Konsorcjum firm Eurovia Polska i PRUIM złożyło najkorzystniejszą ofertę w rozstrzygniętym właśnie przetargu na budowę fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic. Wybrani przez miasto oferenci zaproponowali za budowę 3,2 km drogi blisko 82,6 mln zł.
Chodzi o odcinek obwodnicy od ul. Rybnickiej do ul. Daszyńskiego. Na ogłoszony w maju przetarg wpłynęło pięć ofert, z których najtańsza opiewała na ponad 82 mln zł, a najdroższa na ponad 102 mln zł. Wszystkie mieściły się w założonym budżecie inwestorskim.
Jak podała dyrektorka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach Anna Gilner, podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu i rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego. - W optymistycznym wariancie może to nastąpić w IV kwartale bieżącego roku - wskazała.
Odcinek zachodniej obwodnicy Gliwic będzie liczył 3,2 km. Ma przebiegać polami w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik a dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym.
(fot. UM Gliwice)
Fragment ten będzie w przyszłości częścią drogi krajowej nr 78 relacji Chałupki – Chmielnik, przejmując ruch i funkcję drogi krajowej z obecnego, mocno korkującego się w godzinach szczytu, pobliskiego odcinka DK 78.
Przyszły fragment zachodniej obwodnicy miasta będzie mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Wyjątkiem będą skrzyżowania z ul. Daszyńskiego i Rybnicką, gdzie liczba jezdni zwiększy się do dwóch.
W ramach inwestycji rozbudowana ma być także ul. Rybnicka w rejonie skrzyżowania i węzła drogowego z A4 (do rozbudowy przewidziano odcinek o długości 0,6 km) oraz przebudowane drogi poprzeczne: ul. Orkana i ul. Wójtowska.
Powstaną również nowe skrzyżowania z ulicami: Ku Dołom, Kosów i przedłużeniem ul. Biegusa oraz około 7,5 km dróg serwisowo-gospodarczych. Wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Miasto chce zainwestować także w zatokę dla służb kontrolnych i dwóch zatok z wagami samochodowymi.
Droga będzie oświetlona i wyposażona w urządzenia ITS (np. tablice zmiennej treści) oraz stację meteorologiczną. W celu ochrony korytarza ekologicznego (dolina potoku Doa) zaprojektowano zaś estakadę składającą się z dwóch przęseł o rozpiętości 32 metrów.
Tagi: obwodnica, Gliwice
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
1098To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
1016Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
928Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
777Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
519Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+166 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
+1 / -0JSW: w Zofiówce zakończono głębienie szybu na głębokość ponad 1100 metrów
0ICEYE i województwo śląskie razem na rzecz rozwoju sektora kosmicznego
0W Katowicach o drodze od węgla do atomu. Ministerstwo Przemysłu przedstawiło założenia Białej Księgi
0Ranking Inwestycji 2024 w Katowicach – na co dziś zwracają uwagę kupujący?
0Obwodnica DK78 na celowniku gigantów budowlanych. W grze ponad 160 mln zł
0