Inwestycje i nieruchomości

Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji

2024-05-17, Autor: mz

W Katowicach zakończył się remont zabytkowego obiektu tzw. starej administracji oraz przyległego budynku technicznego Szpitala Murcki. Koszt inwestycji to prawie 9 milionów złotych.

Reklama

Decyzję o przyjęciu do realizacji wariantu inwestycyjnego ratowania Szpitala Murcki prezydent Katowic Marcin Krupa podjął 7 lat temu. Placówka została wówczas dokapitalizowana kwotą ponad 80 mln zł.

W tym czasie przeprowadziliśmy modernizację budynków, w których działają Oddziały Chirurgii oraz Chorób Wewnętrznych, a także doposażyliśmy placówkę w nowy sprzęt – wylicza włodarz.

Teraz budynek został wyposażony w nowoczesne instalacje i technologie, co pozwoli skonsolidować wszystkie obszary działalności administracyjnej szpitala, które do tej pory były rozproszone po różnych lokalizacjach na terenie placówki.

Przeniesienie administracji do zmodernizowanego budynku nie tylko zwiększy efektywność pracy personelu, ale również umożliwi przekształcenie dotychczasowych pomieszczeń biurowych w budynku Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego na sale dla pacjentów - wyjaśnia prezydent Marcin Krupa.

Budynek "Starej Administracji" Szpitala Murckiego powstał na początku XX wieku

Budynek "Starej Administracji" Szpitala Murckiego powstał na początku XX wieku. Pierwotnie służył jako mieszkanie dla dyrektora szpitala oraz jako przestrzeń administracyjna.

Przez ostatnie lata obiekt był wykorzystywany do celów gospodarczych i technicznych, lecz jego stan techniczny stopniowo się pogarszał, co postawiło przed nami wybór: remont lub rozbiórka. Z uwagi na wartość historyczną oraz plany rozwojowe szpitala, zdecydowaliśmy się go odrestaurować pod okiem Miejskiego Konserwatora Zabytków, przywracając mu funkcje administracyjne – mówi mgr inż. Krzysztof Zaczek, prezes zarządu Szpitala Murcki Sp. z o.o.

W ramach inwestycji przestrzeń "Starej Administracji" po remoncie została również zaadaptowana na dwie sale konferencyjne z nowoczesnym zapleczem audiowizualnym. Dzięki temu możliwe będzie organizowanie szkoleń, konferencji oraz narad dla pracowników i gości. Nowe zaplecze konferencyjne posłuży również do kształcenia kadr medycznych, wspierając praktyki, staże zawodowe oraz szkolenia specjalistyczne we współpracy z regionalnymi uczelniami i szkołami.

Plan modernizacji szpitala

Jak podaje katowicki magistrat, w okresie 2017-2023 szpital zrealizował wiele kluczowych inwestycji na łączną kwotę ponad 18 milionów złotych. Zakupy nowego sprzętu medycznego, w tym zaawansowane technologicznie stoły operacyjne oraz systemy laparoskopowe i artroskopowe 4K, znacząco podniosły poziom realizowanych procedur medycznych, minimalizując ryzyko powikłań i skracając czas rekonwalescencji pacjentów.

Dodatkowo, otwarcie nowej pracowni tomografii komputerowej, zakończyło dotychczasową współpracę z zewnętrznymi dostawcami diagnostycznymi. Koszt tomografu to 1,7 mln zł.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 717