Wiadomości

Remont Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach

2018-08-08, Autor: ap, PAP

Ruszyły prace na Drogowej Trasie Średnicowej w Świętochłowicach. Będą utrudnienia i zmiana organizacji ruchu drogowego. Przez kilka dni kluczowa arteria Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii będzie tam zwężana z trzech pasów do dwóch bądź jednego.

Obecnie rozpoczęty remont dotyczy 900-metrowego południowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 902. W dalszej kolejności przeprowadzone zostać mają prace na 600-metrowym odcinku jezdni północnej.

Reklama

To już kolejne poważne utrudnienie na głównej trasie łączącej Gliwice, Zabrze, Rudę Śląską, Świętochłowice i Chorzów z Katowicami, którą codziennie przejeżdża ponad 80 tys. pojazdów.

Władze Świętochłowic przypominają, że tamtejszy odcinek DTŚ był budowany w latach 1994–2000; niektóre fragmenty nawierzchni mają 20 lat. Miasto m.in. w ub. roku gruntownie wyremontowało najbardziej zniszczonyfragment trasy, wymieniało też część nawierzchni.

Kolejne roboty, pod których kątem ruch przeorganizowano w nocy z poniedziałku na wtorek, obejmują jezdnię południową DTŚ od wiaduktu nad linią kolejową z Gliwic do Katowic do wiaduktu w rejonie ul. Bytomskiej. To łącznieok. 900 metrów trasy.

Niedawny przetarg na tegoroczny etapowy remont DTŚ obejmował także 600-metrowy odcinek jezdni północnej — od granicy z sąsiednim Chorzowem do wiaduktu nad ul. Szpitalną. Określony w zamówieniu okres realizacji obu etapów to 100 dni.

Umowę na remont tych dwóch odcinków DTŚ władze Świętochłowic podpisały w ostatnich tygodniach z konsorcjum firm DrogopolWPRD (które było też wykonawcą ubiegłorocznych prac). Do obecnych robót o wartości ponad 3,9 mln zł brutto miasto dostało od Ministerstwa Infrastruktury ponad 2,3 mln zł dotacji — z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa.

Świętochłowicki samorząd chce w przyszłym roku kontynuować prace na DTŚ i zmodernizować pozostałe fragmenty jezdni północnej.

- Od 2015 r. na etapowy remont Drogowej Trasy Średnicowej wydaliśmy około 5,5 mln zł. Codziennie przejeżdża nią ponad 84 tysięcy samochodów i zależy nam, aby mieszkańcy całego naszego regionu podróżowali DTŚ bezpiecznie i w komfortowych warunkach – zadeklarował prezydent Kostempski.

Nawiązał też do ostatnich – niezależnych od robót drogowych — prac związanych z wymianą oświetlenia całego świętochłowickiego odcinka DTŚ wraz ze zjazdami na nowe - ledowe.

- Poprawi ono zdecydowanie widoczność, a co za tym idzie, zwiększy bezpieczeństwo. Jestem przekonany, że kierowcy odczują tę różnicę — podkreślił Kostempski.

Niezależnie od prac w Świętochłowicach od początku marca br. trwa drugi etap remontu uszkodzonych odcinków DTŚ w Zabrzu. Nawierzchnia na długości ok. 3 km zaczęła tam wybrzuszać się po kilku tygodniach eksploatacji – jeszcze w 2014 r.

Powodem wypiętrzeń okazały się przeobrażenia jednego ze składników materiału użytego do budowy tamtejszych nasypów drogi. Wobec postępowania procesu zdecydowano się rozpocząć prace dopiero w ub. roku. Wówczas przeprowadzono pierwszy ich etap – punktową naprawę najgorszych miejsc. Obecnie dobiega końca budowa nowych wierzchnich warstw konstrukcji obu jezdni na całej ich długości.

Wszystkie trzy etapy docelowej gwarancyjnej naprawy drogi w Zabrzu — wraz z położeniem warstw ścieralnych — rozplanowano do 2019-20 r.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.