Rozmawiamy przez większość dnia. Czy to z pracownikiem, szefem, koleżanką, z klientami, a może nawet z rodzicami. Tylko czy pamiętamy, o tym aby wypaść w tej rozmowie jak najlepiej, uważając na skalę głosu, emocje słowa wypowiedziane? Nie zawsze. Więc sprawdźcie na co warto zwrócić uwagę i jaka jest sztuka prawidłowej konwersacji.
Czasami bywa tak, że o tym zapominamy. Dlaczego? Dlatego, że chcemy powiedzieć za dużo. Sztuką dobrej konwersacji jest nie tylko mówienie, ale słuchanie.
Zwłaszcza jeśli są to rozmowy branżowe, firmowe, lub w gronie pracodawców. Pamiętajcie, że podczas rozmowy należy unikać ocen, zwłaszcza personalnych, prezentując swój pogląd. To nie czas i miejsce. Nigdy też nie wiecie jak ktoś odbierze Wasze słowa.
Nie ma nic gorszego, jak brak konkretnej treści. Biznes tego nie lubi, on lubi konkrety. Na plotki możecie umówić się w innym czasie. W pracy unikaj rozmów bezsensownych, z których nic nie wynika. Pamiętajcie, że ludzie sukcesu zawsze mają coś wartościowego do przekazania. Co najważniejsze nie wahają się wygłosić swojej opinii. To się ceni. Jenak czasami warto przemyśleć co się chce powiedzieć, aby nikogo nie urazić i być dobrze zrozumianym.
Nikt Wam nie broni mieć swojego zdania, jednak zastanów się w jaki sposób chcesz go przekazać. Przekazuj swój punkt widzenia, ale skorzystaj z alternatywy. Zapamiętaj, aby wyrażać się przejrzyście. Unikajcie niejasnych sformułowań oraz mówcie w sposób uporządkowany, tak aby Wasi rozmówcy mogli łatwo odnieść się do Waszych wypowiedzi.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
24. Międzynarodowe Targi Budownictwa, Instalacji, Wnętrz. Zaprasza Arena Gliwice
+3 / -0Katowice w sercu przemian - w jakim kierunku zmierza stolica województwa śląskiego?
+2 / -0Kompleksowo o zamknięciu roku podatkowego. Za nami seminarium dla biznesu OIPH w Tychach
+2 / -0Podatkowe, prawne i księgowe zamknięcie 2023 roku. OIPH w Tychach zaprasza na seminarium dla biznesu
+2 / -0