Kolejny odcinek istniejącej drogi ekspresowej S1 zostanie rozbudowany. Chodzi o fragment o długości 5 km w Sosnowcu aż do węzła Brzęczkowice w Mysłowicach. To kontynuacja przebudowy dawnej wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. GDDKiA Katowice właśnie ogłosiła dwa przetargi na wykonanie dokumentacji.
Pierwsze z postępowań dotyczy odcinka drogi ekspresowej S1 o długości około 2,3 km w pomiędzy ulicą Inwestycyjną, a węzłem Jęzor. Z zakresu postępowania wyłączony został wiadukt nad torami kolei piaskowej oraz rzeką Bobrek, który był wybudowany od nowa kilka lat temu.
Najważniejszymi założeniami stawianymi przed GDDKiA to dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, wzmocnienie konstrukcji drogi oraz mostów i wiaduktów.
– Mieszkańców ulic Biała Przemsza, Tuwima, Szklarniana oraz Bronowa z pewnością najbardziej ucieszy fakt, że w dokumentacji mają być uwzględnione ekrany akustyczne – nie kryje zadowolenia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. Dokumentacja powinna być gotowa po 15 miesiącach od dnia podpisania umowy.
Drugie postępowanie dotyczy rozbudowy fragmentu drogi S1 o ok. 2,7 km odcinek zaczynający się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończący się przed węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach. W tym przypadków również chodzi o dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi, mostów i wiaduktów. Droga zyska po trzy pasy ruchu w obu kierunkach, a także pasy awaryjne. Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem od ruchu drogowego.
Według zapisów dokumentacja powinna powstać w ciągu 16 miesięcy od daty podpisania umowy. - Myślę, że wkrótce uda nam się również wyłonić wykonawcę dokumentacji na budowę zupełnie nowego węzła w Klimontowie, który w ogromnym stopniu odciąży ulicę Wojska Polskiego, Traugutta i Lenartowicza - dodaje prezydent Sosnowca.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
10817Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
5036Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
1843Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
1094Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
1086Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
+12 / -1PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
+12 / -1Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
+14 / -4Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
+5 / -0Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
+5 / -0Asfalt do wymiany. W sierpniu ruszą prace na autostradzie A4 Katowice-Kraków
0Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
0Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
0Starostwo w Grodzisku zyska solarny parking. Wiaty PV stawia firma z Katowic
0Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
0Czy powietrze w śląskich Beskidach jest na tyle czyste, by kurorty pobierały opłaty od turystów?
Oddanych głosów: 9