Inwestycje i nieruchomości

Rozstrzygnięty przetarg na budowę fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic

2018-08-09, Autor: Redakcja, gliwice.eu

Konsorcjum firm Eurovia Polska i PRUIM złożyło najkorzystniejszą ofertę w rozstrzygniętym właśnie przetargu na budowę fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic. Wybrani przez miasto oferenci zaproponowali za budowę 3,2 km drogi blisko 82,6 mln zł.

Chodzi o odcinek obwodnicy od ul. Rybnickiej do ul. Daszyńskiego. Na ogłoszony w maju przetarg wpłynęło pięć ofert, z których najtańsza opiewała na ponad 82 mln zł, a najdroższa na ponad 102 mln zł. Wszystkie mieściły się w założonym budżecie inwestorskim.

Reklama

Jak podała dyrektorka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach Anna Gilner, podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu i rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego. - W optymistycznym wariancie może to nastąpić w IV kwartale bieżącego roku - wskazała.

Odcinek zachodniej obwodnicy Gliwic będzie liczył 3,2 km. Ma przebiegać polami w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik a dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym.

fot. UM Gliwice

(fot. UM Gliwice)

Fragment ten będzie w przyszłości częścią drogi krajowej nr 78 relacji Chałupki – Chmielnik, przejmując ruch i funkcję drogi krajowej z obecnego, mocno korkującego się w godzinach szczytu, pobliskiego odcinka DK 78.

Przyszły fragment zachodniej obwodnicy miasta będzie mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Wyjątkiem będą skrzyżowania z ul. Daszyńskiego i Rybnicką, gdzie liczba jezdni zwiększy się do dwóch.

W ramach inwestycji rozbudowana ma być także ul. Rybnicka w rejonie skrzyżowania i węzła drogowego z A4 (do rozbudowy przewidziano odcinek o długości 0,6 km) oraz przebudowane drogi poprzeczne: ul. Orkana i ul. Wójtowska.

Powstaną również nowe skrzyżowania z ulicami: Ku Dołom, Kosów i przedłużeniem ul. Biegusa oraz około 7,5 km dróg serwisowo-gospodarczych. Wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Miasto chce zainwestować także w zatokę dla służb kontrolnych i dwóch zatok z wagami samochodowymi.

Droga będzie oświetlona i wyposażona w urządzenia ITS (np. tablice zmiennej treści) oraz stację meteorologiczną. W celu ochrony korytarza ekologicznego (dolina potoku Doa) zaprojektowano zaś estakadę składającą się z dwóch przęseł o rozpiętości 32 metrów.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.