Nabiera rumieńców budowa drogi S11, która zapewni sprawny dojazd z woj. śląskiego przez Poznań i Piłę do środkowej części Pomorza. GDDKiA złożyła do RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla 49-kilometrowego odcinka trasy. Jej przyznanie otworzy drzwi do pozwolenia na budowę.
Opisywany odcinek wiedzie od Jarocina do Ostrowa Wielkopolskiego. Uzyskanie decyzji środowiskowej będzie jednoznaczne z zatwierdzeniem przebiegu nowej drogi ekspresowej i pozwoli rozpocząć starania o uzyskanie pozwolenia na budowę.
Droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Będzie miała ponad 600 km długości w woj. śląskim, opolskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km, w co wlicza się 35 km wspólnego przebiegu S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina, obwodnice Poznania, Jarocina, Szczecinka i Ostrowa Wielkopolskiego.
Biorąc pod uwagę stan zaawansowania robót, najbliższy ukończenia jest fragment na Pomorzu.
Jeszcze w 2023 roku oddany do użytku zostanie odcinek z Koszalina do Bobolic długości 11 km. Z kolei w przetargu na wybór wykonawcy jest 24-kilometrowy odcinek z Bobolic do obwodnicy Szczecinka, przy granicy z woj. wielkopolskim. Jeśli ten fragment powstanie, a ma się to stać w 2026 roku, wówczas cały fragment drogi w woj. zachodniopomorskim będzie gotowy.
Prace budowlane prowadzone są aktualnie jeszcze w jednym miejscu – to licząca 25 km obwodnica Olesna w woj. opolskim, do granicy z woj. śląskim. Ma być gotowa w II kwartale 2023 roku.
W tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetargi na budowę trzech kolejnych odcinków S11: Oborniki - Poznań Północ wraz z obwodnicą Obornik (22 km), Ostrów Wielkopolski – Kępno (34,3 km) oraz Kępno - początek obwodnicy Olesna (45,8 km). Łączna długość trzech odcinków planowanych do przetargu na budowę wyniesie około 103 km. Jeśli dodamy do tego wymieniony wyżej odcinek Bobolice – Szczecinek, GDDKiA będzie chciała skierować w tym roku do budowy 127 km drogi S11.
Dla czterech odcinków: Szczecinek - Piła, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz wspomniany na wstępie Jarocin – Ostrów Wielkopolski, drogowcy są na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej (DŚU). Natomiast w tym roku GDDKiA planuje złożyć jeszcze wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła - Ujście.
Najmniej zaawansowana jest realizacja odcinka śląskiego. Jego długość wynosi 61 km, a realizowany będzie w dwóch etapach. Pierwszy długości około 36 km wytyczony będzie od obwodnicy Olesna na granicy województw do Tarnowskich Gór. Drugi, długości 25 km, obejmujący też obwodnicę Tarnowskich Gór, zakończy się na węźle autostrady A1 w Piekarach Śląskich. GDDKiA przygotowuje się do złożenia w RDOŚ wniosków o decyzje środowiskowe dla obydwu etapów. Wniosek o graniczny odcinek ma być złożony jeszcze w II kwartale tego roku, a o drugi odcinek – w trzecim kwartale. Budowa planowana jest na lata 2026 – 2030.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
1053 m głębokości – w kopalni JSW zakończono najtrudniejszy etap ważnej inwestycji
871Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
625Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. ARP ujawniła miliardową stratę
559W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
515Rekordowe dofinansowanie dla Będzina - na rewitalizację najstarszej polskiej cementowni
502Chorzowski Alstom dostarczy do Niemiec 130 elektrycznych piętrowych pociągów
+4 / -0Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
+3 / -1W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
+2 / -0"Skomunikuje tereny inwestycyjne". Bliżej budowy węzła Klimontów na S1 w Sosnowcu
+2 / -0Właściwie "odczytali historie sąsiadów". Nowa inwestycja w Katowicach z nagrodą SARP 2024
+2 / -0Katowice: pierwsza autostrada rowerowa za 12,5 mln z oddana do użytku przed czasem
0Nie chcą ani biogazowni, ani referendum. Budowa kolejnej instalacji pod znakiem zapytania
0Wodorem śląskie stoi? Posypały się kontrakty na zielone autobusy
0"Realny krok do odblokowania potencjału". Deweloperzy oceniają nową ustawę
0Ponad 200 mln zł na drogi. Katowice podały listę zadań z zakresu transportu na 2025 rok
0