Inwestycje i nieruchomości

S1 - drążenie czterech tuneli w Baraniej Górze idzie pełną parą (foto, wideo)

2021-04-26, Autor: tora

To najbardziej widowiskowa obecnie inwestycja drogowa w woj. śląskim – budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki, czyli beskidzkiego odcinka trasy S1, który zapewni szybkie połączenie z granicą polsko-słowacką. Obecnie trwa m.in. drążenie czterech tuneli pod górami. Jak dotąd wykonano 369 tys. m sześciennych wykopów. GDDKiA dzieli się najnowszymi informacjami i fotografiami z placu budowy.

Reklama

- Zabezpieczyliśmy już skarpę czołową portalu TD-2, na którym zlokalizowane są tunele TD-2.1 i TD-2.2. Tunele znajdują się w zboczu masywu Barania Góra, w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek (667 m n.p.m.) i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania (659 m n.p.m.) - Białożyński Groń. Teraz wznawiamy drążenie czwartego tunelu TD-2.2 położonego w ciągu jezdni w kierunku Żywca – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego Oddziału GDDKiA.

Obecnie tunel TD-2.2 jest wykonany na długości ok. 16,5 m, a tunel TD-2.1 osiągnął już długość około 94 m w kalocie (górnej części przekroju), 64 m w sztrosie (warstwa środkowa). Na długości 61 m wykonany jest spąg (część dolna tunelu). Na portalu południowym TD-1 pracownicy mają pełne ręce roboty przy drążeniu dwóch równoległych tuneli.

- W tunelu TD-1.1 jesteśmy już w górotworze na około 58 metrze. Tunel TD-1.2 na chwilę obecną ma długość około 14 metrów – mówi rzecznik.

S1 Przybędza - Milówka: Tunel TD-1

Tunel będzie się składał z odcinka TD-1.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 834 m (technicznej ok. 850 m) oraz odcinka TD-1.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. użytkowej 807 m (technicznej ok. 823 m). Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 41 do 42 m. Tunel posiadał będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjnych pomiędzy komorami. Nachylenie tuneli TD-1.1 i TD-1.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku południowym. 

S1 Przybędza - Milówka: Tunel TD-2

Tunel będzie się składał z odcinka TD-2.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 984 m (technicznej ok. 1000 m) oraz odcinka TD-2.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. 975 m (technicznej ok. 991 m). Przekrój poprzeczny ma kształt podkowiasty wynikający z charakteru pracy konstrukcji. Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 33,5 do 37,5 m. Tunel posiadać będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjne pomiędzy komorami. Upad odcinków tunelu TD-2.1 i TD-2.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku północnym.

Co się jeszcze dzieje na budowie S1?

Wykonano już 369 tys. m sześc. wykopów m.in. w rejonie węzłów Przybędza i Milówka, oraz w śladzie drogi głównej pomiędzy węzłami i tunelami. Wykopy realizowane są również pod mosty drogowe w rejonie ul. Stromej oraz pod estakady w rejonie ul. Kasztanowej.

Czytaj kolejne strony:

Czy płace powinny być jawne?






Oddanych głosów: 422

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 802