12 sierpnia rozpocznie się generalna wymiana nawierzchni na węźle trasy N-S nad Drogową Trasą Średnicową w Rudzie Śląskiej. Prowadzone będą też prace związane z synchronizacją istniejącej sygnalizacji świetlnej z tą, która powstaje w ramach rozbudowy trasy N-S w kierunku północnym. W związku z tym zamknięty dla ruchu zostanie sam węzeł oraz odcinek trasy między nim a węzłem nad ul. 1 Maja.
Jak informuje Urząd Miasta w Rudzie Śląskiej, od najbliższego poniedziałku (12 sierpnia), kierowcy podróżujący trasą N-S w kierunku północnym będą musieli zjechać z niej na węźle z ul. 1 Maja.
Z kolei kierowcy jadący Drogową Trasą Średnicową w kierunku Katowic nie będą mieli możliwości opuszczenia jej na węźle z trasą N-S i będą mogli zrobić to dopiero na węźle w rejonie ul. Niedurnego.
Nie dotyczy to jednak autobusów Zarządu Transportu Metropolitalnego, obsługujących zlokalizowany na zjeździe przystanek.
Zjazd z DTŚ dla kierowców podróżujących w kierunku Gliwic będzie dalej funkcjonować, ale ruch odbywać się będzie jednym pasem i umożliwi jedynie wjazd na trasę N-S w kierunku ul. Zabrzańskiej lub powrót na Drogową Trasę Średnicową. Z uwagi na wyłączoną w czasie prac sygnalizację świetlną należy zachować szczególną ostrożność - czytamy w komunikacie.
20 sierpnia planowane jest przejście do drugiego etapu prac. Wówczas skończą się opisane wyżej utrudnienia, a roboty prowadzone będą między wiaduktem nad DTŚ a pobliskim węzłem trasy N-S z ul. Zabrzańską. Będzie więc można zjechać w tym miejscu z trasy N-S w obu kierunkach na DTŚ, a także z DTŚ na trasę N-S, ale jazda w kierunku ul. Zabrzańskiej za wiaduktem nie będzie już możliwa. Zamknięty będzie także zjazd na trasę N-S z ronda na ul. Zabrzańskiej.
Drugi etap prac ma potrwać do końca sierpnia.
Przypomnijmy, że trasa N-S pierwotnie miała połączyć autostradę A4 i Drogową Trasę Średnicową, ale władze Rudy Śląskiej zdecydowały o jej przedłużeniu na północ, w kierunku granicy z Bytomiem. Aktualnie trwa budowa odcinka między węzłem z DTŚ a ul. Magazynową.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PiS do PO ws. Elektrowni Rybnik: weźcie się do roboty!
419PGE GiEK: pismo z 2020 roku o Elektrowni Rybnik ma moc prawną
419Katowice rozbudują Inteligentny System Transportowy o dwie nowe lokalizacje
408Centrum Himalaizmu im. Jerzego Kukuczki za ponad 47 mln zł. Miasto wybrało wykonawcę
284Jest umowa o przyłączenie do gazociągu największego bloku gazowo-parowego w Polsce
255Nie było żadnej, będą dwie fabryki. Boom na wodorowe inwestycje w województwie śląskim
+4 / -1W Katowicach, w miejscu dawnego dworca autobusowego, wyrosną trzy nowe wieże (wizualizacje)
+3 / -0Z Rybnika do Gliwic Kolejami Śląskimi. Linia S17 coraz popularniejsza
+3 / -0Duża inwestycja w Pyrzowicach. Rusza przetarg na projektanta głównego terminalu Katowice Airport
+2 / -0To będzie przełom w świecie skoków. Śląskie firmy tworzą rewolucyjny projekt
+2 / -0Nowe pociągi dla śląskiego na ostatniej prostej. Trzy pierwsze składy już w pierwszym kwartale 2025 r.
0Największa prywatna kopalnia w Polsce uruchamia wydobycie na nowej ścianie
0Państwowy gigant za miliony sprzedaje dom wczasowy w Ustroniu, u podnóża Równicy
0Jest umowa o przyłączenie do gazociągu największego bloku gazowo-parowego w Polsce
0Poprzedni zarząd PGE GiEK pozywa ten obecny. O co poszło? W tle Elektrownia Rybnik
0