Siedem ofert wpłynęło w przetargu na przebudowę DK91 Zawada - Siedlec Duży, czyli fragmentu dawnej gierkówki. Najtaniej zadanie wyceniła firma Porr z Warszawy na kwotę prawie 117 mln złotych, a najdroższa oferta opiewała na ponad 130 mln zł. Teraz nastąpi sprawdzenie złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym.
GDDKiA kontynuuje przebudowę drogi krajowej 91, czyli dawnej gierkówki na odcinku od skrzyżowania z S1 w Podwarpiu aż do Częstochowy. Aktualnie drogowcy są na etapie rozstrzygania przetargu na liczący ponad 5,5 km odcinek od okolic skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie aż do granicy Siedlca Małego i Dużego.
- W ramach inwestycji dostosujemy konstrukcję drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska – wylicza Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia i sygnalizacji świetlnych. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów, rowów przydrożnych, płotków herpetologicznych i osadników zawiesin. Redukcję hałasu umożliwi budowa ekranów akustycznych.
Przebudowa DK91 znajduje się na różnych etapach. Na dwóch odcinkach: Nowa Wieś - Zawada oraz Markowice - Brudzowice, o łącznej długości 10 km, trwają już roboty budowlane. Wartość tych inwestycji to ponad 132 mln zł. Dla kolejnych dwóch odcinków: Częstochowa - Nowa Wieś oraz Siedlec Duży - Koziegłowy, w grudniu ubiegłego roku GDDKiA otworzyła oferty i obecnie sprawdza je pod kątem formalnym i merytorycznym.
- Przewidujemy, że wybór ofert powinien nastąpić jeszcze w maju br. Na pozostałych trzech odcinkach trwa wykonywanie dokumentacji projektowej. Całość przebudowy tego ponad 40-kilometrowego odcinka powinna zakończyć się w 2026 r. - dodaje Marek Prusak.
Wykonawcą przebudowy tego niemal 5-kilometrowego odcinka DK91, o wartości ponad 63 mln zł, jest konsorcjum, w skład którego weszły firma Bitum (lider) oraz Drog-Bud, OLS, HUCZ, Domax Arkadiusz Mika, Larix (partnerzy). Umowa na roboty została podpisana we wrześniu 2021 r., z pierwotnym terminem zakończenia prac przypadającym na listopad 2022 r. W trakcie budowy wykonawca musiał zrealizować nieprzewidziane w umowie prace związane z rozbiórką przepustów, kostki klinkierowej, elementów betonowych i kamiennych oraz wzmocnieniem podłoża gruntowego. Po uwzględnieniu tych czynników, termin realizacji robót został wydłużony do 16 czerwca br. W związku z wystąpieniem kolejnych nieprzewidzianych robót na zadaniu wykonawca poinformował, że złoży w maju br. kolejne roszczenie terminowe. To, czy czas realizacji tej inwestycji zostanie wydłużony, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznego roszczenia terminowego wykonawcy. W 2023 r. realizowane są roboty na czterech zamkniętych odcinkach drogi (naprzemiennie na jezdni lewej i prawej), na których wykonana jest m.in. przebudowa przepustów, budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogowe, nowa konstrukcja drogi. Zaawansowanie robót wynosi 60 proc., w tym dla robót drogowych 60 proc., mostowych 90 proc. a branżowych 80 proc.
Umowę za ponad 69 mln zł na roboty dla tego ponad 5-kilometrowego odcinka podpisano 19 stycznia 2022 r. z umownym terminem zakończenia prac przypadającym na lipiec 2023 r. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm NDI (lider), NDI SOPOT oraz SP Sine Midas Stroy (partnerzy). Obecnie dwukierunkowy ruch pojazdów odbywa się na jezdni prowadzącej do Częstochowy, natomiast na jezdni sąsiedniej prowadzone są prace budowlane. Przebudowywane są przepusty, budowana jest kanalizacja deszczowa, poszerzane nasypy, wykonywana stabilizacja podłoża oraz warstwa mrozoochronna. Zaawansowanie robót na tym odcinku wynosi 33 proc., w tym dla robót drogowych 10 proc., mostowych 33 proc., branżowych 55 proc. W związku z wystąpieniem robót dodatkowych wykonawca złożył roszczenia terminowe. To, czy czas realizacji tej inwestycji zostanie wydłużony, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawcy.
Umowa na zaprojektowanie przebudowy odcinka o długości 5,3 km została zawarta w marcu 2018 r. Przed zakończeniem prac projektowych niezbędne jest wprowadzenie korekt do projektu organizacji ruchu, kosztorysu inwestorskiego oraz Specyfikacji technicznych i odbioru robót budowlanych.
- Przewidujemy, że do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane mogłoby dojść w IV kwartale 2023 r., po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na budowę i uzyskaniu aneksu do Programu Inwestycji. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę został złożony 6 kwietnia br. - mówi rzecznik.
Trwa opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. Umowę na zaprojektowanie rozbudowy odcinka na długości ok. 5,3 km GDDKiA podpisała w grudniu 2018 r. Planuje się, że zakończenie prac projektowych powinno nastąpić w II połowie 2023 r. Drogowcy przewidują, że do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane mogłoby dojść w drugim kwartale 2024 r., po wcześniejszym uzyskaniu decyzji ZRID.
Umowa na zaprojektowanie przebudowy odcinka o długości ok. 7 km została zawarta w marcu 2018 r. Prace projektowe na przedmiotowym odcinku zostały już zakończone, a 14 marca został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Planuje się, że wniosek o uzyskanie decyzji PNB zostanie złożony w pierwszej połowie marca bieżącego roku. Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane zaplanowano na IV kw. br. po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na budowę i uzyskaniu aneksu do Programu Inwestycji. Realizacja tych trzech zadań przypadłaby na lata 2024-2026.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Duża inwestycja w Pyrzowicach. Rusza przetarg na projektanta głównego terminalu Katowice Airport
608Historyczna inwestycja Polonii Bytom za 26 mln złotych wkracza w drugi etap
562Bytom inwestuje w energię z biogazu. 31,5 mln zł na nową instalację
506Związkowcy o Elektrowni Rybnik: dokument z 2020 r. nie ma dla nas mocy. Elektrownia mogłaby podziałać jeszcze kilkanaście lat (wideo)
496Najem zwrotny - rewolucja w inwestowaniu w nieruchomości
414Nie było żadnej, będą dwie fabryki. Boom na wodorowe inwestycje w województwie śląskim
+4 / -1W Katowicach, w miejscu dawnego dworca autobusowego, wyrosną trzy nowe wieże (wizualizacje)
+3 / -0Z Rybnika do Gliwic Kolejami Śląskimi. Linia S17 coraz popularniejsza
+3 / -0Duża inwestycja w Pyrzowicach. Rusza przetarg na projektanta głównego terminalu Katowice Airport
+2 / -0To będzie przełom w świecie skoków. Śląskie firmy tworzą rewolucyjny projekt
+2 / -0PiS do PO ws. Elektrowni Rybnik: weźcie się do roboty!
0PGE GiEK: pismo z 2020 roku o Elektrowni Rybnik ma moc prawną
0Katowice rozbudują Inteligentny System Transportowy o dwie nowe lokalizacje
0Duża inwestycja w Pyrzowicach. Rusza przetarg na projektanta głównego terminalu Katowice Airport
0Bytom inwestuje w energię z biogazu. 31,5 mln zł na nową instalację
0