temu. Przychody branży wyniosły w 2018 roku 27,2 mld euro. To wyliczenia pochodzące z raportu „The European Health & Fitness Market 2019” przygotowanego przez Deloitte.

Niemcy potęgą fitnessu
W Europie największe przychody generuje rynek niemiecki, który osiągnął w 2018 roku 5,33 mld euro. Tuż za nimi znajduje się Wielka Brytania z 5,25 mld euro. Pod względem liczby członków klubów fitness Niemcy również przodują w rankingu, z 11 mln klubowiczów w analizowanym roku.

Reklama

- To głównie nisko kosztowe sieci fitness odpowiadają za przyrost klubowiczów w Europie. Klienci oczekują od dużych sieci coraz wyższej jakości przy zachowaniu istotnej presji na obniżkę cen. Pod koniec 2018 roku trzydziestu graczy rynku siłowni z największą liczbą członków zebrało łącznie 15,4 mln osób, czyli o 1,5 mln więcej niż w roku poprzednim. Na szczycie listy dominują właśnie sieci niskobudżetowe - mówi Szymon Pankowski, menedżer, Ekspert Grupy Sportowej Deloitte.

Polacy coraz więcej ćwiczą
W Polsce działa około 2,7 tys. klubów fitness, a suma ich przychodów na koniec 2018 roku wyniosła 985 mln euro, czyli około 4,2 mld zł. Średnia wysokość miesięcznej opłaty członkowskiej w klubie zmalała o 3,4 proc. względem roku 2017 i wynosi 27 euro, znacznie mniej niż średnia europejska (40 euro).

W porównaniu z innymi krajami europejskimi polski rynek fitness jest bardzo rozdrobniony. Poza kilkoma większymi graczami na terenie kraju funkcjonuje bardzo wiele mikrosieci. Najwięcej, bo aż 113 własnych placówek, posiada Benefit Systems, który prowadzi kluby fitness w Polsce pod takimi markami jak Zdrofit czy Fabryka Formy. Benefit Systems jest także największym w kraju pośrednikiem fitness zapewniającym dostęp do sieci siłowni, klubów fitness i innych obiektów sportowych bezpośrednio klientowi lub przez pracodawcę.

- Spotyka się to nie tylko z dużym zainteresowaniem Polaków, ale również przyczynia się do zwiększenia aktywności klientów w sektorze. Na razie nic nie wskazuje, by tendencja ta miała się zmienić- mówi Przemysław Zawadzki.

Zdaniem autorów raportu w najbliższym czasie na rynek fitness duży wpływ będą miały nowoczesne technologie. Innowacyjne rozwiązania wciąż są rozwijane i pozwalają na alternatywne formy aktywności fizycznej poza siłownią, parametryzowanie i śledzenie własnej aktywności fizycznej, dzielenie się wynikami/ osiągnięciami sportowymi i wiedzą za pośrednictwem sieci społecznościowych oraz treningi na inteligentnych systemach sprzętowych.

Czy na Śląsku Klub Fitness się opłaca?
Byliśmy ciekawi czy wzrost popularności klubów fitness odczuwają lokalni przedsiębiorcy? - Zainteresowanie wciąż jest za małe, w porównaniu do ilości klubów. Branżowe "boom" powoduje, że ćwiczący wybiera klub najbliżej zlokalizowany, nie koniecznie najlepszy - mówi Michał Sobik. - To oferta dla wąskiej grupy ludzi. Wynika to także z ludzkiej systematyczności. Po nowym roku ludzie mają postanowienia, których znaczna część osób nie dotrzymuje. U nas jest dobrze, jeśli klient ćwiczy przez 3 miesiące. Jeśli osoba pojawia się przez pół roku, uznajemy, że jest stałym klientem - dodaje właściciel sieci Best Fit na Śląsku.

Podobnego zdania jest Aleksandra Trocińska. - Popularność nie przekłada się na frekwencję w pojedynczych klubach, bo klubów jest coraz więcej. Największa częstotliwość ćwiczeń występuje na wiosnę (presja przed latem) i jesień (szare dni). Niestety najczęściej ludzi motywuje wygląd, a nie kwestie zdrowotne - dodaje właścicielka CrossFit Black Ground w Rybniku.

Korzystacie z klubów fitness? Jakie macie zdanie o ich ofercie?

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Jakubwork 2019-04-17 10:03:54

    branża fitness rośnie bo rośnie reklama i nakręcanie ludzi na aktywy tryb życia

    0 0
  • ~Beata_ 2019-04-17 10:23:50

    teraz każdy che być fit, z każdej strony słychać tylko o siłowni to się nie dziwię, że ta branża ma swoje 5 minut

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.