GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka trasy S1 od węzła Bieruń do Oświęcimia, wraz z obwodnicą Bierunia. Najkorzystniejszą z dziewięciu złożonych ofert złożyła firma Strabag, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 212 mln zł. To pierwsze rozstrzygnięcie w dwóch ogłoszonych w czerwcu tego roku przetargach. Wybudowanie brakujących odcinków pomiędzy Mysłowicami a Oświęcimiem pozwoli na domknięcie drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłem Mysłowice Kosztowy i Bielskiem-Białą. Trwa jeszcze weryfikacja ofert złożonych w drugim przetargu - dla odcinka Mysłowice - Bieruń.
GDDKiA Oddział Katowice finiszuje z budową drogi ekspresowej S1, głównej alternatywy dla autostrady A1 w woj. śląskim. Aktualnie Dyrekcja rozstrzygnęła przetarg na budowę odcinka drogi ekspresowej o długości 2,9 km, drogi w standardzie odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.
Najkorzystniejszą ofertę na bud. #S1 między węzłami #Bieruń i #Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia złożyła firma Strabag, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 2⃣1⃣2⃣ mln zł. Szczegóły: https://t.co/LaUmH3i6Do@MI_GOV_PL @GDDKiA #ŁączymyPolskę
— GDDKiA Katowice (@GDDKiA_Katowice) October 4, 2021Zobacz także
- Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44) – wyjaśnia Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Drugi przetarg dotyczy 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r.
Trwa projektowanie odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości około 12 km. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
1176Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
963Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
924Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
863Lider gier wideo ulokował się w Katowicach. Na Śląsku działa największe biuro gamingowe w Europie
857Na Śląsku stanie warta pół miliarda najnowocześniejsza walcownia w Europie
+9 / -0Jak mieć najlepszą stronę internetową?
+8 / -0Śląskie z rekordową unijną dotacją. Jezioro Żywieckie ma być perłą na mapie turystycznej Polski
+8 / -2Największy inwestor KSSE nie zwalnia tempa. Startuje budowa nowej hali Eko-Okien
+5 / -0Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
+2 / -0Farmy czy elektrownia fotowoltaiczna? Co w małej gminie na Śląsku wybuduje Tauron?
0Lider gier wideo ulokował się w Katowicach. Na Śląsku działa największe biuro gamingowe w Europie
0Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
0Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
0Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
0