GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka trasy S1 od węzła Bieruń do Oświęcimia, wraz z obwodnicą Bierunia. Najkorzystniejszą z dziewięciu złożonych ofert złożyła firma Strabag, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 212 mln zł. To pierwsze rozstrzygnięcie w dwóch ogłoszonych w czerwcu tego roku przetargach. Wybudowanie brakujących odcinków pomiędzy Mysłowicami a Oświęcimiem pozwoli na domknięcie drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłem Mysłowice Kosztowy i Bielskiem-Białą. Trwa jeszcze weryfikacja ofert złożonych w drugim przetargu - dla odcinka Mysłowice - Bieruń.
GDDKiA Oddział Katowice finiszuje z budową drogi ekspresowej S1, głównej alternatywy dla autostrady A1 w woj. śląskim. Aktualnie Dyrekcja rozstrzygnęła przetarg na budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 2,9 km, drogi w standardzie odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.
Najkorzystniejszą ofertę na bud. #S1 między węzłami #Bieruń i #Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia złożyła firma Strabag, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 2⃣1⃣2⃣ mln zł. Szczegóły: https://t.co/LaUmH3i6Do@MI_GOV_PL @GDDKiA #ŁączymyPolskę
— GDDKiA Katowice (@GDDKiA_Katowice) October 4, 2021Zobacz także
- Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44) – wyjaśnia Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Drugi przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości około 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
6470Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1034Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
909"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
785Hub gamingowo-technologiczny w Katowicach: ruszył przetarg na roboty budowlane
745Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
0Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0