Ruszyły prace na Drogowej Trasie Średnicowej w Świętochłowicach. Będą utrudnienia i zmiana organizacji ruchu drogowego. Przez kilka dni kluczowa arteria Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii będzie tam zwężana z trzech pasów do dwóch bądź jednego.
Remontowany jest odcinek DTŚ w Świętochłowicach w kierunku Katowic, od stawu Magiera do skrzyżowania z ul. Bytomską i w kierunku Gliwic - od granicy z Chorzowem do wiaduktu nad ul. Szpitalną. Wyremontowany zostanie 1,5 -kilometrowy odcinek DTŚ (w tym 900 m jezdni w kierunku Katowic i 600 m jezdni w kierunku Gliwic), o łącznej powierzchni ponad 21 tys. metrów kwadratowych.
Władze Świętochłowic przypominają, że tamtejszy odcinek DTŚ był budowany w latach 1994–2000; niektóre fragmenty nawierzchni mają 20 lat. Miasto m.in. w ub. roku gruntownie wyremontowało najbardziej zniszczonyfragment trasy, wymieniało też część nawierzchni.
Niedawny przetarg na tegoroczny etapowy remont DTŚ obejmował także 600-metrowy odcinek jezdni północnej — od granicy z sąsiednim Chorzowem do wiaduktu nad ul. Szpitalną. Określony w zamówieniu okres realizacji obu etapów to 100 dni.
Umowę na remont tych dwóch odcinków DTŚ władze Świętochłowic podpisały w ostatnich tygodniach z konsorcjum firm Drogopol i WPRD (które było też wykonawcą ubiegłorocznych prac). Do obecnych robót o wartości ponad 3,9 mln zł brutto miasto dostało od Ministerstwa Infrastruktury ponad 2,3 mln zł dotacji — z rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa.
Świętochłowicki samorząd chce w przyszłym roku kontynuować prace na DTŚ i zmodernizować pozostałe fragmenty jezdni północnej.
- Od 2015 r. na etapowy remont Drogowej Trasy Średnicowej wydaliśmy około 5,5 mln zł. Codziennie przejeżdża nią ponad 84 tysięcy samochodów i zależy nam, aby mieszkańcy całego naszego regionu podróżowali DTŚ bezpiecznie i w komfortowych warunkach – zadeklarował prezydent Kostempski.
Nawiązał też do ostatnich – niezależnych od robót drogowych — prac związanych z wymianą oświetlenia całego świętochłowickiego odcinka DTŚ wraz ze zjazdami na nowe - ledowe.
- Poprawi ono zdecydowanie widoczność, a co za tym idzie, zwiększy bezpieczeństwo. Jestem przekonany, że kierowcy odczują tę różnicę — podkreślił Kostempski.
Niezależnie od prac w Świętochłowicach od początku marca br. trwa drugi etap remontu uszkodzonych odcinków DTŚ w Zabrzu. Nawierzchnia na długości ok. 3 km zaczęła tam wybrzuszać się po kilku tygodniach eksploatacji – jeszcze w 2014 r.
Powodem wypiętrzeń okazały się przeobrażenia jednego ze składników materiału użytego do budowy tamtejszych nasypów drogi. Wobec postępowania procesu zdecydowano się rozpocząć prace dopiero w ub. roku. Wówczas przeprowadzono pierwszy ich etap – punktową naprawę najgorszych miejsc. Obecnie dobiega końca budowa nowych wierzchnich warstw konstrukcji obu jezdni na całej ich długości.
Wszystkie trzy etapy docelowej gwarancyjnej naprawy drogi w Zabrzu — wraz z położeniem warstw ścieralnych — rozplanowano do 2019-20 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
484Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
428Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
422OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
420JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
374"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+6 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0